Engasjer Snapchat-brukere med eget geofilter

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 19. oktober 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, sosiale medier

Driv trafikk til nettsidene dine med linker i Instagram Stories

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 12. oktober 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.

Les mer ›

Temaer: Instagram, sosiale medier, økt trafikk

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, sosiale medier, økt engasjement

LinkedIn Pulse: Øk trafikken til egne nettsider

Av Maria Pettersson 24. august 2018

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.  

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, sosiale medier, innhold, øke trafikk

Skriv gode delingstekster i sosiale medier og få økt trafikk til nettsiden din

Av Lena Ramberg 10. august 2018

Tid: 5-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Synes du det er utfordrende å skrive presise og fengende deletekster for sosiale medier? I denne oppskriften får du noen forslag til hva du kan tenke på for å skrive en delingstekst som øker sjansen for at noen klikker seg inn på nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, innholdsmarkedsføring, content marketing

Influencer marketing: Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 27. juli 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement, sosiale medier, influencer marketing

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: e-postmarkedsføring, innhold, HubSpot, CTA, sosiale medier

Facebook Collection Ads: Selg produkter og vis bruksområder i samme annonse

Av Christian Nordhelle 22. juni 2018

Facebook Collection Ad er et effektivt annonseformat for å vise frem produktene dine visuelt og samtidig vise hvilken situasjon de kan brukes i. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter opp en slik annonse.

Les mer ›

Temaer: Facebook, sosiale medier, annonsering, betalt annonsering, eCommerce

Annonsering på Snapchat: Slik øker du trafikken til nettstedet ditt

Av Maria Pettersson 1. juni 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Daglig er store deler av den norske befolkningen innom Snapchat-appen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kommer i gang med annonsering på Snapchat og benytter plattformen til å få flere besøkende til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, betalt annonsering, sosiale medier

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen