Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om konvertering

Fra "tja" til "ja" med riktig CTA

En CTA-knapp kan være mye mer enn bare en «bestill her»- eller «kontakt oss»-knapp. Den kan gi mer verdi enn som så . For selve kundereisen er ikke ferdig selv om kunden har fått svar på det de lurte eller var nysgjerrige på – de søker ofte etter ...

Derfor er behov og bruksmønstre essensielle når du planlegger innhold

Enhver bedrift som produserer innhold, har ett primærmål; at innholdet skal bli konsumert. Som forbrukere må det derimot ligge god nok motivasjon og gjensidighet i grunn, når vi velger hva vi ønsker å gi oppmerksomheten vår til.

Hvordan skrive et godt blogginnlegg?

Det enkle er ofte det beste, sies det i Rema 1000-reklamen. I en jobbhverdag med høyt tempo og lite tid til ettertankekan det være en god idé åsjekke at vi ikke overkompliserer kommunikasjonen i forsøket på å lage imponerende innhold.

Kan lekkert design ødelegge konverteringen på dine nettsider?

Som digital designer er man opptatt av godt design, enten det er på en annonse, blogg eller nettside. Men til tider ser man at ønsket utforming på nettsider overgår formålet og man forhindrer optimal konvertering.

Fem typer friksjon du bør fjerne fra hjemmesiden din

De fleste som jobber med salg og service vet at det å følge opp kunder både før, under og etter en leveranse, svært ofte er avgjørende for videre samarbeid. I dag skjer en stor del av denne oppfølgingen i digitale kanaler, og da er det relevant å ...

7 typer content marketing som konverterer

Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike ...

Weben din må generere leads. Gjør den ikke det? Her er oppskriften!

Mange websider ser flotte ut, men mangler et strategisk fundament - noe som gjør dem helt ubrukelige i en kommersiell sammenheng. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle deg hvordan du kan skape en leadsgenererende webside som gir langt bedre ...

Hvordan designe landingssider som gir en høy konverteringsgrad

Poenget med en landingsside er å overtale en bruker til å foreta en bestemt handling knyttet til et konkret forretningsmål. Vi kan oppnå dette ved å ta i bruk bestemte designprinsipper. Vi kaller det Conversion Centered Design (CCD) - en prosess som ...

Webstrategi: Sett konkrete mål for hjemmesiden

Alle strategier begynner med klare og tydelige mål. I webstrategi er det fire dimensjoner av dette: Avklar hvilken rolle nettstedet skal spille - i salgs- og kjøpsprosessen - i kundelivsløpet Definer hovedmål Bryt hovedmålene opp i flere delmål Legg ...

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ...

Dårlig ”hitrate” på innkommende henvendelser?

Stadig flere bedrifter blir dyktige på å utnytte kjøperinitiativ i markedet og tiltrekke seg henvendelser fra potensielle kunder. Hvorfor er ofte hitraten på disse henvendelsene dårligere enn forventet?

Se flere av våre blogger