Få besøksvekst ved å annonsere via Taboola

Av Nadia C. Aurdal 9. mars 2018

Tid: Maks 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Det er ikke lenger tilstrekkelig å skrive glimrende innhold. Målgruppen må også oppdage det. Det finnes flere måter å generere trafikk inn til innholdet ditt og du har nok allerede benyttet flere av dem. Her viser jeg deg hvordan du kan få flere besøkende når gratismetodene ikke er tilstrekkelig– native annonsering med Taboola.

Les mer ›

Temaer: innholdsmarkedsføring, betalt annonsering, økt trafikk

Slik kan du få avmeldte e-postabonnenter til å melde seg på igjen

Av Nadia C. Aurdal 2. mars 2018

Tid: Maks 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det er ikke til å unngå at e-postlistene dine reduseres. Antall abonnenter vil falle fra av ulike årsaker. Men, det er flere tiltak du kan gjøre for å øke antallet igjen. I denne oppskriften viser jeg en av fremgangsmåtene – muligheten til å melde seg på e-postkommunikasjon igjen.

Les mer ›

Temaer: tips, e-postmarkedsføring, øke antall e-postmottakere

Slik får du gjestebloggere til din blogg - og øker trafikken samtidig

Av Rune André Reiakvam 23. februar 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

For en stund tilbake skrev jeg en oppskrift om hvordan du kan øke trafikken inn til din egen nettside ved å gjesteblogge på andres blogger. Her snur jeg det på hodet, og viser deg hvordan du kan tiltrekke deg gjestebloggere til din blogg for å få mer trafikk inn til nettstedet ditt. Målet er det samme, metoden en annen.

Les mer ›

Temaer: blogging, øke trafikk

eCommerce: Få leserne til å dele bildene dine med denne integrasjonen

Av Hanne Sofie Hammer 16. februar 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Denne integrasjonen lar leserne enkelte dele bildene dine med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook, Twitter og ikke minst Pinterest. Spennende for deg som jobber med eCommerce marketing!

Les mer ›

Temaer: integrasjon, eCommerce

Webredaktørens guide til å øke trafikken på eldre blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 13. februar 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Innholdsmarkedsførere produserer og publiserer mye innhold. Dessverre blir mye av dette innholdet glemt og begravet av nytt innhold. Det er synd. Mye innsats er lagt ned for å produsere dette innholdet og mange informative blogginnlegg og artikler blir liggende skjult for nye lesere. Denne oppskriften viser deg hvordan du kan øke trafikken inn til de eldre blogginnleggene eller artiklene dine.

Les mer ›

Temaer: blogging, innhold, øke trafikk

Øk konverteringene på landingssiden din med HubSpot Smart Content

Av Cecilie Henriksen 9. februar 2018

Tid: 20-40 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan få landingssiden din til å konvertere mer? HubSpot Smart Content personaliserer innholdet på landingssiden din slik at besøkende mottar et skreddersydd budskap. Denne oppskriften viser deg hvordan slik at du øker antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: få flere leads, økt konvertering

Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 6. februar 2018

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Facebook er en av de mest effektive markedsføringskanalene takket være deres enorme mengder med data om brukerne. Med speilpublikum, eller «lookalike audience», kan du la Facebook få innsikt i hvem som er dine beste kunder i dag. Deretter finner Facebook personer som ligner på disse, og lar deg målrette annonsekampanjer mot dem. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du bygger ditt eget speilpublikum.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, Segmentering

Kartlegg målgruppens søkeord for å øke trafikken til nettsidene dine

Av Cecilie Henriksen 2. februar 2018

Tid: 60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Starter du med å finne søkeord i Google Keyword Planner? Da kan du gå glipp av viktige søkefraser for målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du går frem for å finne de riktige (og viktige) søkeordene som kan gi deg flere besøk til nettsidene dine.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Øk rekkevidden på innholdet ditt med «Klikk for å tvitre»-linker

Av Hanne Sofie Hammer 30. januar 2018

Tid: 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Ønsker du at leserne av bloggen din skal kunne dele blogginnleggene dine på Twitter-kontoene sine? Med denne enkle oppskriften på delingsknapper i løpende tekst, gjør du det mulig.

Les mer ›

Temaer: Twitter, øke trafikk

Twitter moments: Skap engasjement med målgruppen

Av Maria Pettersson 26. januar 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter Moments tillater deg å opprette tweets, samle dem i en liste og skape et øyeblikk som du kan dele og fremme. Enten det handler om et arrangement, en kampanje eller et spesifikt tema kan markedsførere dra nytte av denne funksjonen. I denne oppskriften gir jeg deg en veiledning.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen