5 tips til B2B leadsgenerering

Av Jonas Bjørnstad 24. mars 2016 | 3 minutter lesetid

De fleste salgs- og markedsfolk som jobber i bedriftsmarkedet (Business To Business) er avhengige av å skaffe nye kunder. Her er fem områder du kan jobbe med for å øke tilfanget av leads til bedriften din.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering

Weben din må generere leads. Gjør den ikke det? Her er oppskriften!

Av Fred Stave 23. februar 2016 | 4 minutter lesetid

Mange websider ser flotte ut, men mangler et strategisk fundament - noe som gjør dem helt ubrukelige i en kommersiell sammenheng. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle deg hvordan du kan skape en leadsgenererende webside som gir langt bedre avkastning enn tradisjonelle websider. Du kan starte i dag med disse 5 enkle trinnene.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering

Strategisk ledelse av bedrifter med leadsgenerering som forretningsmål

Av Tore Berntsen 18. februar 2016 | 6 minutter lesetid

God ledelse er strategisk ledelse. Og for å være en strategisk leder må du vite hva som kreves av deg for å lykkes i en digital økonomi. I dette innlegget argumenterer jeg for hvorfor leadsgenerering er det viktigste av alle viktige emner du som toppleder bør ha på blokken din. 

Les mer ›

Temaer: strategi, leadsgenerering, ledelse

Hvordan lage en markedsplan som hjelper deg å generere leads

Av Jonas Bjørnstad 14. januar 2016 | 8 minutter lesetid

Disse 12 tiltakene bør du seriøst vurdere å ta inn i markedsplanen din hvis målet ditt er å generere leads til salgsavdelingen. 

Les mer ›

Temaer: markedsplan, leadsgenerering

Webstrategi: Sett konkrete mål for hjemmesiden

Av Stig Hammer 23. april 2015 | 4 minutter lesetid

Alle strategier begynner med klare og tydelige mål. I webstrategi er det fire dimensjoner av dette:

  1. Avklar hvilken rolle nettstedet skal spille - i salgs- og kjøpsprosessen - i kundelivsløpet
  2. Definer hovedmål
  3. Bryt hovedmålene opp i flere delmål
  4. Legg til rette for måling
Les mer ›

Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering

Hvorfor salgsavdelingen ikke bør drive med cold-calling

Av Stig Hammer 2. mars 2015 | 2 minutter lesetid

Cold-calling er når en selger tar kontakt med en potensiell kunde over telefon, uten at det finnes en relasjon på forhånd, og det er selgeren og ikke kunden som tar initiativ til kontakt. Hvis dette er din viktigste metode for å skape nye salgsmuligheter, bør du vurdere din salgsstrategi på nytt. Det er minst fire grunner til det:

Les mer ›

Temaer: salg, leadsgenerering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle