Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Av Tove Eggen 29. april 2020

Den første uka etter 12. mars fikk Mills Proff Partner helt stopp i levering til serveringsbransjen. Volumet deres ble redusert til om lag 10 % av normalen. Likevel er ingen i Mills permittert per dags dato. Dette er den andre artikkelen i en serien på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Her deler Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, sine erfaringer.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

Av Tove Eggen 28. april 2020

Den 19. mars var jeg på jobb og den 20. mars ledet jeg avdelingen hjemmefra. Det hadde jeg faktisk ikke sett for meg dagen før, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Først ut er Morten. 

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

7 tips til kriseledelse på avstand

Av Trond S. Pedersen og Vegard Rooth 16. april 2020

Det skypes, skjermdeles og mailes i de tusen hjemmekontor. Sofaer, kjøkken og barnerom er ominnredet til arbeidsstasjoner – og passiaren ved kaffemaskinen er byttet ut med beinstrekk på terrassen, bleieskift og leksehjelp. Det er tøft nok å lede sin egen arbeidsdag og en korona-fast familie – så hvordan leder man en hel organisasjon fra avstand?

Les mer ›

Temaer: ledelse, god ledelse, strategisk ledelse

«Adapt or die» – Digital transformasjon i eksponentiell hastighet

Av Hans-Petter Nygård-Hansen 2. april 2020

I 2019 var det mange buzzord vi var leie av. Digital transformasjon, disrupsjon, big data og GDPR var fire av dem. Bærekraft et femte. Nå er «alt vi kjenner» i ferd med å bli disruptet og digital transformasjon i et eksponentielt tempo er det eneste lyset i mørket.

Les mer ›

Temaer: strategi, digital markedsstrategi, digitalisering

Kontinuitet i krisetid: Slik sikrer du driften av virksomheten

Av Frode Lien Otnes 26. mars 2020

Krisen vi nå befinner oss i er trolig i en tidlig fase. Den dårlige nyheten er at det kommer til å bli verre. Den gode nyheten er at hvis du ennå ikke har lagt planer for beredskap og krisehåndtering, har du mulighet til å gjøre det nå, og dermed øke sjansen for å sikre driften i virksomheten. I denne artikkelen gir jeg deg råd om hvordan du skal ta tak i dette arbeidet.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, markedskommunikasjon

Slik lager du en god kommunikasjonsstrategi?

Av Magne Henriksen 4. mars 2020

Vi bombarderes av informasjon og alle, både mennesker og merkevarer, vil snakke til oss og med oss. Kampen om oppmerksomheten er knallhard og kun de sterkeste og flinkeste blir lagt merke til. I denne artikkelen får du en oppskrift og sjekkliste på hvordan du legger en god plan for å kommunisere.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, merkevare

Hva er en kundedataplattform, og hvorfor trenger bedriften din det?

Av Erlend Førsund 27. februar 2020

Kundedataplattformen er grunnfjellet i en datadrevet organisasjon. Det er en skybasert programvare som støtter alle kjerneprosesser fra markedsføring til salg, leveranse og service. Her bygger du profiler på kunder og kontakter basert på data fra ulike kilder. Her analyseres kundedata, her utvinnes innsikt, og herfra skapes positive kundeopplevelser langs hele kundereisen.

Les mer ›

Temaer: HubSpot

Hvordan HubSpot som CRM-system kan øke lønnsomheten og gjøre lederens hverdag enklere

Av Hans Viken Sunde 13. februar 2020

Vi opplever stor pågang fra ledere som er interessert i å vite mer om HubSpot CRM om dagen. I denne artikkelen viser jeg hvordan HubSpot kan bidra til positiv effekt på topp- og bunnlinjen, og hvordan plattformen forenkler hverdagen til ledergruppen. Jeg gir også noen konkrete eksempler på fordeler for salgssjefen, markedsdirektøren, topplederen og økonomisjefen. 

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, lønnsomhet

Brukeradopsjon: Hvordan få ansatte til å bruke ny programvare

Av Beate Kopp Kleiven 23. januar 2020

Å begynne med en ny programvare er spennende for noen, men overveldende for de fleste. Allikevel kommer vi ikke unna den teknologiske utviklingen som raser avgårde. VP Principal Analyst hos Forrester, Nigel Fenwick, fremmer 2020 som året for digitale produkter og det etter at vi avsluttet forrige tiår med hovedfokus på kundeservice og kundereisen. Da er det et lite tankekors at Emilie Hersh sier at så mange som 70% av de digitale transformasjonene feiler.

Les mer ›

Temaer: IT, digitalisering, prosjektledelse

Hvordan bruke ny teknologi til å skape vekst?

Av David Aleksandersen 9. januar 2020

Hvordan kan ny teknologi hjelpe oss til å samle, analysere og bruke data til å bygge personaliserte «kundereiser», som styrker merkevaren vår, øker salget og skaper sterke relasjoner til våre kunder? Ny teknologi gir nemlig krav til omstilling, og som ledere er vi nødt til å forholde oss til digitaliseringen og dennes mulighetsrom for å skape suksess og vekst i våre bedrifter.

Les mer ›

Temaer: big data, digitalisering, kunstig intelligens, maskinlæring

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen