Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om CRM

Sånn håndterer du webinarflyten i CRM

Skal du arrangere webinar? Det er mye å tenke på, men hvis du har et godt CRM-system kan alt gjøres på et sted! Å håndtere webinarflyten i CRM effektiviserer prosessen med å arrangere webinar, invitere og følge opp deltagere og analysere resultatene.

Hvordan ta inbound marketing til neste nivå med data og CRM

På Inbound-dagen forrige uke holdt jeg, og min kollega Tom Kristian, et foredrag om hvordan du kan forbedre markedsføringen din ved å bruke data og CRM riktig. I dette blogginnlegget oppsummerer jeg de viktigste punktene. Hvis du heller vil se det ...

Hvorfor marketing automation og CRM bør kobles sammen

Har bedriften din CRM og Marketing Automation på to ulike plattformer? Da går du glipp av en rekke fordeler, og bør vurdere å integrere systemene. Eller ha de på en og samme plattform.

Støtter CRM-systemet ditt salgsstrategien? [Syv avslørende spørsmål]

Samspillet mellom CRM-systemer og de som skal bruke det, kan i mange bedrifter fortone seg som Charlie Chaplins forhold til fabrikkmaskinene i filmen Modern Times: Monotont og frustrerende. I dette innlegget stiller jeg syv spørsmål som ...

Nå skal enda mer data flyte i HubSpot!

Se for deg at du har et CRM hvor kontaktinfo oppdateres automatisk. Som gir deg fortløpende informasjon om hendelser som er relevante for deg, som generer forslag til høyaktuelle temaer til åpningssamtaler med potensielle kunder, og hjelper deg å ta ...

Hvordan komme i gang med HubSpot? (7 enkle steg for implementering)

Her er en enkel oversikt over hvordan du går frem for å komme i gang med HubSpot, enten du ønsker gjøre alt selv eller om du får hjelp av en HubSpot-partner. Artikkelen er basert på erfaring fra å implementere og drifte HubSpot for et stort antall ...

Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg

Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.

Beste praksis for vedlikehold av kontaktdatabasen din

Kontaktdatabasen er en av bedriftens viktigste eiendeler. Kontaktinformasjon til kunder, prospekter og andre interessenter er imidlertid ferskvare, enten de bor i selskapets ERP- eller CRM-system. I dette innlegget får du tips til hvordan du sikrer ...

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som ...

CRM: OK, du logger selgeratferd. Men logger du kjøperatferd?

9 av 10 virksomheter sitter med CRM-systemer som gir ledelsen god innsikt i hva selgerne driver med. Likevel vet de ingen ting om kjøpernes atferd. Dette til tross for at denne innsikten er lett tilgjengelig og vil kunne bidra til økt hitrate og ...

6 tips til innkjøpere av CRM-system

Dårlige kundeopplevelser kan være ødeleggende for bedrifter. Du må raskt svare på kundens behov, spesielt hvis det er snakk om negative tilbakemeldinger. Gode kundeopplevelser er hva enhver bedrift ønsker å oppnå, og det å velge et riktig CRM-system ...

Se flere av våre blogger