Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 30. november 2018

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Hvordan bruke video til leadsgenerering

Av Anders Sollie Hoff 23. november 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 82 % av trafikken på internett i 2021. Der man før var avhengig av dyre videokameraer, kan man i dag produsere video i HD-kvalitet med mobilen. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og best av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, innhold, økt konvertering

Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 16. november 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at Instagram lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Få mer ut av annonsekronene dine med Google attributter

Av Marianne Godiksen 9. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med Google attributter gir du de som søker etter deg et bedre og mer konkret bilde av hva du tilbyr. Samtidig kan du optimalisere oppføringene med relevante søkeord.

Les mer ›

Temaer: annonsering, Google

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 2. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Av Hanne Sofie Hammer 26. oktober 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Vi har passert to millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at over halvparten av disse bruker tjenesten daglig, og majoriteten er under 30 år. Med andre ord en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram. 

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt trafikk

Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 19. oktober 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 12. oktober 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen