Få flere leads med skjemamur i videoene dine

Av Maria Pettersson 7. september 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.

Les mer ›

Temaer: video, webinar, leads, få flere leads, økt konvertering, leadsgenerering

Få flere besøk til egne sider med infografikk

Av Nadia C. Aurdal 3. august 2018

Tid: 2-3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Infografikk er lett å dele og konsumere. Bruk av visuelt innhold tiltrekker mer oppmerksomhet enn ved å kun bruke tekst. Det er derfor en effektiv metode for å øke referral trafikk, eller henvisende trafikk for å generere flere leads. Denne oppskriften viser deg hvordan

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, få flere leads, øke trafikk

Hvordan få flere leads ved bruk av landingssider

Av Nadia C. Aurdal 12. desember 2017

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En landingsside med verdifullt innhold for målgruppen din er en ypperlig metode for å generere flere leads. Her viser jeg deg hvordan du går frem.

Les mer ›

Temaer: landingsside, få flere leads, leadsgenerering

Bruk Pinterest til å bli oppdaget av potensielle kunder

Av Maria Pettersson 8. desember 2017

Tid: 30-45 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: Pinterest, leadsgenerering, øke trafikk, økt konvertering, sosiale medier

Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar

Av Maria Pettersson 3. november 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med dine potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot. 

Les mer ›

Temaer: webinar, HubSpot, leadsgenerering, økt konvertering, GoToWebinar

Bruk innholdstilbud på LinkedIn til å konvertere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 15. september 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke bedriftens innholdstilbud til å tiltrekke og konvertere potensielle kunder på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, sosiale medier, innhold, leadsgenerering

Generer leads med chatbot fra Chatfuel i Facebook Messenger

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 8. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Chatfuel er en av de mest brukte plattformene for chatbots. Her viser jeg deg hvordan du setter opp en chatbot for å generere flere leads i Facebook Messenger. Den er fleksibel, enkel og gratis.

Les mer ›

Temaer: Facebook, leadsgenerering

Opprett videoannonser på YouTube for å engasjere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 1. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Annonsering på YouTube gir bedriften din tilgang på over én milliard brukere, hele 3,7 millioner av disse er nordmenn. Vi konsumerer videoer på internett som aldri før. Hver dag ser YouTube-brukere flere hundre timer med videoinnhold. Det gir deg store muligheter til å fange oppmerksomheten til målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan målrette og tiltrekke potensielle kunder ved hjelp av annonsering på verdens nest største søkemotor.  

Les mer ›

Temaer: YouTube, Google Adwords, leadsgenerering, betalt annonsering

Hvordan bruke video til leadsgenerering

Av Anders Sollie Hoff 18. juli 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 74 % av trafikken på internett i 2017. Der man før i tiden var avhengig av dedikerte videokamera, har man i dag muligheten til å produsere fullt profesjonelt-seende videoer med mobiltelefonen sin. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og det beste av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.

Les mer ›

Temaer: video, økt konvertering, leadsgenerering, innhold

Slik bruker du e-bøker til å få flere e-postabonnenter

Av Hanne Sofie Hammer 23. juni 2017

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Det finnes mange taktikker for hvordan du kan øke antall e-postabonnenter til nyhetsbrevet ditt. I denne vekstoppskriften viser jeg deg hvordan du bruker e-bøker som incitament til å melde seg på nyhetsbrevet ditt.  

Les mer ›

Temaer: få flere leads, leadsgenerering, øke antall e-postmottakere, e-bok

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen