Bruk Hotjar til å forbedre bedriftens nettside

Av Maria Pettersson 21. juni 2019

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse

Slik bruker du avstemninger på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 14. juni 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

De 3 mest effektive metodene for å generere leads på Facebook

Av Ann Helen Fossheim 31. mai 2019


 
Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Vet du hvor dine potensielle kunder befinner seg? Facebook har over 2,2 billioner innlogginger i løpet av én måned. 1,45 billioner av disse logger seg inn hver dag. Sannsynligheten for at dine potensielle kunder logger seg inn på Facebook i løpet av en dag, en uke eller en måned er svært stor. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan tiltrekke deg potensielle kunder gjennom Facebook.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook

Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA

Av Maria Pettersson 17. mai 2019

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

 

Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Få flere kunder ved hjelp av Facebook Lead Ads

Av Maria Pettersson 3. mai 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads

Slik sender du direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 26. april 2019

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. I denne enkle oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Hvordan opprette en bedriftsside på Facebook

Av Frida-Marie Holme 12. april 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange grunner til hvorfor en bedriftsside på Facebook er fordelaktig for suksessen til en bedrift eller merkevare. Nedenfor finner du 10 enkle steg du må ta for å opprette, synliggjøre og optimalisere bedriftssiden til din virksomhet eller tjeneste.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Bruk Pinterest til å bli oppdaget av potensielle kunder

Av Maria Pettersson 5. april 2019

Tid: 30-45 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest

Øk antall konverteringer gjennom Google Images

Av Ann Helen Fossheim 29. mars 2019

Tid: Kontinuerlig arbeid
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Hvert sekund gjøres det rundt 40 000 søk på Google, altså flere milliarder søk hver dag. Mange av disse søkene er ikke kun i Google Search, men også i Google Images. Tilbyr du tjenester innenfor blant annet håndverk, interiør eller kanskje hotellbransjen så vil svært mange av dine potensielle kunder søke etter bilder i Google Images før de tar en endelig avgjørelse. Følg denne oppskriften for tips til hvordan dine bilder kan optimaliseres for Google Images.

Les mer ›

Temaer: SEO, Google Images

Slik bruker du live streaming på YouTube

Av Anders Sollie Hoff 22. mars 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3

Live streaming er en populær teknikk for å fange folks oppmerksomhet. Faktumet at det skjer i sanntid skaper en autentisk stemning mellom sender og mottaker, som igjen bidrar til økt engasjement. Jeg tar for meg YouTube i denne oppskriften, som med sitt intuitive grensesnitt har gjort det enkelt å komme i gang med live streaming på egenhånd.

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube, streaming

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen