Endringsledelse: Tenk markedsføring og salg i et treårs-perspektiv

Av Tore Berntsen 9. august 2017

Hvordan toppledere kan tenke langsiktig om digital endringsledelse i en hverdag preget av store og hyppige endringer i markedet, hard og uforutsigbar konkurranse og med tøffe resultatkrav fra styret.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, salgsstrategi, endringsledelse, strategisk ledelse

Tre tiltak mot digital disrupsjon

Av Tore Berntsen 2. august 2017

Hans-Petter Nygård Hansen sier det godt: "Alt som kan digitaliseres vil bli digitalisert, og dermed kan også alt disruptes." Hvilke tiltak kan du som leder sette i verk for å møte den uunngåelige forstyrrelsen av forretningsmodellen din?

Les mer ›

Temaer: disrupsjon

Hva er ROI-en av en digitalt synlig og sosial leder?

Av Erlend Førsund 26. juli 2017

Mange toppledere vegrer seg for å engasjere seg i sosiale medier. Dette til tross for at digitalt synlige ledere bidrar til en rekke fordeler for organisasjonen de representerer. Hvorfor er toppledere så lavt representert i sosiale nettverk, hvilke muligheter går de glipp av og hva kjennetegner de beste i klassen?

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, ledelse, digitalisering

Rekrutteringsstrategi: Hvordan lage en kandidat-persona?

Av Frode Ødmann Andersen 19. juli 2017

En feilansettelse koster virksomheten over 500 000 kroner, og 1 av 10 slår faktisk feil. Hvordan sikrer du at du rekrutterer kandidater som passer inn i din organisasjonskultur og har forutsetningene for å lykkes? En god start kan være å lage en kandidat-persona. 

Les mer ›

Temaer: rekruttering

Kommunikasjonsstrategi: Er åpenhet og transparens alltid så lurt?

Av Magne Henriksen 12. juli 2017

Transparens og forretning står ofte i direkte kontrast til hverandre. Du kan ikke være åpen om alt. Du må ha en styrt kommunikasjon, men den må være preget av tillit og lojalitet. Du må selv bestemme hva offentligheten får vite – alt annet er naivt nonsens. 

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi

Derfor forlot jeg topplederjobben i Jøtul for å jobbe med digitalisering

Av Marius Torjusen 5. juli 2017

Jeg er straks 40 år. Jeg har allerede gjort en karriere i industrien og opparbeidet meg erfaring fra styrerommet, lederkollegiet og linjen. Har internasjonal erfaring, kjent på P/L-ansvar og vært med på store omstillinger. Been there – done that. Check. Der det mest spennende skjer akkurat nå, det er innen digitalisering.

Les mer ›

Temaer: ledelse, endringsledelse, digitalisering, influencer marketing

Kan du tegne forsikring mot sviktende salgsresultater?

Av Tore Berntsen 28. juni 2017

Forsikringskonseptet har eksistert så lenge det har gått mennesker på jorden – enten det dreide seg om å jakte i flokk for å unngå å bli drept som den eneste mammutjegeren, eller om du fordelte lasten din på flere skipsforsendelser for å unngå at alt gikk tapt i samme storm. Konseptet er veldig enkelt –  jo bedre sikkerhet du ønsker, desto mer må du betale. Som bileier velger du mellom ansvarsforsikring, delkasko og full kasko. Hva om du kunne bruke samme konsept når det gjelder salg? Er det mulig å tegne en forsikring mot sviktende salgsresultater? Og hva innebærer i så fall det?

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsstrategi, ledelse

Digital endringsledelse: Hvordan organisere markedsføring og salg?

Av Tore Berntsen 21. juni 2017

Ny teknologi gir mange muligheter til å skape forretningsverdier innen markedsføring og salg. Du kan komme tidligere i kontakt med potensielle kunder gjennom at du får de til å gi seg til kjenne når de laster ned en interessant e-bok eller tar en digital test. Dette gjør at du har et tidsvindu dine selgere kan utnytte slik at de får et forsprang på konkurrentenes selgere.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering

Hvordan unngå at nye produkter feiler i markedet?

Av Tore Berntsen 14. juni 2017

Hvert år forsvinner flere tusen kvalitetsprodukter fra butikkhyllene fordi det ikke selges nok av dem. Produkter som med smart salgsmetodikk kunne vært god butikk i mange år. 

Les mer ›

Temaer: kjøpsprosess

Hva ledere må vite om digitalisering og risiko

Av Tore Berntsen 7. juni 2017

Digitalisering. Ordet er på alles lepper om dagen og skaper assosiasjoner til gull og grønne skoger for virksomhetene som klarer å omstille seg til «det digitale skiftet». Det snakkes imidlertid lite om ulempene. I denne artikkelen introduserer jeg de tre mest kritiske risikoene knyttet til digitalisering, og hva du som leder kan gjøre for å redusere dem.

Les mer ›

Temaer: ledelse, digitalisering, risiko

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen