Fem tips som vil gjøre din bedrift bedre rustet for 2023

Av Stig Hammer 5. januar 2023

De beste blir stadig bedre. Nye utfordrere og ny teknologi kommer. Tidene er tøffe og endres fort. Derfor må du bli bedre i 2023 enn du var i 2022.  

Les mer ›

Temaer: bedre kundereiser, datakvalitet, nytt år

Blogginnleggene dere likte best i 2022

Av Helene Nissen 29. desember 2022

Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og engasjert mest? Her finner du mye godt lesestoff som kan komme til nytte i en rolig romjulstid, eller på nyåret når du er tilbake i kontorstolen. 

Les mer ›

Temaer: ledelse, blogg

6 måter ChatGPT kan endre markedsføring, salg og kundedialog

Av Anders Sollie Hoff 15. desember 2022

Noen har blitt skremt og mange har blitt imponert av hvor smart ChatGPT ser ut til å være. Her er seks områder vi tror denne teknologien kan endre markedsføring og salg.

Les mer ›

Temaer: kunstig intelligens, ChatGPT, AI

Drift vs. innovasjon i Bokklubben – Har vi virkelig gjort alt når vi har gjort alt?

Av Arnbjørn Marklund 9. desember 2022

Inbounddagen 2022 holdt Arnbjørn Marklund fra Bokklubben et foredrag om drift. vs innovasjon. I dette blogginnlegget kan du lese hans tanker og tips rundt temaet. (Hvis du foretrekker video kan du bla nederst i innlegget og se opptaket fra dagen).

Les mer ›

Temaer: innovasjon, drift, utvikling

Slik bør endringer i bedriften kommuniseres

Av Tove Eggen 25. august 2022

Det kreves lederstyrke, grunnlag og kunnskap for å beslutte endringer. Endringene i en bedrift blir oftest godt planlagt og tilrettelagt. Men en strategisk plan og gjennomføringsplan for kommunikasjon av endringene er i mange tilfeller fraværende eller tynn.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, endringsledelse

Strategi: Fra formulering til implementering

Av Frode Ødmann Andersen 30. juni 2022

Din viktigste oppgave som leder er å lede virksomhetens strategiske utvikling og sikre konkurranseevnen på sikt. Strategiutvikling er tett forbundet med implementering av strategi, som i hovedsak dreier seg om å føre strategiske beslutninger ut i livet og oppnå – eller overgå forventede forretningsresultater.

Les mer ›

Temaer: strategi

Hvordan Porterbuddy bruker data som et konkurransefortrinn

Av Kjetil Sundby 16. juni 2022

I dette innlegget skal jeg dele mine tanker om hvordan du kan bruke data for å sikre en rå last mile opplevelse for økt konvertering og lojale kunder. Foretrekker du video kan du scrolle nederst på siden, der er det en video av meg som sier ca. det samme som kommer her. 

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, data, last mile

Datafangst – det viktigste kapittelet i datastrategien din

Av Marianne Gjessing 26. mai 2022

Jeg har et mål med dette innlegget – å gjøre deg i stand til å ha en datafangststrategi som funker for deg og din bedrift. Det er en kunst å samle riktig data, som du faktisk får bruk for, uten å plage kundene dine. Det har blitt vanlig å si at data er det nye gullet, men hvis det bare ligger der er det ikke mer enn gråstein. Derfor er det nok mange som tenker jo mer data, jo bedre. Men det finnes ingen one size fits all, alt kommer an på strategi og hva kundene dine vil ha. Det er allikevel de samme feilene som ofte går igjen.

Jeg har derfor laget 3 bud som vil gjøre din datafangst enklere:

- Du må vite hvilke data du har 

- Du må ikke plage kunden når du samler data

- Du må vite hva du skal med dataene før du samler den

Les mer ›

Temaer: datakvalitet, datafangst, datastrategi

Kundereiser – hva kan forskningen bidra med?

Av Ragnhild Halvorsrud 5. mai 2022

I 2022 har de fleste av oss hørt ordet kundereiser, men har du noen gang tenkt på kundereiser fra et forskningsperspektiv? Kan forskning bidra på et praktisk nivå? Svaret er ja, og i dette blogginnlegget skal jeg fortelle dere hvorfor. Jeg skal også fortelle litt om kundeopplevelse og gi noen enkle knep du kan bruke i din bedrift.

Les mer ›

Temaer: kundereiser, forbedring av kundereisen, forskning

9 nivåer du må gjennom for bedre datakvalitet

Av Linda Jensen 28. april 2022

I dette blogginnlegget skal jeg komme med 9 nivåer dere burde gå gjennom for å forbedre deres datakvalitet. Hvis du henger med helt til slutt skal jeg også dele en konkret formel som vil hjelpe dere å bruke data som en av deres aller største konkurransefordeler.

Les mer ›

Temaer: CRM-system, datakvalitet, styringsverktøy

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen