Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).
Les mer ›Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier
Av Christian Nordhelle 25. august 2020 | 5 minutter lesetid
Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi
God markedskommunikasjon kan ikke redde et dårlig produkt
Av Erlend Førsund 25. oktober 2018 | 4 minutter lesetid
Det verste du kan gjøre som markedsfører er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis produktet er middelmådig eller dårlig, vil markedskommunikasjonen gjøre vondt verre, uansett hvor god den er. I dette blogginnlegget skal vi se på et konsept som kunne ha blitt en norsk suksesshistorie, men som i stedet ble et kommersielt mageplask. Jeg tenker da på barberhøvelen til norske Ruud & Rye.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedskommunikasjon
VIDEO: Markedsføring og salg i dramatisk endring
Av Erlend Førsund 21. august 2018 | 1 minutter lesetid
Toget til fremtiden går fort, og landskapet forandrer seg hele tiden. På INBOUND-DAGEN i mars i år presenterte Stig Hammer de viktigste tingene du må vite om markedsføring og salg akkurat nå. Dette er ikke visjonære fremtidsscenarier, men håndfaste teknologier og metoder som har oppstått eller blitt aktuelle det siste året.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, digital markedsstrategi, trender, salgsstrategi
Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i MarkedsPartner baserer seg på. Jeg har avdekket flere interessante funn. Her får du en smakebit på ett av dem.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, ROI
Kjenner du til din bedrifts markedsstrategi? Ta inbound marketing i Norge-undersøkelsen!
Av Hanne Sofie Hammer 20. januar 2017 | 1 minutter lesetid
Måten norske bedrifter markedsfører seg og selger på er under konstant endring. Taktikker og tiltak som funket for kun få år siden, gir ikke lenger de samme resultatene. Stadig større kakebiter av markeds- og salgsbudsjettene bevilges til digitale kanaler. Jeg ønsker å høre din mening om salg og markedsføring i dag!
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsstrategi
Det føles utfordrende, og kanskje til og med overveldende å digitalisere. I alle fall om du ønsker å etablere en inbound marketing-strategi. Hvor skal du begynne? Blogg, Facebook, SEO, e-post, hjemmeside, også videre. Det finnes et hav av muligheter, så hva skal du fokusere på, og hva er viktigst for å skape resultater raskt?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, agile marketing
Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer.
Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se markedsføring og salg i sammenheng.
Temaer: markedsstrategi, markedsføring, digital markedsføring, markedsplan
Digital markedsføring basert på Big Data gir bedre lønnsomhet
Av Tore Berntsen 5. januar 2016 | 7 minutter lesetid
Skal du lykkes med digital markedsføring, er det ikke nok å bare vite hvem, hva og hvor. Du må også vite hvorfor. Det kan Big Data og Thick Data hjelpe deg med.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, ledelse, analyse
Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring
Av Stig Hammer 15. januar 2015 | 4 minutter lesetid
Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de riktige tingene og med en felles visjon.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, salgsprosess, markedsplan
Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor
Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid
På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser osv.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan
Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?
Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 1 minutter lesetid
Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige tingene.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsaktiviteter, markedsplan
Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter
Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid
Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsbudsjett, tips, markedsplan
Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet
Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid
La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår allikevel heller som følge av mangelfull planlegging eller en uthullet markedsstrategi.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, markedsplan
Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå
Av Erlend Førsund 21. november 2012 | 3 minutter lesetid
Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?
Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, strategi, markedsplan
Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften
Av Erlend Førsund 22. oktober 2012 | 2 minutter lesetid
Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan