7 ting jeg har lært av å skrive tekst for kunder

Av Anneli Setalo 22. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Jeg var så ung og grønn den dagen jeg første gang troppet opp på kontoret til Markedspartner. Med en utdannelse innen kreativ skrivning og en lidenskap for historiefortelling følte jeg meg beredt til å produsere engasjerende tekster uansett tema. Lite visste jeg at jobben min ville bestå av å svelge en hel del kameler og krige daglig mot byråkratisk språk. Så her er en liten gavepakke til dere som skal begynne å skrive for eget firma; sju lærdommer som vil gjøre oppgaven mye enklere:

Les mer ›

Temaer: innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon

Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem

Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke opsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre endel på strategien.

Les mer ›

Temaer: innhold, innholdsproduksjon, innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring

Slik skriver du for den rette målgruppen

Av Espen Zachariassen 29. august 2017 | 3 minutter lesetid

Enten du opplever deg som fersk eller dreven i innholdsproduksjon innenfor inbound marketing, risikerer du noe ganger å gå i en språkfelle som kan føre til lavere engasjement og færre leads og kunder.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, inbound marketing

Bloggforfatter: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav

Av Espen Zachariassen 11. juli 2017 | 3 minutter lesetid

Oppgaven kan virke overveldende for deg som er fersk i rollen som innholdsprodusent for virksomhetens satsing på inbound marketing. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen. Her er noen tips for å få ned pulsen.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, blogging, inbound marketing

Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold

Av Rune André Reiakvam 15. juni 2017 | 6 minutter lesetid

Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.

Les mer ›

Temaer: innhold, innholdsmarkedsføring, digital markedsføring, innholdsproduksjon

Dette må du tenke på når du produserer og publiserer innhold

Av Anett Gunnerud 14. mars 2017 | 4 minutter lesetid

Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, tips, innhold

Sjekkliste: Lage en e-bok? Dette må du tenke på!

Av Elise Hofmo 19. januar 2017 | 3 minutter lesetid

Du har fått ansvar for den nye e-boken bedriften din ønsker, og er full av gode idéer. Men hvor skal du begynne? Hva bør du ta stilling til, og hvilke elementer består en e-bok av? Her får du en sjekkliste.

Les mer ›

Temaer: e-bok, innholdsproduksjon, content marketing

Hvordan skrive et blogginnlegg du kan være stolt av

Av Erlend Førsund 12. april 2016 | 6 minutter lesetid

Undersøkelser viser at 8 av 10 personer i snitt leser tittelen på blogginnlegget ditt, men at kun 2 leser resten. Tittelen utgjør mindre enn 1% av hele innlegget, men allerede her vil godt håndverk utgjøre stor forskjell. I dette innlegget vil jeg forklare hvordan du går fram for å skrive et blogginnlegg du kan være stolt av.

Les mer ›

Temaer: blogging, innholdsproduksjon

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Av Espen Nordal 16. juli 2015 | 3 minutter lesetid

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som inkompetent eller useriøs.

Les mer ›

Temaer: content marketing, blogging, innholdsproduksjon

Content marketing: Skrive selv eller outsource?

Av Erlend Førsund 21. april 2015 | 3 minutter lesetid

Et spørsmål som raskt melder seg for bedrifter som planlegger å implementere en inbound- eller content marketing-strategi, er: "Hvem skal lage alt innholdet vi trenger?" 

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsproduksjon

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle