Videomarkedsføring: Facebook vs. YouTube

Av Anders Sollie Hoff 30. november 2017 | 3 minutter lesetid

Du har helt sikkert fått med deg at video er den nye vinen i sosiale medier. I 2019 er det ventet at video vil stå for 80 % av all internettrafikk. Men hvilken plattform bør du benytte til videomarkedsføring? Må du holde deg til én, eller kan du kombinere Facebook og YouTube?

Les mer >

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, YouTube

Hvorfor Facebook Messenger og andre chat-kanaler blir viktige i markedsføringen

Av Espen Nordal 31. oktober 2017 | 6 minutter lesetid

Chat er i rivende utvikling og representerer en endring i brukeradferd på nettet. Når alle etterhvert befinner seg på chat, må produktet ditt også være der. Facebook har ikke sittet stille og sett på denne utviklingen. De har bygget en infrastruktur under sin Messenger for å gi bedrifter muligheten til å kommunisere med kunder og prospekter i alle deler av kundereisen.

Les mer >

Temaer: Facebook, leadsgenerering, messenger, chat

3 lønnsomme tips til leadsgenerering via Facebook

Av Cecilie Henriksen 31. januar 2017 | 3 minutter lesetid

Facebook er et ypperlig verktøy for å generere leads. Statistikk fra 2013 viste at 78 % av små bedrifter fikk minst en fjerdedel av sine nye kunder gjennom sosiale medier.

Les mer >

Temaer: Facebook, leadsgenerering

Native annonsering i sosiale medier: Facebook Instant Articles

Av Ole Martin Kristiansen 31. mai 2016 | 3 minutter lesetid

Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er delikat presentert og som laster hyperhurtig på mobil på Facebooks egen plattform.  

Les mer >

Temaer: sosiale medier, Facebook, native advertising

Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din

Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid

Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...

Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?

Les mer >

Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook

Sjekkliste: Bør du ha en Facebookside?

Av Ramona Zachariassen 26. august 2011 | 2 minutter lesetid

At “alle andre er der” er strengt talt ikke en god nok grunn til å sette opp en Facebookside for bedriften du jobber i. Jeg har derfor laget en sjekkliste, for at du kan bli sikker på at det å opprette en Facebookside er en strategisk riktig beslutning.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, strategi, Facebook, bedrift

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle