Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Facebook Collection Ads: Selg produkter og vis bruksområder i samme annonse

Av Christian Nordhelle 22. juni 2018

Facebook Collection Ad er et effektivt annonseformat for å vise frem produktene dine visuelt og samtidig vise hvilken situasjon de kan brukes i. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter opp en slik annonse.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, eCommerce, betalt annonsering

Annonsering på Snapchat: Slik øker du trafikken til nettstedet ditt

Av Maria Pettersson 1. juni 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Daglig er store deler av den norske befolkningen innom Snapchat-appen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kommer i gang med annonsering på Snapchat og benytter plattformen til å få flere besøkende til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, betalt annonsering, Snapchat

Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Av Maria Pettersson 4. mai 2018

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på deres nye funksjon «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook

Øk engasjementet med Facebook cover videos

Av Anders Sollie Hoff 20. april 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1

Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik fremmer du et innlegg på Facebook

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 6. april 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement

Senk terskelen for deling av innholdet ditt med denne integrasjonen

Av Hanne Sofie Hammer 23. mars 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Denne integrasjonen lar leserne dine markere enkelte deler av teksten din og dele det med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook og Twitter. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold

Hvordan dele en video på LinkedIn?

Av Maria Pettersson 16. mars 2018

Tid: 5 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruker du LinkedIn til å bygge ditt profesjonelle nettverk, men er fortsatt i tvil på hvordan du kan inkorporere video for å øke synligheten din, skape engasjement eller bli oppfattet som en tankeleder? En personlig video kan gi et innblikk i hvem du er eller hva din virksomhet kan tilby. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan publisere video i din egen statusoppdatering på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, LinkedIn

Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 6. februar 2018

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Facebook er en av de mest effektive markedsføringskanalene takket være deres enorme mengder med data om brukerne. Med speilpublikum, eller «lookalike audience», kan du la Facebook få innsikt i hvem som er dine beste kunder i dag. Deretter finner Facebook personer som ligner på disse, og lar deg målrette annonsekampanjer mot dem. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du bygger ditt eget speilpublikum.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, Segmentering

Twitter moments: Skap engasjement med målgruppen

Av Maria Pettersson 26. januar 2018

Tid: 5-15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter Moments tillater deg å opprette tweets, samle dem i en liste og skape et øyeblikk som du kan dele og fremme. Enten det handler om et arrangement, en kampanje eller et spesifikt tema kan markedsførere dra nytte av denne funksjonen. I denne oppskriften gir jeg deg en veiledning.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen