Øk antall konverteringer med Live Chat

Av Ann Helen Fossheim 20. august 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5
Vi ønsker svar på spørsmålene våre raskere enn noen gang før og vi vil at det skal være så enkelt og effektivt som mulig. Mange bruker allerede chat-løsninger i applikasjoner som SnapChat, Facebook Messenger og Instagram hver dag. Vi har blitt vant til denne formen for kommunikasjon og det oppleves som trygt og effektivt. Med en chat-løsning er terskelen for å kontakte deg og din bedrift lavere, noe som kan resultere i flere leads og salg.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Slik A/B-tester du en CTA i HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 14. februar 2020

Tid: 1 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, A/B-test, økt konvertering, CTA

Slik lager du en CTA som konverterer

Av Lise Lippert 17. januar 2020

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Tilpass chat-løsningen din med chatflows fra HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 18. oktober 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5
Ved hjelp av chatflows kan du bygge din egen live chat. Du får mulighet til å tilpasse automatiske meldinger, velge hvem som får tilgang til å se og bruke live chat, og du får velge når og hvor live chat skal være tilgjengelig. Tilpassede chat-løsninger kan, hvis det gjøres riktig, gi besøkende en bedre opplevelse på dine nettsider og føre til flere fornøyde kunder på sikt.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar

Av Maria Pettersson 27. september 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot. 

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar

Bruk Hotjar til å forbedre bedriftens nettside

Av Maria Pettersson 21. juni 2019

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse

Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA

Av Maria Pettersson 17. mai 2019

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

 

Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Få flere kunder ved hjelp av Facebook Lead Ads

Av Maria Pettersson 3. mai 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads

Bruk Pinterest til å bli oppdaget av potensielle kunder

Av Maria Pettersson 5. april 2019

Tid: 30-45 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest

Hvordan bruke video til leadsgenerering

Av Anders Sollie Hoff 23. november 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 82 % av trafikken på internett i 2021. Der man før var avhengig av dyre videokameraer, kan man i dag produsere video i HD-kvalitet med mobilen. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og best av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, innhold, økt konvertering

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen