Blogginnlegg om leadsgenerering
Hva er et lead, og hva er et prospect?
Snakker ikke salg og marked samme språk? Lurer du fremdeles på forskjellen mellom et lead og et prospect, eller hva ordene i det hele tatt betyr? I dette blogginnlegget forklarer jeg definisjonen av leads og prospects på en enkel måte.
Hva er lead scoring?
Hvor raskt du kontakter et lead er direkte knyttet til sannsynligheten for salg. Men hvordan vet du hvilke leads du skal kontakte først? Løsningen kan være lead scoring – verktøyet som setter en poengscore på hvert lead i CRM-systemet ditt ut fra ...
Salgssjefen forteller: Hvordan vi fikk flere nye kunder og økt salg
Hvordan få flere nye kunder og øke salget? Det er spørsmål som kverner i hodet på de fleste salgssjefer, og som jeg selv har brukt en del tid på. Men, etter at vi sluttet med cold-calling og begynte med inbound sales, har min hverdag som salgssjef ...
Leadsgenerering for dummies
La oss snakke om leads. Jeg vet, vi markedsførere strør rundt oss med engelske fagord og akronymer til den store gullmedaljen. Jeg prøver ikke å forvirre deg, men i mangel av en god norsk oversettelse, har ordet lead blitt adoptert av den norske ...
VIDEO: Slik doblet HubSpot antall salgsmøter med smart lead nurturing
Ved å ta i bruk ny marketing-teknologi og sofistikert lead nurturing doblet HubSpot antall salgsmøter. I dette innlegget, basert på Éadaoin Murphys foredrag på Inbound-dagen 2018, får du se og høre hvordan de gjorde dette.
Fem tiltak som kan øke salget når pilene peker nedover
Dette innlegget er skrevet med tanke på deg som er daglig leder, markeds- eller salgsansvarlig i en konkurranseutsatt privat virksomhet.
Videostrategi: Eie eller leie?
En animert bilderekke er en kraftfull måte å tiltrekke seg seere til videoene sine på. Fra et inbound marketing-perspektiv, er video et nyttig virkemiddel for å trekke prospekter inn i kjøpstrakten og gjennom konverteringspunkter.
Slik genererte vi flere tusen leads på LinkedIn uten å betale én krone
«Det enkle er ofte det beste» er kanskje et forslitt uttrykk, men det er en sannhet i det. Noen ganger gjelder det (heldigvis) også for digital markedsføring. I dette innlegget vil jeg vise deg hvordan vi genererte flere tusen leads gjennom en av ...
Hvorfor Facebook Messenger og andre chat-kanaler blir viktige i markedsføringen
Chat er i rivende utvikling og representerer en endring i brukeradferd på nettet. Når alle etterhvert befinner seg på chat, må produktet ditt også være der. Facebook har ikke sittet stille og sett på denne utviklingen. De har bygget en infrastruktur ...
Hvordan få flere leads når veksten stagnerer?
Sett at du er markedssjef og at dere allerede genererer leads gjennom inbound marketing-prinsippene. Men så ser du at antall kundehenvendelser stagnerer, og at dere ikke klarer å nå månedsmålene lenger. Hva gjør du da? I denne artikkelen deler jeg ...
8 tips til massiv leadsgenerering fra dine landingssider
Landingssider er en verdifull kanal innen inbound marketing. Men hvordan bør du sette opp disse for å oppnå flest mulig konverteringer? I denne infografikken gir vi noen tips til hvordan du enkelt kan tilpasse landingssider slik at de genererer ...