10 salgstips som vil revolusjonere din salgshverdag

Av Lars Hansen 22. mars 2018 | 6 minutter lesetid

I dette innlegget deler jeg 10 salgstips som kan revolusjonere hverdagen din som selger. De har i alle fall snudd opp ned på min egen salgshverdag.

Les mer ›

Temaer: salg, inbound sales

I dag tapte jeg et salg på målstreken - helt unødvendig!

Av Marius Torjusen 13. mars 2018 | 3 minutter lesetid

Jeg hater å tape. Jeg lever godt med at ikke alle kunder er rett for oss, eller at ikke vi er rett for alle kunder. Men forleden dag bomma jeg på åpent mål. Det lever jeg dårlig med. Dette innlegget skrev jeg to timer etterpå, som en rå og ærlig evaluering. Håper det blir like lærerikt for deg, som det ble for meg.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess

Her får du gratis kurs i digital markedsføring og salg

Av Maria Pettersson 20. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Å følge med på utviklingen som skjer innen marketing og salg nå om dagen kan føles litt som å drikke vann fra en brannslange – det strømmer stadig på med nye verktøy, apper og beste praksiser for smart bruk av sosiale medier. I dette innlegget vil jeg presentere et gratistilbud du bør benytte deg av, enten du er en fersk eller erfaren markedsfører, eller bare ønsker å forstå de digitale mulighetene for virksomheten din bedre.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring, HubSpot

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

Av Lars Hansen 18. januar 2018 | 3 minutter lesetid

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av de viktigste aktivitetene for året var å ta ansvar for MarkedsPartners jubileumstur til New York. Vi fylte nemlig 20 år i 2017. Så hva gjør man da, når man er ansvarlig for at 60 personer kommer seg frem og tilbake til New York, og i tillegg sørger for at de får et fantastisk opphold? Jo, man ber selvfølgelig Google om hjelp.

Les mer ›

Temaer: salg, annonsering, SEO, Google

Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg

Av John Brenne 26. desember 2017 | 4 minutter lesetid

Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, CRM-system

3 soleklare grunner til å bruke video i salgsprosessen [casestudie]

Av Katrine Valhammer 7. desember 2017 | 4 minutter lesetid

Jeg var nylig på et to dagers salgskurs med HubSpot, verdens ledende leverandør av programvare som automatiserer markedsføring og salg. Selskapet er innovative og alltid tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi. Er det et sted man kan lære nye og effektive metoder som kan integreres i vår salgsstrategi, så er det her.

Les mer ›

Temaer: salg, tips, video

Derfor bør dagens selgere være aktive lyttere

Av Tone Hammer 21. november 2017 | 4 minutter lesetid

Evnen til å prate for seg har alltid vært viktig for en selger. Og den er fortsatt vesentlig, for all del. Men vi lever i en tid hvor kunden har overtatt makta. Og det får konsekvenser for deg som selger. Det er ikke lenger utelukkende din ekspertise som danner grunnlaget for kundens tillit til deg. Mye av den produktkunnskapen du tidligere var alene om å eie, har kundene dine sannsynligvis tilegnet seg på egen hånd. Derfor mener jeg at tiden er kommet for å prate mindre og lytte mer. Aktivt. For å skape ny tillit.

Les mer ›

Temaer: salg, tips

Personalisert video i e-post bryter isen og gir kunden hakeslepp

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 9. november 2017 | 5 minutter lesetid

Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Som konsumenter bombarderes vi daglig med salgs- og markedsføringsbudskap, og det meste trenger ikke engang igjennom våre innebygde spamfiltere, også kalt selektiv persepsjon. Derfor blir jeg så glad når jeg oppdager kreative tilnærmingsmåter som engasjerer meg til å foreta en handling.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, video, epost

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Av Cecilie Henriksen 14. september 2017 | 3 minutter lesetid

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som samarbeider leverer 76 prosent høyere bidrag til salgsomsetningen fra markedsføringen sin.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, CRM

Salgssjefen forteller: Slik øker vi salget med inbound sales-strategien

Av Lars Hansen 31. august 2017 | 5 minutter lesetid

Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som salgssjef i MarkedsPartner.

Les mer ›

Temaer: salg, kjøpsprosess, inbound sales

Hvordan best planlegge salg og markedsføring i din virksomhet?

Av Ben Cotton 4. mai 2017 | 3 minutter lesetid

I dagens marked investerer forbrukere aktivt i teknologi som hjelper dem å unngå markedsføringskampanjer. Samtidig vet vi at 60 % av en kundes kjøpsreise allerede er gjennomført før en person kommer i kontakt med en selger. Hvilke konsekvenser får dette for salgs- og markedsføringsavdelingen i din virksomhet?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg

Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere

Av Stig Hammer 25. april 2017 | 3 minutter lesetid

Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, kjøpsprosess

Hva er inbound sales?

Av Lars Hansen 11. april 2017 | 4 minutter lesetid

Salgsrollen har endret seg. Makten har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag er det kjøperen som kontrollerer salgsprosessen, ikke selgeren. Hvis du skal lykkes i å selge til dagens kunder, er du nødt til å forlate de gamle, utdaterte salgsstrategiene. Du må tilpasse deg dagens kjøperatferd. Du må tenke inbound sales. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales

To BI-studenters erfaringer med Inbound Marketing-Dagen 2017

Av Julie Schive Kjærnli og Arne Øystein Bautz 16. mars 2017 | 3 minutter lesetid


Onsdag 15. mars hadde vi gleden av å delta på Inbound Marketing-Dagen 2017 i regi av MarkedsPartner. Som markedsføringsstudenter ved Handelshøyskolen BI var vi så heldige å få delta på arrangementet, opprinnelig ment for toppledere, markeds- og salgssjefer. Dagen var fullspekket med spennende foredrag og casestudier, og ga oss som står midt i arbeidet med en bacheloroppgave om nettopp inbound marketing, en unik mulighet for å tilegne oss relevant, anvendelig og nyttig informasjon.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring

Slik selger du til 5 ulike beslutningstakere

Av Maria Pettersson 26. januar 2017 | 3 minutter lesetid

Ifølge Society of Neuroscience tar en gjennomsnittlig person tusenvis av beslutninger hver eneste dag. Disse beslutningene varierer fra ubetydelige (”Hvilken frokostblanding skal jeg spise til frokost?”), til mer signifikante beslutninger (”Burde jeg ansette denne jobbkandidaten?”).

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, salgstips

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle