Hva skal en markedsplan inneholde?

Av Hanne Sofie Hammer 6. april 2017 | 4 minutter lesetid


Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget vil du få klare anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert. 

Les mer >

Temaer: markedsføring, markedsplan

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016 | 4 minutter lesetid

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Slik planlegger du din digitale markedsføring

Av Stig Hammer 27. oktober 2016 | 3 minutter lesetid

Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer.
Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se markedsføring og salg i sammenheng.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, digital markedsføring, markedsplan

Slik får du et markedsbudsjett som kan realisere dine ambisjoner

Av Tore Berntsen 16. august 2016 | 5 minutter lesetid

Som CMO er du avhengig av et budsjett som gir deg handlingsrom til å sette markedsstrategien ut i livet. I dette innlegget, som er beregnet for medlemmer av toppledergruppen og ledere som har egne salgs- og markedsbudsjetter, vil jeg gi noen råd om hvordan du bør går fram for å få gjennomslag for ditt budsjett.

Les mer >

Temaer: markedsbudsjett, markedsplan

Hvordan lage en markedsplan som hjelper deg å generere leads

Av Jonas Bjørnstad 14. januar 2016 | 8 minutter lesetid

Disse 12 tiltakene bør du seriøst vurdere å ta inn i markedsplanen din hvis målet ditt er å generere leads til salgsavdelingen. 

Les mer >

Temaer: markedsplan, leadsgenerering

Din kjøreplan for å bli synlig på nett i år

Av Elin Strømseng 7. januar 2016 | 6 minutter lesetid

Nå som julematen har fått synke litt, og nyttårsfeiringen er vel overstått er det på tide å tenke over din forretningsstrategi for å bli mer synlig på nett i 2016. Mange lager seg store nyttårsforsetter, noe som er vel og bra, men de er lite verdt med mindre en faktisk har en klar plan for hvordan en skal nå målene sine. I dette blogginnlegget skriver jeg litt om hvilke tiltak som bør være en del av din nettstrategi for året som kommer.

Les mer >

Temaer: søkemotoroptimalisering, markedsplan

Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring

Av Stig Hammer 15. januar 2015 | 4 minutter lesetid

Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de riktige tingene og med en felles visjon.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, salgsprosess, markedsplan

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser etc.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 1 minutter lesetid

Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige tingene.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsaktiviteter, markedsplan

Er du en tiltaksstyrt markedsfører?

Av Tønnes Sannem Heian 5. juni 2013 | 1 minutter lesetid

Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?

Les mer >

Temaer: markedsføring, markedsaktiviteter, strategi, markedsplan

Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter

Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid

Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsbudsjett, tips, markedsplan

Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet

Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid

La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår allikevel heller som følge av mangelfull planlegging eller en uthullet markedsstrategi.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, markedsplan

Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå

Av Erlend Førsund 21. november 2012 | 3 minutter lesetid

Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, strategi, markedsplan

Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

Av Erlend Førsund 22. oktober 2012 | 2 minutter lesetid

Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle