Slik A/B-tester du en CTA i HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 14. februar 2020

Tid: 1 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, A/B-test, økt konvertering, CTA

Slik lager du en CTA som konverterer

Av Lise Lippert 17. januar 2020

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA

Av Maria Pettersson 17. mai 2019

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

 

Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 21. desember 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Gjør besøkende om til leads med CTA i ankertekst

Av Rune André Reiakvam 27. oktober 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Leser du igjennom alle innleggene du kommer over på nettet fra A-Å? Nei, sier du? Antok det. Da er du en del av majoriteten. Faktisk leser de fleste av oss sjelden mer enn 60 % av en artikkel på nett. Det er litt krise hvis du har plassert linken eller CTA-en til det fantastiske innholdstilbudet ditt på slutten av innlegget – nesten ingen ser det. Heldigvis er det enkelt å gjøre noe med. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: få flere leads, CTA

Bruk CTA i e-postsignaturen din for å generere trafikk

Av Nadia C. Aurdal 18. august 2017

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I løpet av en dag sender vi i gjennomsnitt 38 e-poster. E-post er den mest benyttede kommunikasjonskanalen i næringslivet. Det utgjør et stort potensiale for å generere trafikk til egne sider. Jeg skal vise deg hvordan ved å benytte en CTA (call-to-action) i e-postsignaturen din. Her bruker jeg Outlook som eksempel.
Les mer ›

Temaer: CTA, øke trafikk

Øk konverteringer med skjema i stedet for CTA i bunnen av blogginnlegg

Av Hanne Sofie Hammer 11. august 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Beste praksis i inbound marketing er å inkludere en Call-to-Action (CTA) i bunnen av hvert blogginnlegg for å konvertere besøkende til leads. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke konverteringsraten på blogginnleggene dine ved å erstatte CTA-en med et skjema.

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen