Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Av Maria Pettersson 4. mai 2018

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på deres nye funksjon «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Øk engasjementet med Facebook cover videos

Av Anders Sollie Hoff 20. april 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1

Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik fremmer du et innlegg på Facebook

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 6. april 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement

Senk terskelen for deling av innholdet ditt med denne integrasjonen

Av Hanne Sofie Hammer 23. mars 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Denne integrasjonen lar leserne dine markere enkelte deler av teksten din og dele det med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook og Twitter. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold

Hvordan dele en video på LinkedIn?

Av Maria Pettersson 16. mars 2018

Tid: 5 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruker du LinkedIn til å bygge ditt profesjonelle nettverk, men er fortsatt i tvil på hvordan du kan inkorporere video for å øke synligheten din, skape engasjement eller bli oppfattet som en tankeleder? En personlig video kan gi et innblikk i hvem du er eller hva din virksomhet kan tilby. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan publisere video i din egen statusoppdatering på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, LinkedIn

Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 6. februar 2018

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Facebook er en av de mest effektive markedsføringskanalene takket være deres enorme mengder med data om brukerne. Med speilpublikum, eller «lookalike audience», kan du la Facebook få innsikt i hvem som er dine beste kunder i dag. Deretter finner Facebook personer som ligner på disse, og lar deg målrette annonsekampanjer mot dem. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du bygger ditt eget speilpublikum.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, Segmentering

Twitter moments: Skap engasjement med målgruppen

Av Maria Pettersson 26. januar 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter Moments tillater deg å opprette tweets, samle dem i en liste og skape et øyeblikk som du kan dele og fremme. Enten det handler om et arrangement, en kampanje eller et spesifikt tema kan markedsførere dra nytte av denne funksjonen. I denne oppskriften gir jeg deg en veiledning.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter

Slik live-streamer du på Twitter

Av Anders Sollie Hoff 19. januar 2018

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Twitter til å formidle noe «når det skjer». I denne vekstoppskriften viser jeg deg hvordan du skaper engasjement, og enkelt kommer i gang med live streaming på Twitter. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Twitter

Facebook Custom Audience: Øk antall konverteringer med HubSpot-lister

Av Anders Sollie Hoff 9. januar 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Facebook Custom Audience tar målrettet markedsføring til et nytt nivå. Funksjonen lar deg skreddersy annonser til kontakter i CRM-systemet ditt. Tenk mulighetene som åpner seg når du i teorien kan tilby 20 % rabatt til kontakter du vet er i bunn av kjøpsprosessen, og som nettopp har sett produkt x elleve ganger de siste to dagene.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, økt konvertering

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 19. desember 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen