Hvordan legge til alternativ bildetekst på Instagram

Av Line Glimsdal 15. mars 2019

Tid: 5 min
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

På Instagram kan du nå legge til alternativ bildetekst. Dette er i hovedsak et tiltak for å gjøre plattformen mer tilgjengelig for synshemmede. Du kan enten skrive bildetekstene en selv, eller la Instagram generer en ved hjel av kunstig intelligens.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram

Opprett en YouTube-kanal for bedriften

Av May-Elin Arntzen 14. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er du klar over at videoer på mobil kommer til å øke med 100 prosent hvert år, ifølge YouTube? Video er den kanalen som skaper høyest eksponering. Så om du enda ikke har kastet deg på video-trenden har du nå muligheten til å følge disse fire enkle stegene for å lage din egen YouTube-kanal.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, YouTube

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 7. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for å øke engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar til å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 19. oktober 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 12. oktober 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

LinkedIn Pulse: Øk trafikken til egne nettsider

Av Maria Pettersson 24. august 2018

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk

Skriv gode delingstekster i sosiale medier og få økt trafikk til nettsiden din

Av Lena Ramberg 10. august 2018

Tid: 5-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Synes du det er utfordrende å skrive presise og fengende deletekster for sosiale medier? I denne oppskriften får du noen forslag til hva du kan tenke på for å skrive en delingstekst som øker sjansen for at noen klikker seg inn på nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Influencer marketing: Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 27. juli 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen