Få flere følgere på YouTube med abonner-knapp i videoer

Av Christoffer Urdal Pedersen 2. april 2021

Tid: 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med enkle justeringer på YouTube-videoene dine, kan du føre seere til andre videoer, spillelister eller kanaler på YouTube. Du kan også spørre folk om de vil følge kanalen din, og det er nettopp dette oppskriften tar utgangspunkt i. På denne måten kan du engasjere seerne dine med flere av videoene dine, og de får varsel på YouTube neste gang du publiserer en ny video.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, YouTube

Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook

Av Line Glimsdal 19. mars 2021

Tid: 3-4 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads, konkurranser på Facebook

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 26. februar 2021

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 190 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Hvordan opprette en bedriftsside på Facebook

Av Christian Nordhelle 6. august 2020

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange grunner til hvorfor en bedriftsside på Facebook er fordelaktig for suksessen til en bedrift eller merkevare. Nedenfor finner du 10 enkle steg du må ta for å opprette, synliggjøre og optimalisere bedriftssiden til din virksomhet eller tjeneste.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Slik A/B-tester du en CTA i HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 14. februar 2020

Tid: 1 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, A/B-test, økt konvertering, CTA

Slik lager du en CTA som konverterer

Av Lise Lippert 17. januar 2020

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Hvordan opprette en annonsekonto på Facebook

Av Line Glimsdal 27. desember 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Gjennom annonsering på Facebook kan du nå ut til eksisterende og potensielle kunder. I denne artikkel skal jeg vise deg hvordan du kan opprette en annonsekonto for bedriften din på Facebook.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook

Bruk HubSpot Meetings til å øke antall bookede møter

Av Maria Pettersson 13. desember 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.

Les mer ›

Temaer: salg, tips, HubSpot

Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Av Maria Pettersson 15. november 2019

Tid: 40 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på funksjonen «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering

Av Lise Lippert 1. november 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen