Blogginnlegg om CRM-system
CRM er et kraftfullt verktøy i markedsføringen
Det er lett å se for seg kundereisen som en enkel vei fra A til Å, hvor du følger beste vei fra anerkjennelse av behov, til vurdering, til kjøp. I realiteten tar kundene ofte flere omveier før de kommer fram til mål. Om du ønsker et mer fullstendig ...
Slik velger du riktig CRM-system for din bedrift
Dårlige kundeopplevelser kan være ødeleggende for bedrifter. Du må raskt svare på kundens behov, spesielt hvis det er snakk om negative tilbakemeldinger. Gode kundeopplevelser er hva enhver bedrift ønsker å oppnå, og det å velge et riktig CRM-system ...
Slik sikrer du god brukeradopsjon av CRM-systemet ditt
For at bedriften din virkelig skal få utbytte av CRM-systemet må du sikre at det blir tatt godt i bruk av ansatte. I denne artikkelen ser vi nærmere på strategier som hjelper deg med god brukeradopsjon.
Bruk sommeren til å få god datakvalitet
Nå som ferien nærmer seg blir det som regel litt mindre å gjøre hos oss markedsførere. Hvis du skal jobbe i sommer har jeg noen tips til ting du kan gjøre for å forbedre datakvaliteten i CRM-systemet ditt – som du kanskje ikke har tid til ellers.
Derfor burde automatisering være viktig for din bedrift
Hvis du ikke har automatisert noen av dine arbeidsprosesser, burde du begynne med det med en gang. Her er det masse tid spart – og muligheter for å gi dine leads og kunder en mye bedre kundeopplevelse.
Livechatten din kan ikke ta ferie
I en stadig skarpere kamp om kundene er det små marginer som skiller. Tidligere i år gikk jeg gjennom en klassisk digital kundereise hvor jeg hadde erkjent behovet, evaluert løsningen og var i beslutningsfasen. Jeg hadde valgt meg en leverandør og ...
Hvorfor marketing automation og CRM bør kobles sammen
Har bedriften din CRM og Marketing Automation på to ulike plattformer? Da går du glipp av en rekke fordeler, og bør vurdere å integrere systemene. Eller ha de på en og samme plattform.
10 grunner til å teste HubSpot – helt gratis og så lenge dere vil
HubSpot er ikke bare et CRM-system. Det er en programvare som i tillegg til å inneholde et svært intuitivt CRM-system, også har fullverdige funksjoner for e-post, kundeservice, sosiale medier, blogging, analyse av nettstedstrafikk og kampanjer. For ...
Lanseringer på INBOUND19: Hva er nytt i HubSpot?
Med 110 utviklerteam og oppdateringer hver eneste dag, er HubSpot en svært dynamisk plattform. 2018/19 har imidlertid vært et S-år* for HubSpot, som har jobbet mye med å forbedre eksisterende grunnfunksjonalitet, hurtighet og brukervennlighet, men ...
Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg
Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.
Beste praksis for vedlikehold av kontaktdatabasen din
Kontaktdatabasen er en av bedriftens viktigste eiendeler. Kontaktinformasjon til kunder, prospekter og andre interessenter er imidlertid ferskvare, enten de bor i selskapets ERP- eller CRM-system. I dette innlegget får du tips til hvordan du sikrer ...