Øk antall konverteringer gjennom Google Images

Av Ann Helen Fossheim 29. mars 2019

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Hvert sekund gjøres det rundt 40 000 søk på Google, altså flere milliarder søk hver dag. Mange av disse søkene er ikke kun i Google Search, men også i Google Images. Tilbyr du tjenester innenfor blant annet håndverk, interiør eller kanskje hotellbransjen så vil svært mange av dine potensielle kunder søke etter bilder i Google Images før de tar en endelig avgjørelse. Følg denne oppskriften for tips til hvordan dine bilder kan optimaliseres for Google Images.

Les mer ›

Temaer: SEO, Google Images

Slik bruker du live streaming på YouTube

Av Anders Sollie Hoff 22. mars 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3

Live streaming er en populær teknikk for å fange folks oppmerksomhet. Faktumet at det skjer i sanntid skaper en autentisk stemning mellom sender og mottaker, som igjen bidrar til økt engasjement. Jeg tar for meg YouTube i denne oppskriften, som med sitt intuitive grensesnitt har gjort det enkelt å komme i gang med live streaming på egenhånd.

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube, streaming

Hvordan legge til alternativ bildetekst på Instagram

Av Line Glimsdal 15. mars 2019

Tid: 5 min
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

På Instagram kan du nå legge til alternativ bildetekst. Dette er i hovedsak et tiltak for å gjøre plattformen mer tilgjengelig for synshemmede. Du kan enten skrive bildetekstene en selv, eller la Instagram generer en ved hjel av kunstig intelligens.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram

Få flere konverteringer med Google In-market publikum

Av Marianne Godiksen 23. februar 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Ved å ta i bruk Google In-market publikum kan du nå kunder som har kommet lenger i kjøpsprosessen, nemlig de som aktivt søker på dine produkter eller tjenester. Dette kan gi flere konverteringer og samtidig spare deg for unødvendige annonsekostander.

Les mer ›

Temaer: annonsering

Øk trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens

Av Line Glimsdal 8. februar 2019

Tid: 1-3 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Det å optimalisere for bruk av Google Lens er en god måte å øke antall besøkende til nettstedet ditt.  Det er ikke lenger kun teksten som bør optimaliseres, men også bildene. Når noen gjør et søk leter søkemotorene etter relevant innhold knyttet til nøkkelordene – og dette gjelder også for bilder. I dennne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan øke trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens og visuelt søk.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google, økt trafikk

Hvordan øke antall registreringer til webinarer

Av Anders Sollie Hoff 25. januar 2019

Tid: 2-3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Stadig flere bedrifter tar i bruk webinarer. Slike online presentasjoner er enkle å arrangere, samtidig som internett muliggjør deltakelse fra alle kriker og kroker i verden. Enten det har til hensikt å generere leads eller rett og slett spre det glade budskap, spiller webinarer en viktig rolle for de fleste bedrifter. I denne vekstoppskriften deler jeg noen tips og triks som vil øke deltakerlisten frem mot ditt neste webinar.

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, webinar

Hvordan bruke Google Search Console for å øke trafikken til nettsiden din?

Av Cecilie Henriksen 11. januar 2019

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan få mer organisk trafikk på Google? For det første må du sørge for synlighet på søkeordene brukeren benytter. Google Search Console analyserer nettsiden din for å identifisere søkeordenene du er synlig på, men som ikke genererer klikk. Jeg viser deg hvordan du gjør det her.

Les mer ›

Temaer: tips, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden

Av Ann Helen Fossheim 28. desember 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Øk engasjemntet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.

Les mer ›

Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 21. desember 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

Opprett en YouTube-kanal for bedriften

Av May-Elin Arntzen 14. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er du klar over at videoer på mobil kommer til å øke med 100 prosent hvert år, ifølge YouTube? Video er den kanalen som skaper høyest eksponering. Så om du enda ikke har kastet deg på video-trenden har du nå muligheten til å følge disse fire enkle stegene for å lage din egen YouTube-kanal.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, YouTube

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen