En innholdsplan er en strategisk plan som beskriver hva slags innhold som skal produseres. Alle bedrifter burde ha en helhetlig innholdsplan fordi den gir en overordnet strategi og en plan for hvordan innholdet dere lager skal utvikles og distribueres over tid. Så, hvordan komme i gang?
Les mer ›Temaer: markedsplan, innholdsproduksjon, innholdsplan
7 tips til innhold som styrker merkevaren din
Av Siri Hofstad Ruud 30. august 2022 | 4 minutter lesetid
Du vet sikkert at din bedrifts merkevare er summen av alt dere viser og gjør. Fra logoen og bilder dere deler på Instagram til kvaliteten på produkter, tjenester, kundeservice og innhold som produseres. Jeg tror merkevarebygging kan styrkes med økt samarbeid på tvers av avdelinger. Og kanskje trenger de som jobber med innhold for blogg, web og annet å bli mer bevisst på hva eget arbeid betyr for merkevaren. For når det kommer til stykket, er det jo merkevarebygging vi driver med alle sammen, ikke sant? Her er noen tips for hvordan innhold kan bidra mer!
Les mer ›Temaer: tips, innholdsproduksjon, merkevarebygging
Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og engasjert mest? Her finner du mye godt lesestoff som kan komme til nytte i en rolig romjulstid, eller på nyåret når du er tilbake i kontorstolen.
Les mer ›Temaer: innholdsproduksjon, blogg, e-post
På tide å fylle opp den neste kalenderen, publiseringskalenderen for 2022
Av Espen Zachariassen 14. desember 2021 | 3 minutter lesetid
Når alle lukene i adventskalenderen er åpnet, ribba, lutefisken og pinnekjøttet er fordøyd, er det på høy tid å ta fatt på kalenderen for neste år. Jeg undres, fungerer konseptet for adventskalendere også for innholdsproduksjon?
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, bloggverktøy
Hva er det du ønsker å si? Skriv målrettet innhold som konverterer
Av Siri Hofstad Ruud 19. oktober 2021 | 2 minutter lesetid
En blogg for din bedrift som både tiltrekker seg nye kunder og gir nyttig informasjon og tips til eksisterende kunder, er veldig ofte fornuftig. Men skriver du på en måte som er forståelig og gjør at leserne vil benytte seg av ditt tilbud?
Les mer ›Temaer: kjøpsprosess, innholdsproduksjon, økt konvertering
Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide medier er selve fundamentet, hvor du bør begynne.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, innholdsproduksjon, eide medier, digital synlighet
Ønsker du at bedriftens nettsider oppnår bedre resultater? En innholdsanalyse kan være løsningen. Slik gjør du det!
Av Hanne Marthinsen 21. januar 2020 | 3 minutter lesetid
Du har søkt i Google og tror du har funnet det du er på jakt etter. Du klikker på et av søkeresultatene og inn på en nettside. Men så stopper du. Du har sikkert opplevd det: Det du søkte på, og det du kommer inn til – stemmer ikke overens. Teksten sier noe annet og gir deg verken svar eller hjelp til det du leter etter. Du stikker til neste.
Les mer ›Temaer: webstrategi, innholdsstrategi, innholdsproduksjon, digital markedsstrategi
«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring
Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling
Dra til med en real historie for å skape tillit
Av Espen Zachariassen 8. oktober 2019 | 4 minutter lesetid
Vi liker alle å få servert en god historie. I markedsføring er dette fremdeles et godt virkemiddel for å vekke interesse og skape tillit hos målgruppen. Her er litt inspirasjon, godt hjulpet av Spotify og Aston Martin.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, personalisert innhold
Jeg tror innholdsstrategien din bommer på minst ett av disse punktene
Av Espen Nordal 4. juni 2019 | 6 minutter lesetid
Innholdsproduksjon er krevende, og det er ikke sikkert du får besøket eller kundene du hadde satt deg fore. Og selv om det er nærmest hipp som happ om et blogginnlegg gjør det bra eller ei, finnes det flere tiltak du kan iverksette for å øke sjansene. Her har jeg samlet en liste over de typiske feilene kundene mine og jeg har begått når vi ikke har klart å håndtere innholdsproduksjonen, og ikke fått resultatene vi ønsker oss.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon
Innholdsstrategi: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav
Av Espen Zachariassen 2. april 2019 | 3 minutter lesetid
Skal virksomheten din i gang med inbound marketing, kan arbeidsoppgavene fort bli overveldende for selv erfarne markedsførere. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen og produksjonsfrekvens kan aldri gå på bekostning av kvalitet. Her er noen tips for å få ned pulsen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, blogging, innholdsproduksjon
7 ting jeg har lært av å skrive tekst for kunder
Av Anneli Setalo 22. februar 2018 | 3 minutter lesetid
Jeg var så ung og grønn den dagen jeg første gang troppet opp på kontoret til Markedspartner. Med en utdannelse innen kreativ skrivning og en lidenskap for historiefortelling følte jeg meg beredt til å produsere engasjerende tekster uansett tema. Lite visste jeg at jobben min ville bestå av å svelge en hel del kameler og krige daglig mot byråkratisk språk. Så her er en liten gavepakke til dere som skal begynne å skrive for eget firma; sju lærdommer som vil gjøre oppgaven mye enklere:
Les mer ›Temaer: innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon
Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem
Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid
Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke oppsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre en del på strategien.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon
Enten du opplever deg som fersk eller dreven i innholdsproduksjon innenfor inbound marketing, risikerer du noe ganger å gå i en språkfelle som kan føre til lavere engasjement og færre leads og kunder.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsproduksjon
Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold
Av Rune André Reiakvam 15. juni 2017 | 6 minutter lesetid
Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon