Skriv gode delingstekster i sosiale medier og få økt trafikk til nettsiden din

Av Lena Ramberg 10. august 2018

Tid: 5-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Synes du det er utfordrende å skrive presise og fengende deletekster for sosiale medier? I denne oppskriften får du noen forslag til hva du kan tenke på for å skrive en delingstekst som øker sjansen for at noen klikker seg inn på nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Hvordan få mer trafikk på bloggen?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 30. mars 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Linker du til egne blogginnlegg på firmabloggen øker du ikke bare brukervennligheten til leseren. Du forbedrer også rangeringen i Google, samtidig som du øker sannsynligheten for at besøkende leser mer av innholdet ditt. Internlinking er dermed vinn-vinn for både deg og leseren. I denne oppskriften lærer du hvordan du kan bruke linking som et verktøy i bloggartiklene dine.

Les mer ›

Temaer: SEO, innhold, økt trafikk, internlinking

Senk terskelen for deling av innholdet ditt med denne integrasjonen

Av Hanne Sofie Hammer 23. mars 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Denne integrasjonen lar leserne dine markere enkelte deler av teksten din og dele det med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook og Twitter. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold

Webredaktørens guide til å øke trafikken på eldre blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 13. februar 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Innholdsmarkedsførere produserer og publiserer mye innhold. Dessverre blir mye av dette innholdet glemt og begravet av nytt innhold. Det er synd. Mye innsats er lagt ned for å produsere dette innholdet og mange informative blogginnlegg og artikler blir liggende skjult for nye lesere. Denne oppskriften viser deg hvordan du kan øke trafikken inn til de eldre blogginnleggene eller artiklene dine.

Les mer ›

Temaer: blogging, innhold, øke trafikk

Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 29. desember 2017

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

3 enkle steg til å skrive en tittel leserne dine klikker på

Av Rune André Reiakvam 5. desember 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan skrive en tittel folk klikker på? Det er et spørsmål mange webredaktører, tekstforfattere og copywritere har stilt seg selv. Det er ingen enkel sak, men det er vel verdt innsatsen å utforme en tittel leserne dine vil klikke på. Faktisk viser det seg at du kan øke klikkraten din med opptil 10 prosent bare ved å endre tittelen på artikkelen din. Her får du én metode for å skrive interessevekkende titler.

Les mer ›

Temaer: tips, innhold, øke trafikk

Bruk innholdstilbud på LinkedIn til å konvertere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 15. september 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke bedriftens innholdstilbud til å tiltrekke og konvertere potensielle kunder på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, leadsgenerering, innhold

LinkedIn Pulse: Øk trafikken til egne nettsider

Av Maria Pettersson 8. august 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk

Øk antall konverteringer med brukergenererte konkurranser

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 1. august 2017

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Sett i gang en konkurranse hvor målgruppen din lager innholdet i en kampanje. Innsendte bidrag vises på en landingsside og fungerer som et insentiv for å delta. Konkurransen engasjerer målgruppen din, og innholdet bygger tillit og bidrar til å konvertere nye kunder. Her viser jeg deg hvordan du enkelt kommer i gang.

Les mer ›

Temaer: konvertering, innhold

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen