VIDEO: Hvordan komme i samsvar med GDPR i 2018

Av Frode Ødmann Andersen 8. november 2017

Som leder er du ansvarlig for at din virksomhet er i samsvar med EUs nye personvernlovgivning, GDPR, innen mai 2018. Arbeidet bør du starte nå, for tiden begynner å renne ut for de mange lederne (1 av 3) som ikke en gang vet hva GDPR står for, som risikerer bøter på opptil 4 prosent av brutto omsetning. I denne artikkelen oppsummerer jeg hva du trenger å vite om GDPR, og jeg har også vært i MarkedsPartners studio og snakket om temaet.    

Les mer ›

Temaer: personvern, GDPR

Digitalisering og innovasjon: Hva kan vi lære av historien?

Av Tore Berntsen 1. november 2017

Selv i en digital tidsalder kan det være smart å lære av historien. I dette innlegget ser vi nærmere på hva internasjonale forskningsstudier kan lære oss om innovasjonsprosjekter.

Les mer ›

Temaer: digitalisering

Årsbudsjettet: 8 tips til bedre salgsresultater i 2018

Av Tore Berntsen 25. oktober 2017

Som leder må du alltid ha to tanker i hodet samtidig. Hvordan kan du få effekt av salgstiltak samtidig som du foretar nødvendige plattforminvesteringer? I dette innlegget foreslår jeg salgstiltak som kan gi raske resultater og samtidig bygge opp under en langsiktig digital markeds- og salgsstrategi.

Les mer ›

Temaer: årsbudsjett

- Aldri vært enklere å være salgsdirektør

Av Lars Hansen 18. oktober 2017

Som salgssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig å jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, inbound sales

Budsjettprosessen 2018: Seks glimt inn i fremtiden

Av Marius Torjusen 11. oktober 2017

I dag kan du som leder se inn i fremtiden. Er det da klokt å legge budsjetter basert på fortiden? Her er 6 ting du bør vite før du går inn i neste budsjettmøte.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, årsbudsjett

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Av Tore Berntsen 4. oktober 2017

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, ledelse, innovasjon

Kjære toppleder, du har akkurat gått glipp av den viktigste konferansen for deg i år!

Av Tore Berntsen 27. september 2017

En provoserende overskrift? Ja, men jeg tør påstå at den har en høy sannhetsgestalt. I hvert fall om du som toppleder er fokusert på å skape lønnsom vekst i ditt selskap.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, ledelse

Hvordan hindre at markedsdirektøren slutter?

Av Tore Berntsen 20. september 2017

I juli-august-nummeret av Harvard Business Review kom jeg over en artikkel som gjorde meg ekstra nysgjerrig: ”Why CMOs Never Last”. Markedsdirektøren er nemlig den rollen i ledergruppen som har kortest levetid. Men hvilke hovedutfordringer er det CMO har, og hvordan kan man legge til rette for at rollen faktisk lykkes?

Les mer ›

Temaer: HR, ledelse

Her er de største manglene i din årsrapport

Av Tore Berntsen 13. september 2017

En gjennomgang av årsrapportene til 10 av de 50 største norske børsnoterte selskapene ga skuffende resultater i omtalen av digitalisering, kundereise og kjøpsreise. Hva sier dette om toppledelsens og styrets manglende engasjement?

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, digitalisering

Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker

Av Tore Berntsen 6. september 2017

Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut forretningsgevinster gjennom en strategisk satsning på digital markedsføring og salg.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, analyse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen