Hvordan øke antall registreringer til webinarer

Av Anders Sollie Hoff 25. januar 2019

Tid: 2-3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Stadig flere bedrifter tar i bruk webinarer. Slike online presentasjoner er enkle å arrangere, samtidig som internett muliggjør deltakelse fra alle kriker og kroker i verden. Enten det har til hensikt å generere leads eller rett og slett spre det glade budskap, spiller webinarer en viktig rolle for de fleste bedrifter. I denne vekstoppskriften deler jeg noen tips og triks som vil øke deltakerlisten frem mot ditt neste webinar.

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, webinar

Hvordan bruke Google Search Console for å øke trafikken til nettsiden din?

Av Cecilie Henriksen 11. januar 2019

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan få mer organisk trafikk på Google? For det første må du sørge for synlighet på søkeordene brukeren benytter. Google Search Console analyserer nettsiden din for å identifisere søkeordenene du er synlig på, men som ikke genererer klikk. Jeg viser deg hvordan du gjør det her.

Les mer ›

Temaer: tips, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden

Av Ann Helen Fossheim 28. desember 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Øk engasjemntet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.

Les mer ›

Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 21. desember 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

Opprett en YouTube-kanal for bedriften

Av May-Elin Arntzen 14. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er du klar over at videoer på mobil kommer til å øke med 100 prosent hvert år, ifølge YouTube? Video er den kanalen som skaper høyest eksponering. Så om du enda ikke har kastet deg på video-trenden har du nå muligheten til å følge disse fire enkle stegene for å lage din egen YouTube-kanal.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, YouTube

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 7. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for å øke engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar til å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 30. november 2018

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Hvordan bruke video til leadsgenerering

Av Anders Sollie Hoff 23. november 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 82 % av trafikken på internett i 2021. Der man før var avhengig av dyre videokameraer, kan man i dag produsere video i HD-kvalitet med mobilen. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og best av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, innhold, økt konvertering

Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 16. november 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at Instagram lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Få mer ut av annonsekronene dine med Google attributter

Av Marianne Godiksen 9. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med Google attributter gir du de som søker etter deg et bedre og mer konkret bilde av hva du tilbyr. Samtidig kan du optimalisere oppføringene med relevante søkeord.

Les mer ›

Temaer: annonsering, Google

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen