Er du bevisst på hvordan du framstår i diskusjon med kunder, hvordan du takler vanskelige samarbeidsprosjekt på jobben, eller hvordan du tar imot tilbakemeldinger? Mange av oss har lett for å legge skylden på andre når det oppstår konflikter og uenigheter. Mens vi egentlig heller kanskje burde gått litt mer i oss selv. For hvem blir vi egentlig i møte med andre?
Les mer ›
Som ansvarlig for selskapets markedsføring kan du bruke storytelling både strategisk og i kommunikasjonen. Klarer du å smitte dine kolleger med metoden, når du langt og mange.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, storytelling
Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si
Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid
Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring
Flere og flere virksomheter ønsker å bruke sosiale medier. Det er lett å kaste seg ut i det, men det kan gi uheldige konsekvenser hvis det ikke ligger en plan bak. Hva er egentlig en strategi for bruk av sosiale medier? Jo, du må ha en plan for hva du ønsker å oppnå, hvor du skal være og hvem du skal snakke med.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, kommunikasjonsstrategi, strategi