Hvordan skrive en tittel folk klikker på? Det er et spørsmål mange webredaktører, tekstforfattere og copywritere har stilt seg selv. Det er ingen enkel sak, men det er vel verdt innsatsen å utforme en tittel leserne dine vil klikke på. Faktisk viser det seg at du kan øke klikkraten din med opptil 10 prosent bare ved å endre tittelen på artikkelen din. Her får du én metode for å skrive interessevekkende titler.
Temaer: tips, innhold, øke trafikk
Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden
Av Ann Helen Fossheim 9. juli 2021
Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.
Temaer: innhold, økt engasjement, innholdstilbud
Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg
Av Rune André Reiakvam 21. desember 2018
Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.
Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate
Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 82 % av trafikken på internett i 2021. Der man før var avhengig av dyre videokameraer, kan man i dag produsere video i HD-kvalitet med mobilen. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og best av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.
Temaer: video, leadsgenerering, innhold, økt konvertering
Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.
Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk
Skriv gode delingstekster i sosiale medier og få økt trafikk til nettsiden din
Av Lena Ramberg 10. august 2018
Synes du det er utfordrende å skrive presise og fengende deletekster for sosiale medier? I denne oppskriften får du noen forslag til hva du kan tenke på for å skrive en delingstekst som øker sjansen for at noen klikker seg inn på nettsiden din.
Temaer: sosiale medier, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold
Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.
Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA
Linker du til egne blogginnlegg på firmabloggen øker du ikke bare brukervennligheten til leseren. Du forbedrer også rangeringen i Google, samtidig som du øker sannsynligheten for at besøkende leser mer av innholdet ditt. Internlinking er dermed vinn-vinn for både deg og leseren. I denne oppskriften lærer du hvordan du kan bruke linking som et verktøy i bloggartiklene dine.
Temaer: SEO, innhold, økt trafikk, internlinking
Senk terskelen for deling av innholdet ditt med denne integrasjonen
Av Hanne Sofie Hammer 23. mars 2018
Denne integrasjonen lar leserne dine markere enkelte deler av teksten din og dele det med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook og Twitter.
Temaer: sosiale medier, innhold
Webredaktørens guide til å øke trafikken på eldre blogginnlegg
Av Rune André Reiakvam 13. februar 2018
Innholdsmarkedsførere produserer og publiserer mye innhold. Dessverre blir mye av dette innholdet glemt og begravet av nytt innhold. Det er synd. Mye innsats er lagt ned for å produsere dette innholdet og mange informative blogginnlegg og artikler blir liggende skjult for nye lesere. Denne oppskriften viser deg hvordan du kan øke trafikken inn til de eldre blogginnleggene eller artiklene dine.
Temaer: blogging, innhold, øke trafikk