Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Line Glimsdal 16. april 2021

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk, del link på instagram stories, hvordan legge ut link på instagram

Få flere følgere på YouTube med abonner-knapp i videoer

Av Christoffer Urdal Pedersen 2. april 2021

Tid: 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med enkle justeringer på YouTube-videoene dine, kan du føre seere til andre videoer, spillelister eller kanaler på YouTube. Du kan også spørre folk om de vil følge kanalen din, og det er nettopp dette oppskriften tar utgangspunkt i. På denne måten kan du engasjere seerne dine med flere av videoene dine, og de får varsel på YouTube neste gang du publiserer en ny video.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, YouTube

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 26. februar 2021

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 190 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Hvordan opprette en bedriftsside på Facebook

Av Christian Nordhelle 6. august 2020

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange grunner til hvorfor en bedriftsside på Facebook er fordelaktig for suksessen til en bedrift eller merkevare. Nedenfor finner du 10 enkle steg du må ta for å opprette, synliggjøre og optimalisere bedriftssiden til din virksomhet eller tjeneste.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Hvordan opprette en annonsekonto på Facebook

Av Line Glimsdal 27. desember 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Gjennom annonsering på Facebook kan du nå ut til eksisterende og potensielle kunder. I denne artikkel skal jeg vise deg hvordan du kan opprette en annonsekonto for bedriften din på Facebook.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook

Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Av Maria Pettersson 15. november 2019

Tid: 40 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på funksjonen «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Slik kan du promotere innhold gjennom en kunde på Instagram

Av Line Glimsdal 2. august 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
For kort tid siden lanserte Instagram muligheten til å sponse andres organiske poster på Instagram gjennom Facebook Ads Manager. Dette gjør det enklere for deg som leverandør å styre annonseringen selv og øke troverdighet for produkter og tjenester gjennom kundene dine. I denne oppskriften forteller jeg deg hvordan du kan sponse andres poster på Instagram.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Instagram

Hvordan samle inn kontakter via LinkedIn Lead Gen Forms

Av Line Glimsdal 19. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

På samme måte som Facebook bruker Lead Ads, bruker LinkedIn noe som heter Lead Gen Forms til å samle inn kontakter. Dette fungerer på samme måte, ved å sende inn et skjema til plattformen. I denne artikkelen forteller jeg deg hvordan du kan sette opp dine egne skjemaer på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, LinkedIn

Slik bruker du avstemninger på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 14. juni 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

De 3 mest effektive metodene for å generere leads på Facebook

Av Ann Helen Fossheim 31. mai 2019


 
Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Vet du hvor dine potensielle kunder befinner seg? Facebook har over 2,2 billioner innlogginger i løpet av én måned. 1,45 billioner av disse logger seg inn hver dag. Sannsynligheten for at dine potensielle kunder logger seg inn på Facebook i løpet av en dag, en uke eller en måned er svært stor. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan tiltrekke deg potensielle kunder gjennom Facebook.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen