Med enkle justeringer på YouTube-videoene dine, kan du føre seere til andre videoer, spillelister eller kanaler på YouTube. Du kan også spørre folk om de vil følge kanalen din, og det er nettopp dette oppskriften tar utgangspunkt i. På denne måten kan du engasjere seerne dine med flere av videoene dine, og de får varsel på YouTube neste gang du publiserer en ny video.
Temaer: sosiale medier, video, YouTube
Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.
Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads, konkurranser på Facebook
Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 190 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.
Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement
Det finnes mange grunner til hvorfor en bedriftsside på Facebook er fordelaktig for suksessen til en bedrift eller merkevare. Nedenfor finner du 10 enkle steg du må ta for å opprette, synliggjøre og optimalisere bedriftssiden til din virksomhet eller tjeneste.
Temaer: sosiale medier, Facebook
Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: leadsgenerering, A/B-test, økt konvertering, CTA
En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA
Gjennom annonsering på Facebook kan du nå ut til eksisterende og potensielle kunder. I denne artikkel skal jeg vise deg hvordan du kan opprette en annonsekonto for bedriften din på Facebook.
Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook
I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.
Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»
Av Maria Pettersson 15. november 2019
Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på funksjonen «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.
Temaer: sosiale medier, Facebook
Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering
Av Lise Lippert 1. november 2019
E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post