Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Av Cecilie Henriksen 14. september 2017 | 3 minutter lesetid

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som samarbeider leverer 76 prosent høyere bidrag til salgsomsetningen fra markedsføringen sin.

Les mer >

Temaer: salg, digital markedsføring, CRM

CRM: OK, du logger selgeratferd. Men logger du kjøperatferd?

Av Tore Berntsen 5. september 2017 | 4 minutter lesetid

9 av 10 virksomheter sitter med CRM-systemer som gir ledelsen god innsikt i hva selgerne driver med. Likevel vet de ingen ting om kjøpernes atferd. Dette til tross for at denne innsikten er lett tilgjengelig og vil kunne bidra til økt hitrate og vekst i topplinjen. Budskapet mitt i dette blogginnlegget er at du ikke trenger å være blind på det ene øyet lenger.  

Les mer >

Temaer: CRM

6 tips til innkjøpere av CRM-system

Av Sten-Martin Andreassen 17. august 2017 | 3 minutter lesetid

Dårlige kundeopplevelser kan være ødeleggende for bedrifter. Du må raskt svare på kundens behov, spesielt hvis det er snakk om negative tilbakemeldinger. Gode kundeopplevelser er hva enhver bedrift ønsker å oppnå, og det å velge et riktig CRM-system (Customer Relationship Management) spiller en stor rolle for bedriftens suksess. Nøkkelordet her er riktig.

Les mer >

Temaer: CRM, CRM-system

3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere

Av Sten-Martin Andreassen 16. mai 2017 | 4 minutter lesetid


Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.

Les mer >

Temaer: tips, CRM, HubSpot, CRM-system

Hva er forskjellen på CRM og Inbound Marketing?

Av Tore Berntsen 11. mai 2017 | 4 minutter lesetid

I dette innlegget skal jeg rydde litt opp i jungelen av fagterminologi innen markedsføring og salg. Konsulenter, fagpresse og leverandører strør om seg faguttrykk som kan forvirre deg som kunde. Tillat meg å forklare deg forskjellen og likheten mellom CRM og inbound marketing.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, strategi, CRM

7 grunner til at CRM-systemet ditt ikke treffer godt nok

Av John Brenne 10. januar 2017 | 4 minutter lesetid

Løsninger som bygger på gamle metoder, ikke fanger opp kundereisen, jager brukerne over på regneark og ikke deler data - de har gått ut på dato.

Les mer >

Temaer: CRM, CRM-system

Tips til førstegangskjøpere av CRM

Av Tore Berntsen 13. desember 2016 | 5 minutter lesetid

Når du har innsett at et godt CRM-system er helt nødvendig for økt salg og produktivitet, gjenstår "bare" å overbevise alle andre i bedriften om det samme. Du skal også "bare" velge en CRM-leverandør. Lettere sagt enn gjort? Helt klart. Derfor bør du lese dette.

Les mer >

Temaer: CRM

HubSpot eller Salesforce: Hvilket CRM-system passer best for din virksomhet?

Av Tore Berntsen 13. oktober 2016 | 7 minutter lesetid

Et godt fungerende CRM-system har som hovedoppgave å legge til rette for god dialog med dine kunder basert på gode data. Flere selskaper hevder at de har programvare som gjør nettopp dette (og mye annet), men hvilket system passer best for din virksomhet? I dette innlegget sammenligner jeg HubSpot vs Salesforce.

Les mer >

Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, SalesForce

Støtter CRM-systemet ditt salgsstrategien? [Seks avslørende spørsmål]

Av Lars Hansen 20. september 2016 | 4 minutter lesetid

Samspillet mellom CRM-systemer og de som skal bruke det, kan i mange bedrifter fortone seg som Charlie Chaplins forhold til fabrikkmaskinene i filmen Modern Times: Monotont og frustrerende. I dette innlegget stiller jeg seks spørsmål som forhåpentligvis vil avdekke om ditt CRM-system er liv laga.

Les mer >

Temaer: CRM, salgsledelse

Derfor bør du integrere hjemmesidene med CRM- og/eller økonomisystemet

Av Lars-Erik Aabech 2. august 2016 | 3 minutter lesetid

Smarte ledere tar sine salgs- og markedsbeslutninger basert på data om markedet og kjøpernes digitale atferd. Men for at det skal kunne være mulig må IT-systemene dine være rigget for å snakke med hverandre. Gjør de ikke det, kan en integrasjon mellom hjemmesidene dine og virksomhetens CRM- og/eller økonomisystem fort bli en av de beste investeringene du vil gjøre i år.

Les mer >

Temaer: CRM, webutvikling, interaksjonsdesign, integrasjon, økonomisystem

Har du ikke et CRM-system? Her er 4 grunner til at du bør investere i et

Av Tore Berntsen 14. juli 2016 | 4 minutter lesetid

Dette innlegget er først og fremst beregnet for deg som er leder i en virksomhet som ikke har et moderne CRM-system. Moderne plattformer som HubSpot, SalesForce eller Dynamics CRM er vesentlig forskjellige fra tidligere generasjoners CRM, som mer kan regnes som kundekartotek.   

Les mer >

Temaer: CRM

Anskaffe nytt CRM-system? Invester i marketing automation først

Av Tore Berntsen 29. mars 2016 | 6 minutter lesetid

Tradisjonelt sett er marketing automation noe som bare markedsavdelingen har vært opptatt av. Slik bør det ikke være i fremtiden om du har som mål å skape flere gode leads. Salg må engasjere seg for å sikre selgerne bedre muligheter enn det du oppnår gjennom cold calls basert på ukvalifiserte ringelister.

(Dette innlegget er først og fremst beregnet for ledere i eller rådgivere til mellomstore og større virksomheter som har erfaring med bruk av CRM.)

Les mer >

Temaer: CRM, marketing automation

Mangler du R-en i ditt CRM-system?

Av Tore Berntsen 4. september 2015 | 5 minutter lesetid

Helt siden vi begynte med kjøp og salg har vi hatt relasjoner mellom kunder og leverandører. Den økende konkurransen, informasjonsflyten og de teknologiske mulighetene gjør at kundene forventer mer av deg enn tidligere. De forventer at du tilpasser ditt budskap og kommunikasjon ut fra hva slags relasjon de ønsker med din bedrift – og de forventer at du vet hva slags relasjon de er ute etter.

Les mer >

Temaer: CRM

5 grunner til at tradisjonelle CRM-løsninger ikke lenger holder mål

Av Tore Berntsen 23. juni 2015 | 6 minutter lesetid

Dette innlegget er beregnet på deg som er i en konkurransesituasjon og er avhengig av flere leads og høy kundelojalitet for å utvikle bedriften.  

Les mer >

Temaer: inbound marketing, CRM

HubSpot lanserer gratis CRM-system for bedrifter

Av Stig Hammer 12. mars 2015 | 4 minutter lesetid

HubSpot lanserer i disse dager et gratis CRM-system som i følge dem selv er "systemet som er enkelt å bruke og som salgsavdelingen din vil elske". Her deler jeg noen smakebiter av hva du kan forvente deg av HubSpot CRM, samt vår egne erfaringer etter å ha brukt det i to måneder.

Les mer >

Temaer: salg, CRM, salgsprosess

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle