Fem viktige faktorer ved valg av CMS

Av Knut Ruud 9. august 2018 | 3 minutter lesetid

«Change is the only constant.» Det er definitivt en sannhet når det gjelder det digitale univers. Står du foran et valg av nytt publiseringssystem (CMS) til din organisasjon er det derfor helt avgjørende at du tar et valg som også er smart om tre år. I dette innlegget tar jeg for meg fem viktige faktorer du bør vurdere før du tar en avgjørelse om hvilket CMS dere skal gå for. 

Les mer ›

Temaer: webutvikling, webstrategi

Hvordan velge riktig publiseringsløsning (CMS)?

Av Knut Ruud 19. juni 2018 | 4 minutter lesetid

Skal du etablere et nytt nettsted eller kanskje oppgradere hjemmesiden din? Da vil du før eller senere måtte vurdere hvilken publiseringsløsning (CMS) du skal gå for. I dette innlegget gir jeg deg metodene og verktøyene du trenger for å ta en beslutning som gir de beste resultatene.

Les mer ›

Temaer: cms, nettside, webstrategi

Bør jeg hoste nettsidene selv eller legge dem i skyen?

Av Ali Yusuf Hussein 25. juli 2017 | 4 minutter lesetid

Er det smart å legge de digitale tjenestene i skyen, eller er det tryggest å drifte det selv? Her får du litt veiledning så du selv kan vurdere om skyen faktisk kan bidra til mer stabil drift og større gevinster av aktiviteter og tjenester på nettet.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, nettside

Webstrategi: Sørg for rød tråd fra besøk til konvertering

Av Jonas Bjørnstad 25. mai 2017 | 3 minutter lesetid

Veien til en velfungerende og konverterende web starter med strategiarbeid. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på fire hovedelementer som bør inngå i strategien og hvordan de henger sammen. Har du arbeidet målrettet med dette i ditt selskaps webstrategi?

Les mer ›

Temaer: webstrategi, strategi

En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning

Av John Brenne 23. mai 2017 | 4 minutter lesetid

En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, ROI, digital markedsføring

Webstrategi: Slik planlegger du en web som selger

Av Stig Hammer 21. mars 2017 | 3 minutter lesetid

Nettstedet til virksomheten din må gi rett brukeropplevelse for de som er klare til å ta en kjøpsbeslutning. Men ikke glem kundeopplevelsen for de som ennå ikke er klare til å kjøpe.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, kjøpsprosess, websider

Hva er en redirect vs. en canonical tag? [IT-tips til markedsførere]

Av Evert Meulie 9. februar 2017 | 4 minutter lesetid

I dette innlegget blir jeg litt teknisk, men heng på - denne kunnskapen kan være kritisk for at et redesign eller nytt webprosjekt blir vellykket eller ikke. Konsekvensen av å ikke ta hensyn til redirects (omdirigeringer av nettadresser) kan bety at du mister gode plasseringer på Google og betydelig tap av trafikk. Med innsikten du får her, vil du kunne sikre at nettstedene dine opprettholder den tekniske kvaliteten som kreves.  

Les mer ›

Temaer: websider, webstrategi, canonical tag, omdirigering

96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?

Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid

Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også? 

Les mer ›

Temaer: webstrategi, content marketing, innholdsstrategi, inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess

Hvordan måle effekten av websidene: 9 KPI-er

Av Hanne Sofie Hammer 1. november 2016 | 4 minutter lesetid

Hvordan vet du egentlig at hjemmesiden din fungerer som den skal? Og hva er det den ideelt sett skal levere? Hvis du ikke har et gjennomtenkt mål med hjemmesiden din, må du ta et skritt tilbake.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, kpi, key performance indicator

Hva kreves av en god webredaktør?

Av Hanne Marthinsen 21. april 2016 | 2 minutter lesetid

En webredaktør har i dag har en kompleks og sammensatt rolle. En redaktør for et nettsted er innom ulike fagområder og jobber gjerne på tvers av flere avdelinger i en organisasjon, som for eksempel marked, salg, kommunikasjon, teknisk, produkt etc. Så hvilke ferdigheter må en webredaktør ha for å beherske denne rollen?

Les mer ›

Temaer: webstrategi, webutvikling

Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene

Av Elin Strømseng 14. april 2016 | 6 minutter lesetid

Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. I dette innlegget forteller jeg hvorfor og hvordan.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Weben din må generere leads. Gjør den ikke det? Her er oppskriften!

Av Fred Stave 23. februar 2016 | 4 minutter lesetid

Mange websider ser flotte ut, men mangler et strategisk fundament - noe som gjør dem helt ubrukelige i en kommersiell sammenheng. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle deg hvordan du kan skape en leadsgenererende webside som gir langt bedre avkastning enn tradisjonelle websider. Du kan starte i dag med disse 5 enkle trinnene.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering

Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 2 av 2

Av Stig Hammer 25. juni 2015 | 4 minutter lesetid

I forrige innlegg tok vi for oss grunnmuren i en effektiv webstrategi: Hvilke overordnede mål har vi med løsningen, og hva vet vi om målgruppene vi ønsker å påvirke? Nå skal vi bruke denne kunnskapen til å bestemme hva webben skal inneholde og hvordan den skal fungere for at vi skal nå målsetningene våre.

Les mer ›

Temaer: webstrategi

Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 1 av 2

Av Stig Hammer 11. juni 2015 | 3 minutter lesetid

Hjemmesiden er en av bedriftens viktigste eiendeler, men for å skape en web som gir resultater må man starte med en solid webstrategi. I dette innlegget vil jeg gi deg del 1 i en steg-for-steg guide til hvordan du kan utarbeide en strategi for din egen web. Innlegget er basert på MarkedsPartners prosjektmetode for web, som vi benytter i kundeprosjekter.

Les mer ›

Temaer: webstrategi

Hvorfor er hjemmesiden viktig for å øke salget?

Av Stig Hammer 7. mai 2015 | 2 minutter lesetid

Hadde flere bedriftsledere vært klar over hvor viktig firmaweben er, ville byråer som oss blitt nedringt. I dette innlegget vil jeg dele 2 interessante fakta med deg. Hva du gjør med din hjemmeside fra i dag og fremover, basert på denne kunnskapen, vil kunne utgjøre store forskjeller i utviklingen på virksomhetens salgsomsetning. 

Les mer ›

Temaer: webstrategi

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle