En CTA-knapp kan være mye mer enn bare en «bestill her»- eller «kontakt oss»-knapp. Den kan gi mer verdi enn som så . For selve kundereisen er ikke ferdig selv om kunden har fått svar på det de lurte eller var nysgjerrige på – de søker ofte etter mer informasjon.
Les mer ›Fra "tja" til "ja takk" med riktig CTA til riktig tid
Av Hanne Sophie Helland 31. januar 2023 | 6 minutter lesetid
Temaer: inbound marketing, konvertering, CTA
Derfor er behov og bruksmønstre essensielle når du planlegger innhold
Av Daniela Dahle 27. september 2022 | 8 minutter lesetid
Enhver bedrift som produserer innhold, har ett primærmål; at innholdet skal bli konsumert. Som forbrukere må det derimot ligge god nok motivasjon og gjensidighet i grunn, når vi velger hva vi ønsker å gi oppmerksomheten vår til.
Les mer ›
Temaer: konvertering, bruksmønstre, UGT
Det enkle er ofte det beste, sies det i Rema 1000-reklamen. I en jobbhverdag med høyt tempo og lite tid til ettertankekan det være en god idé åsjekke at vi ikke overkompliserer kommunikasjonen i forsøket på å lage imponerende innhold.
Les mer ›Temaer: konvertering, innholdsmarkedsføring, godt blogginnlegg
Kan lekkert design ødelegge konverteringen på dine nettsider?
Av Lise Lippert 20. juli 2021 | 4 minutter lesetid
Som digital designer er man opptatt av godt design, enten det er på en annonse, blogg eller nettside. Men til tider ser man at ønsket utforming på nettsider overgår formålet og man forhindrer optimal konvertering.
Les mer ›Temaer: konvertering, design, nettside, økt konvertering
Fem typer friksjon du bør fjerne fra hjemmesiden din
Av Tone Hammer 6. juli 2021 | 3 minutter lesetid
De fleste som jobber med salg og service vet at det å følge opp kunder både før, under og etter en leveranse, svært ofte er avgjørende for videre samarbeid. I dag skjer en stor del av denne oppfølgingen i digitale kanaler, og da er det relevant å spørre om du har gjort det enkelt nok for brukerne dine. Jeg har tatt for meg noen vanlige hindre du kanskje har på hjemmesiden din – uten å være klar over det.
Les mer ›Temaer: webstrategi, konvertering, Friksjonsfritt salg, Friksjoner i kundereisen
Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike innholdstilbud du kan bruke for å starte å generere leads fra din blogg eller nettsted.
Les mer ›Temaer: content marketing, konvertering, innholdsmarkedsføring
Weben din må generere leads. Gjør den ikke det? Her er oppskriften!
Av Fred Stave 23. februar 2016 | 3 minutter lesetid
Mange websider ser flotte ut, men mangler et strategisk fundament - noe som gjør dem helt ubrukelige i en kommersiell sammenheng. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle deg hvordan du kan skape en leadsgenererende webside som gir langt bedre avkastning enn tradisjonelle websider. Du kan starte i dag med disse 5 enkle trinnene.
Les mer ›Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering
Hvordan designe landingssider som gir en høy konverteringsgrad
Av Ben Davidson 21. desember 2015 | 3 minutter lesetid
Poenget med en landingsside er å overtale en bruker til å foreta en bestemt handling knyttet til et konkret forretningsmål. Vi kan oppnå dette ved å ta i bruk bestemte designprinsipper. Vi kaller det Conversion Centered Design (CCD) - en prosess som leder brukeren frem til ønsket utført handling. Vi bruker da overbevisende design og psykologiske triggere som verktøy til å øke konverteringsgraden.
Les mer ›Temaer: konvertering, design
Alle strategier begynner med klare og tydelige mål. I webstrategi er det fire dimensjoner av dette:
- Avklar hvilken rolle nettstedet skal spille - i salgs- og kjøpsprosessen - i kundelivsløpet
- Definer hovedmål
- Bryt hovedmålene opp i flere delmål
- Legg til rette for måling
Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering
Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si
Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid
Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring
Dårlig ”hitrate” på innkommende henvendelser?
Av Tønnes Sannem Heian 11. oktober 2012 | 1 minutter lesetid
Stadig flere bedrifter blir dyktige på å utnytte kjøperinitiativ i markedet og tiltrekke seg henvendelser fra potensielle kunder. Hvorfor er ofte hitraten på disse henvendelsene dårligere enn forventet?
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, konvertering, salgsprosess
Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?
Av Tønnes Sannem Heian 23. august 2012 | 3 minutter lesetid
Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, webstrategi, konvertering
3 evner du må ha for å lykkes med digital markedsføring
Av Erlend Førsund 27. juni 2012 | 4 minutter lesetid
Digital markedsføring omfatter mange fagområder. Enhver markedsfører som er ansvarlig for en nettsatsing, og som vil oppnå suksess, bør vie sin tid til å bli en mester på tre konkrete områder innen digital markedsføring.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, konvertering
Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?
Av Tønnes Sannem Heian 11. februar 2011 | 1 minutter lesetid
Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.
Les mer ›Temaer: PPC, markedsføring, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, internettmarkedsføring, Google Adwords
Hvorfor fungerer ikke Google AdWords for oss?
Av Tønnes Sannem Heian 7. januar 2011 | 2 minutter lesetid
Temaer: PPC, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, Google Adwords