Jobber du fortsatt manuelt med oppgaver som kunne vært automatisert? Svært mange prosesser knyttet til hele kundereisen kan med fordel automatiseres, noe som både vil spare deg for tid og forbedre kundereisene dine.
Les mer ›Jobb smartere, ikke hardere – automatiser kundereisen!
Av Sandra Benrud 16. mai 2023 | 5 minutter lesetid
Temaer: marketing automation, HubSpot, workflows
Derfor burde automatisering være viktig for din bedrift
Av Sandra Benrud 10. januar 2023 | 4 minutter lesetid
Hvis du ikke har automatisert noen av dine arbeidsprosesser, burde du begynne med det med en gang. Her er det masse tid spart – og muligheter for å gi dine leads og kunder en mye bedre kundeopplevelse.
Les mer ›Temaer: marketing automation, CRM-system, HubSpot CRM
Tips til hvordan du kan lykkes med dine e-postutsendelser
Av Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen 3. januar 2023 | 10 minutter lesetid
«Alle» driver med e-postmarkedsføring, men langt ifra alle får de resultatene de ønsker. Det kan være vanskelig å skille seg ut – på den riktige måten. Å skulle trenge seg gjennom spamfilter, og samtidig få mottakeren til å åpne e-posten er ikke alltid like lett. Så hva skal egentlig til? I denne artikkelen gir jeg deg noen konkrete tips til hvordan du kan forbedre dine e-poster!
Les mer ›Temaer: marketing automation, nyhetsbrev
Hva er Lead Nurturing og hvordan komme i gang?
Av Helene Zeylon 23. august 2022 | 4 minutter lesetid
Leadsene du har i CRM-systemet ditt er der av en grunn. Som du sikkert vet er et lead en person som har vist en eller annen form for interesse i dine produkter eller tjenester. De er en potensiell kunde og de stoler på at du kan hjelpe dem å løse et problem eller dekke et behov.
Det betyr at du har masse folk som har vist interesse for produktene dine i databasen, men hvordan få dem til å ta det neste steget og faktisk kjøpe noe eller kontakte deg? Der er her Lead Nurturing kommer inn.
Les mer ›Temaer: marketing automation, lead nurturing, HubSpot CRM
Hvorfor marketing automation og CRM bør kobles sammen
Av Roxanna Karlsen 22. februar 2022 | 4 minutter lesetid
Har bedriften din CRM og Marketing Automation på to ulike plattformer? Da går du glipp av en rekke fordeler, og bør vurdere å integrere systemene. Eller ha de på en og samme plattform.
Les mer ›Temaer: CRM, marketing automation, CRM-system
Marketing automation er et begrep som omfatter teknologi og markedsføringsmetoder som hjelper deg å skalere markedsføringsinnsatsen, men også standardiserte oppgaver og aktiviteter i hele kundereisen
Les mer ›Temaer: inbound marketing, marketing automation
Hva er marketing automation og hvordan lykkes med det?
Av Kristofer Anker 3. november 2020 | 5 minutter lesetid
Ville det ikke vært fint å lene seg tilbake med bena på bordet med armene i kors mens markedsføringen gikk av seg selv? Om ikke bare for å slappe av, så vil automatisering av markedsføring frigi tid som kan brukes på andre ting.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, strategi, marketing automation
HubSpot er verdens ledende programvare for inbound markedsføring, -salg og -kundeservice. Plattformen er ideell for bedrifter som ønsker å jobbe datadrevet med sine kundereiser, eller etter inbound-metoden.
Les mer ›Temaer: marketing automation, HubSpot
HubSpot har vokst mye de siste årene og består i dag av flere moduler og prisnivåer. I denne artikkelen får du en innføring i de ulike alternativene, samt hva det koster å kjøpe programvaren gjennom en norsk HubSpot-partner.
Les mer ›Temaer: marketing automation, HubSpot
Lanseringer på INBOUND19: Hva er nytt i HubSpot?
Av Erlend Førsund 10. september 2019 | 7 minutter lesetid
Med 110 utviklerteam og oppdateringer hver eneste dag, er HubSpot en svært dynamisk plattform. 2018/19 har imidlertid vært et S-år* for HubSpot, som har jobbet mye med å forbedre eksisterende grunnfunksjonalitet, hurtighet og brukervennlighet, men de kunne likevel by på nyheter på årets INBOUND-konferanse som samlet over 26 000 i Boston forrige uke. Her får du de viktigste oppdateringene fra deres Marketing, Sales og Service Hub!
Les mer ›Temaer: marketing automation, HubSpot, CRM-system
HubSpot vs. Marketo: Hvilket marketing automation-system er best?
Av Per Christian Kjølberg 7. juni 2018 | 4 minutter lesetid
Markedsføring blir en stadig mer kompleks øvelse, og nye fagområder utvikler seg kontinuerlig; søkemotoroptimalisering, leadsgenerering, sosiale medier, automatisering, dataanalyse, innholdsmarkedsføring, blogging, e-postmarkedsføring, osv. Med en marketing automation-plattform kan du koble disse funksjonene sammen til en helhetlig «markedsførings-maskin». I dette blogginnlegget sammenligner jeg to av disse MA-systemene: HubSpot og Marketo.
Les mer ›Temaer: marketing automation, HubSpot, Marketo
Har du oppdaget behovet for å organisere og håndtere dine digitale aktiviteter? Kanskje foretar du mange av de samme markedsføringsoppgavene om igjen og om igjen? Visste du at det finnes en løsning som lar deg redusere mengden av repeterende oppgaver, og som samtidig gjør din hverdag som markedsfører tusen ganger enklere?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, marketing automation, HubSpot
7 viktige erfaringer med implementering av marketing automation
Av Nadia C. Aurdal 5. januar 2017 | 4 minutter lesetid
Har du anskaffet en marketing automation-løsning og kjenner iveren etter å realisere den nye strategien? For ja, du MÅ ha etablert en strategi før du kjører i gang!
Les mer ›Temaer: inbound marketing, marketing automation
Anskaffe nytt CRM-system? Invester i marketing automation først
Av Tore Berntsen 29. mars 2016 | 5 minutter lesetid
Tradisjonelt sett er marketing automation noe som bare markedsavdelingen har vært opptatt av. Slik bør det ikke være i fremtiden om du har som mål å skape flere gode leads. Salg må engasjere seg for å sikre selgerne bedre muligheter enn det du oppnår gjennom cold calls basert på ukvalifiserte ringelister.
(Dette innlegget er først og fremst beregnet for ledere i eller rådgivere til mellomstore og større virksomheter som har erfaring med bruk av CRM.)
Les mer ›Temaer: CRM, marketing automation