Blogginnlegg om webstrategi
Fem typer friksjon du bør fjerne fra hjemmesiden din
De fleste som jobber med salg og service vet at det å følge opp kunder både før, under og etter en leveranse, svært ofte er avgjørende for videre samarbeid. I dag skjer en stor del av denne oppfølgingen i digitale kanaler, og da er det relevant å ...
Ønsker du at bedriftens nettsider oppnår bedre resultater? En innholdsanalyse kan være løsningen. Slik gjør du det!
Du har søkt i Google og tror du har funnet det du er på jakt etter. Du klikker på et av søkeresultatene og inn på en nettside. Men så stopper du. Du har sikkert opplevd det: Det du søkte på, og det du kommer inn til – stemmer ikke overens. Teksten ...
7 grunner til at skisser skaper verdi i ditt webprosjekt
Er det nyttig å lage skisser i et webprosjekt? Eller spiser det bare av verdifull prosjekttid? Tre interaksjonsdesignere har tatt en nærmere titt på hvilken verdi som tilføres ved å legge tid i skisser.
Fem viktige faktorer ved valg av CMS
«Change is the only constant.» Det er definitivt en sannhet når det gjelder det digitale univers. Står du foran et valg av nytt publiseringssystem (CMS) til din organisasjon er det derfor helt avgjørende at du tar et valg som også er smart om tre ...
Hvordan velge riktig publiseringsløsning (CMS)?
Skal du etablere et nytt nettsted eller kanskje oppgradere hjemmesiden din? Da vil du før eller senere måtte vurdere hvilken publiseringsløsning (CMS) du skal gå for. I dette innlegget gir jeg deg metodene og verktøyene du trenger for å ta en ...
Bør jeg hoste nettsidene selv eller legge dem i skyen?
Er det smart å legge de digitale tjenestene i skyen, eller er det tryggest å drifte det selv? Her får du litt veiledning så du selv kan vurdere om skyen faktisk kan bidra til mer stabil drift og større gevinster av aktiviteter og tjenester på nettet.
Webstrategi: Sørg for rød tråd fra besøk til konvertering
Veien til en velfungerende og konverterende web starter med strategiarbeid. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på fire hovedelementer som bør inngå i strategien og hvordan de henger sammen. Har du arbeidet målrettet med dette i ditt selskaps ...
En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning
En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.
Webstrategi: Slik planlegger du en web som selger
Nettstedet til virksomheten din må gi rett brukeropplevelse for de som er klare til å ta en kjøpsbeslutning. Men ikke glem kundeopplevelsen for de som ennå ikke er klare til å kjøpe.
Hva er en redirect vs. en canonical tag? [IT-tips til markedsførere]
I dette innlegget blir jeg litt teknisk, men heng på - denne kunnskapen kan være kritisk for at et redesign eller nytt webprosjekt blir vellykket eller ikke. Konsekvensen av å ikke ta hensyn til redirects (omdirigeringer av nettadresser) kan bety at ...
96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?
Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også?