Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Av Cecilie Henriksen 14. september 2017

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som samarbeider leverer 76 prosent høyere bidrag til salgsomsetningen fra markedsføringen sin.

Les mer >

Temaer: salg, digital markedsføring, CRM

Salgssjefen forteller: Slik øker vi salget med inbound sales-strategien

Av Lars Hansen 31. august 2017

Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som salgssjef i MarkedsPartner.

Les mer >

Temaer: salg, kjøpsprosess, inbound sales

Hvordan best planlegge salg og markedsføring i din virksomhet?

Av Ben Cotton 4. mai 2017

I dagens marked investerer forbrukere aktivt i teknologi som hjelper dem å unngå markedsføringskampanjer. Samtidig vet vi at 60 % av en kundes kjøpsreise allerede er gjennomført før en person kommer i kontakt med en selger. Hvilke konsekvenser får dette for salgs- og markedsføringsavdelingen i din virksomhet?

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg

Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere

Av Stig Hammer 25. april 2017

Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, kjøpsprosess

Hva er inbound sales?

Av Lars Hansen 11. april 2017

Salgsrollen har endret seg. Makten har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag er det kjøperen som kontrollerer salgsprosessen, ikke selgeren. Hvis du skal lykkes i å selge til dagens kunder, er du nødt til å forlate de gamle, utdaterte salgsstrategiene. Du må tilpasse deg dagens kjøperatferd. Du må tenke inbound sales. 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales

To BI-studenters erfaringer med Inbound Marketing-Dagen 2017

Av Julie Schive Kjærnli og Arne Øystein Bautz 16. mars 2017


Onsdag 15. mars hadde vi gleden av å delta på Inbound Marketing-Dagen 2017 i regi av MarkedsPartner. Som markedsføringsstudenter ved Handelshøyskolen BI var vi så heldige å få delta på arrangementet, opprinnelig ment for toppledere, markeds- og salgssjefer. Dagen var fullspekket med spennende foredrag og casestudier, og ga oss som står midt i arbeidet med en bacheloroppgave om nettopp inbound marketing, en unik mulighet for å tilegne oss relevant, anvendelig og nyttig informasjon.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring

Slik selger du til 5 ulike beslutningstakere

Av Maria Pettersson 26. januar 2017

Ifølge Society of Neuroscience tar en gjennomsnittlig person tusenvis av beslutninger hver eneste dag. Disse beslutningene varierer fra ubetydelige (”Hvilken frokostblanding skal jeg spise til frokost?”), til mer signifikante beslutninger (”Burde jeg ansette denne jobbkandidaten?”).

Les mer >

Temaer: salg, salgsprosess, salgstips

Øk salget på nettsiden med en god søkestruktur

Av Lars-Erik Aabech 22. desember 2016

Med et stadig mer omfattende utvalg av produkter og tjenester på nettstedet, blir det vanskelig å finne frem gjennom menyoversikten. Her er noen tips om hvordan du hjelper kundene med å finne innholdet ditt.

Les mer >

Temaer: salg, nettside, søkemotor

Salg og markedsføring: Bedriftenes 6 viktigste prioriteringer

Av Erlend Førsund 12. september 2016

I dag lanseres den årlige undersøkelsen State of Inbound, og den 65 sider lange rapporten inneholder mange spennende funn som vil være nyttige både for CEO-er og ledere med salgs- og markedsansvar. Her presenterer vi hva som er de viktigste prioritetene for bedriftene når det gjelder salg og markedsføring, og hvordan de kan oppnås.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsføring, salg, State of Inbound

Slik kan du som leder nå salgsmålene dine

Av Lars Hansen 8. september 2016

Globalisering og digitalisering endrer kjøpernes atferd. Men også leverandørenes spilleregler. Hvis salg og marked jobber på «gamlemåten», hvor realistisk er da en videre vekst i topplinjen? Skal du nå målene, må du snu skuta nå.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, målbar markedsføring, salgsledelse

5 møtebooking-tips for bedre møter og økt salg

Av Lars Hansen 30. august 2016

I dette innlegget gir jeg deg fem tips til hvordan du kan få mer ut av salgsarbeidet i din organisasjon.

Les mer >

Temaer: salg

Leadsgenerering og salgsoppfølging: Bruker du tid på feil leads?

Av Stig Hammer 24. mai 2016

Mange bedrifter bruker mye tid på å følge opp henvendelser som ikke fører til salg. Det har to negative konsekvenser: For det første kaster du bort tid og penger på dyr salgsoppfølging som ikke gir deg noe tilbake. For det andre får du mindre tid å bruke på dem som du har god sannsynlighet for å selge til. Hvordan kan denne uheldige balansen unngås?

Les mer >

Temaer: salg, digital markedsføring, salgsprosess, leadsgenerering

10 salgstips som vil revolusjonere din salgshverdag

Av Lars Hansen 17. mars 2016

I dette innlegget deler jeg 10 salgstips som kan revolusjonere hverdagen din som selger. De har i alle fall snudd opp ned på min egen salgshverdag.

Les mer >

Temaer: salg

Salgstips: Nå salgsmålene for 2016 med bedre salgsmøter

Av Lars Hansen 23. desember 2015

Hvordan har du tenkt å nå salgsmålene dine i 2016? Ved å gjennomføre flere salgsmøter eller bedre salgsmøter? I dette innlegget deler jeg tre salgstips som jeg tror vil kunne gi deg bedre resultater og hjelpe deg å nå salgsmålene for kommende år.

Les mer >

Temaer: salg

Salgssjefen forteller: Hvordan vi fikk flere nye kunder og økt salg

Av Lars Hansen 21. juli 2015

Hvordan få flere nye kunder og øke salget? Det er spørsmål som kverner i hodet på de fleste salgssjefer, og som jeg selv har brukt en del tid på. Men, etter at vi sluttet med cold-calling og begynte med inbound sales, har min hverdag som salgssjef blitt radikalt forandret. 

Les mer >

Temaer: salg, leadsgenerering, inbound sales

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle