Blogginnlegg om innholdsproduksjon (2)
Innholdsstrategi: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav
Skal virksomheten din i gang med inbound marketing, kan arbeidsoppgavene fort bli overveldende for selv erfarne markedsførere. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen og produksjonsfrekvens kan ...
7 ting jeg har lært av å skrive tekst for kunder
Jeg var så ung og grønn den dagen jeg første gang troppet opp på kontoret til Markedspartner. Med en utdannelse innen kreativ skrivning og en lidenskap for historiefortelling følte jeg meg beredt til å produsere engasjerende tekster uansett tema. ...
Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem
Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke oppsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt ...
Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold
Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel ...
Dette må du tenke på når du produserer og publiserer innhold
Å rette opp direkte feil i innholdet før publisering er en selvfølge, men det er vel så viktig å presentere innholdet på en bra måte. Feiler du på begge deler, er det som regel et resultat av slurv, manglende korrektur eller dårlig testing.
Sjekkliste: Lage en e-bok? Dette må du tenke på!
Du har fått ansvar for den nye e-boken bedriften din ønsker, og er full av gode idéer. Men hvor skal du begynne? Hva bør du ta stilling til, og hvilke elementer består en e-bok av? Her får du en sjekkliste.
Hvordan skrive et blogginnlegg du kan være stolt av
Undersøkelser viser at 8 av 10 personer i snitt leser tittelen på blogginnlegget ditt, men at kun 2 leser resten. Tittelen utgjør mindre enn 1% av hele innlegget, men allerede her vil godt håndverk utgjøre stor forskjell. I dette innlegget vil jeg ...
Godt språk på firmabloggen bygger tillit
Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som ...
Content marketing: Skrive selv eller outsource?
Et spørsmål som raskt melder seg for bedrifter som planlegger å implementere en inbound- eller content marketing-strategi, er: "Hvem skal lage alt innholdet vi trenger?"