CRM i et kundereiseperspektiv

Av Erlend Førsund 24. juni 2021

Skal du ta markedsandeler, må du vinne én kunde om gangen. Skal du beholde markedsandeler, må du gi dem gode opplevelser gjennom hele kundereisen. Motoren i kundereisestrategien er CRM-systemet ditt.

Les mer ›

Temaer: CRM, kundereiser, bedre kundereiser, Datadrevet kundereise, HubSpot CRM

Hva er universell utforming på web og hvorfor må du forholde deg til det?

Av Elise Hofmo 17. juni 2021

Universell utforming av dine nettsider er ikke bare bra for businessen, det er også et lovkrav. Vi kan si at universell utforming er helt nødvendig for noen, men bra for oss alle.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, webutvikling, websider, universell utforming, WCAG

Mine tips til hvordan du kan effektivisere salgsprosessen

Av Lars Hansen 10. juni 2021

Jeg har stadig møter med større selskaper hvor salgsavdelingen fortsatt jobber etter de samme metodene og prosessene som de har gjort de siste 10-15 årene. Dette innebærer ofte at kunnskap og informasjon om leads og kunder sitter i hodet til den enkelte selger. I tillegg har de gjerne informasjon i mailboksen, på mobilen og kanskje i en Excel-fil lagret lokalt. Bedriften har gjerne et CRM som fungerer som et oppslagsverk og som er lite brukervennlig, og det er ingen etablert kultur hvor det gjøres oppdateringer. Når datakvaliteten er dårlig, blir verdien dårlig, og da brukes det heller ikke av salg.

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, salgstips, Datadrevet salg, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser

Hvordan skremme bort kjøpeklare kunder i løpet av 5 dager

Av Hans Viken Sunde 3. juni 2021

I forrige uke avsluttet jeg et langvarig forhold til en leverandør jeg har brukt titusenvis av kroner på å handle hos, og som jeg sannsynligvis ville brukt titusener mer hos i årene som kommer. De vet det ikke enda, men jeg har handlet der for siste gang. Prisene er konkurransedyktige, produktene gode, og kundereisen så spektakulært provoserende at den bør modelleres av alle som har for mange kunder og ønsker seg lavere omsetning. Inspirert av dette har jeg samlet mine beste tips for deg som ønsker å mislykkes med digitale kundereiser.

Les mer ›

Temaer: kundetilfredshet, digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjoner i kundereisen, kundeopplevelse, kundereisen

Kundecase: Slik økte vi Google-trafikken til kundens nettside med 313,72 prosent

Av Espen Nordal 27. mai 2021

Denne enkle, men målrettede taktikken førte til en varig økning i organisk trafikk til kundens nettsider. Og det utelukkende ved å utnytte allerede produsert innhold bedre.

Les mer ›

Temaer: øke trafikk, økt trafikk, republisering, Google-trafikk

Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Av Linda Harlem 20. mai 2021

Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at du bør utvide innovasjonsperspektivet til også å inkludere markedsføring og salg.  

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, innovasjon

Påvirker disse 7 faktorene prestasjonene til dine selgere?

Av Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen 13. mai 2021

Strategisk bruk av metode og analytiske verktøy er avgjørende for at virksomheten skal lykkes i dagens marked. Det hjelper deg og selgerne til å fatte beslutninger basert på innsikt dere kan stole på og ikke bare den berømte magefølelsen.

For å belyse dette tar vi utgangspunkt i et metastudie gjort i USA (Churchill mf. 1985) og som senere er blitt gjengitt og videreført (Verbeke mf. 2011). I disse studiene analyserte de nettopp hvilke faktorer som påvirker selgeres prestasjoner. La oss kort gå over hver av variablene og se på hvordan du kan jobbe med dette med dine selgere.

Les mer ›

Temaer: salgsprestasjoner, selgere, prestasjonsdrivere og ledelse

Kjære toppleder: Dette bør du se etter i en digital markedsfører

Av Siri Enoksen 29. april 2021

Avbildet ser du en Enhjørnings-hai. Et nytt vesen – en blanding av en enhjørning, en hai og en hest. Litt som dagens digitale markedsførere – med en blanding av alle mulige kunnskaper og ferdigheter. Det er i hvert fall slik de fleste ledere skulle ønske at digitalmarkedsføreren var anno 2021. Men denne stillingstittelen kom for 4-5 år siden, og det er på tide at vi tar et ansvar for å etablere en rolle som er mulig å oppnå i praksis! Dette bør du se etter i en digital markedsfører.

Les mer ›

Temaer: digitalmarkedsfører, digital markedsfører

Ett år med covid-19: Hva gjør markedssjefene i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner nå?

Av Tove Eggen 15. april 2021

Hvordan har koronasituasjonen påvirket rollen som markedssjef i Norsk Gjenvinning og Mills Proff Partner? Hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke tiltak og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden?

Les mer ›

Temaer: Covid-19, hvordan markedsføre etter korona

Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass

Av Magne Henriksen 8. april 2021

En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, media, Kronikk

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen