Webetikk: Bør du overlate kundeservicen til en chatbot?

Av Ali Yusuf Hussein 19. juni 2019

Hva tenker du når du hører begrepet webetikk? Kanskje du tenker at det handler om etiske retningslinjer til bruk av web-basert materiale. Begrepet er historisk sett begrenset til hvordan vi mennesker behandler hverandre på webben. Men nå lever vi i en tid hvor nettet ikke er begrenset til oss mennesker. Vi har smarte dataprogrammer eller roboter som har tilgang til webben, og utfører handlinger på lik linje som oss mennesker. I dette blogginnlegget skal jeg se på hvorfor det er viktig å definere etiske retningslinjer ved bruk av maskinlæring i chatbots.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, Chatbot

Hva er bærekraftig ledelse?

Av Erlend Førsund 13. juni 2019

«Vet du hva det merket betyr», spurte en kunde meg en gang i fjor og pekte på jakkemerket til en som deltok i passiaren. Jeg måtte melde pass. Gjenkjenner du emblemet på bildet i dette blogginnlegget, så er du kanskje allerede godt kjent med bærekraft. Hvis ikke, heng på.

Les mer ›

Temaer: ledelse

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

Av Frode Ødmann Andersen 6. juni 2019

En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en kandidat-persona. 

Les mer ›

Temaer: rekruttering

Hvorfor toppledere bør bry seg om CRO

Av Frida-Marie Holme 30. mai 2019

Flesteparten av oss blir begeistret av ordet innovasjon. Om du tar en runde rundt bordet på neste ledermøte og spør hvem de mest innovative organisasjonene i verden er, vil de fleste svare enten Google, Apple, Facebook eller Amazon. Men vet du hva alle disse selskapene har til felles? De har høyt fokus på CRO, eller «Conversion Rate Optimalization».

Les mer ›

Temaer: ledelse, digitalisering, CRO

Kundeservice: Slik kommuniserer du med kundene i 2019

Av Beate Kopp Kleiven 23. mai 2019

Kundeservice er en av de viktigste prioritetene for toppledere i 2019. Mange kommer til å investere i teknologi som AI og chatbots for å effektivisere disse funksjonene, og mange kommer til å gjøre det feil. I dette innlegget ser vi nærmere på hvordan god kundekommunikasjon kan se ut i 2019, basert på endrede kommunikasjonsvaner og fremvekst av ny teknologi.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, digitalisering

Strategi: Fra formulering til implementering

Av Frode Ødmann Andersen 16. mai 2019

Din viktigste oppgave som leder er å lede virksomhetens strategiske utvikling og sikre konkurranseevnen på sikt. Strategiutvikling er tett forbundet med implementering av strategi, som i hovedsak dreier seg om å føre strategiske beslutninger ut i livet og oppnå – eller overgå forventede forretningsresultater.

Les mer ›

Temaer: strategi

Hvordan lykkes med digital endringsledelse?

Av Tore Berntsen 9. mai 2019

Eksisterende forretningsprosesser og utdatert teknologisk infrastruktur kan medføre at selskaper ikke evner å endre seg raskt nok sammenlignet med selskaper som er «born-digital». Bedriftene som ble grunnlagt i internett-æraen etter 1995, hvor digital teknologi er en av bærebjelkene, er de som ofte skaper disrupsjon i bransjen.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering

- Aldri vært enklere å være salgsdirektør

Av Lars Hansen 2. mai 2019

Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, inbound sales

Salgssjef: Hvordan motivere selgerne dine?

Av Tore Berntsen 25. april 2019

Salgssjefer er opptatt av å finne gode måter å motivere salgskorpset på. Ofte gjøres det ved hjelp av følgende incentiver:

Les mer ›

Temaer: salg, salgsledelse

7 grunner til at ledere bør skrive mer

Av Erlend Førsund 18. april 2019

Ledere bør skrive mer. Ikke bare utvikler du deg som menneske og leder, men ved å formidle dine ideer og din visjon skaper du attraktive muligheter for virksomheten din på flere plan. Her er sju grunner til at du bør komme i gang.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjon, innhold, skriving

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen