Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om markedsplan

Hva skal en markedsplan inneholde?

Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og ...

5 grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren

Mange B2B-selskaper opplever at sommeren er en stille periode. Det betyr ikke at du bør trappe ned markedsføringen din.

Derfor bør du ha en helhetlig innholdsplan

En innholdsplan er en strategisk plan som beskriver hva slags innhold som skal produseres. Alle bedrifter burde ha en helhetlig innholdsplan fordi den gir en overordnet strategi og en plan for hvordan innholdet dere lager skal utvikles og ...

Blogginnleggene dere likte best i 2022

I år som i fjor ser jeg tilbake på året som har gått, og vil gjerne dele med dere hvilke blogginnlegg som ble mest lest i 2022. Kanskje har du gått glipp av noen av de? Kanskje var de så spot on at du vil lese på nytt? Her kommer i hvert fall de 10 ...

Hvordan lage en markedsplan?

Markedsplanen er veikartet som viser hvordan bedriften skal nå markedsføringsmålene dere har satt. I dette blogginnlegget får du 8 steg du kan følge for å lage en enkel og oversiktlig markedsplan.

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den. Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig ...

Slik planlegger du din digitale markedsføring

Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer. Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se ...

Slik får du et markedsbudsjett som kan realisere dine ambisjoner

Som CMO er du avhengig av et budsjett som gir deg handlingsrom til å sette markedsstrategien ut i livet. I dette innlegget, som er beregnet for medlemmer av toppledergruppen og ledere som har egne salgs- og markedsbudsjetter, vil jeg gi noen råd om ...

Hvordan lage en markedsplan som hjelper deg å generere leads

Disse 12 tiltakene bør du seriøst vurdere å ta inn i markedsplanen din hvis målet ditt er å generere leads til salgsavdelingen.

Din kjøreplan for å bli synlig på nett i år

Nå som julematen har fått synke litt, og nyttårsfeiringen er vel overstått er det på tide å tenke over din forretningsstrategi for å bli mer synlig på nett i 2016. Mange lager seg store nyttårsforsetter, noe som er vel og bra, men de er lite verdt ...

Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring

Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de ...

Se flere av våre blogger