Engasjer målgruppen din med 360-graders video på YouTube

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 10. november 2017

 
Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

360-graders video øker i popularitet og byr på en rekke fordeler en «vanlig» video ikke kan tilby. Spesielt når det gjelder å fange oppmerksomhet og å engasjere seere stiller 360-graders video i en egen klasse. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du laster opp din 360-graders video på YouTube.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, økt engasjement, YouTube

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. oktober 2017

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Sommeren 2017 kom Instagram med en oppdatering som lar bedrifter legge til linker i sine Instagram Stories. Oppdateringen er av stor verdi for bedrifter som ønsker å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk

Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 26. september 2017

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 22. september 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Bruk innholdstilbud på LinkedIn til å konvertere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 15. september 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke bedriftens innholdstilbud til å tiltrekke og konvertere potensielle kunder på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, leadsgenerering, innhold

Engasjer følgerne dine med 360-graders video på Facebook

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 29. august 2017

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du laster opp 360-graders videoer til Facebook-siden din. En 360-video engasjerer målgruppen din ved å gi mulighet for å «panorere» og rotere i et 360-graders videoperspektiv.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

LinkedIn Pulse: Øk trafikken til egne nettsider

Av Maria Pettersson 8. august 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 11. juli 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for muligheten til å dele eller sende til en venn er derimot en enkel sak. Det tar deg maks 1 time, og nå skal jeg vise deg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Skap engasjement ved å sende direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 7. juli 2017

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. Jeg skal i denne oppskriften vise deg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen