Hvorfor marketing automation og CRM bør kobles sammen

Av Roxanna Karlsen 22. februar 2022 | 4 minutter lesetid

Har bedriften din CRM og Marketing Automation på to ulike plattformer? Da går du glipp av en rekke fordeler, og bør vurdere å integrere systemene. Eller ha de på en og samme plattform.

Les mer ›

Temaer: CRM, marketing automation, CRM-system

Støtter CRM-systemet ditt salgsstrategien? [Syv avslørende spørsmål]

Av Lars Hansen 15. februar 2022 | 4 minutter lesetid

Samspillet mellom CRM-systemer og de som skal bruke det, kan i mange bedrifter fortone seg som Charlie Chaplins forhold til fabrikkmaskinene i filmen Modern Times: Monotont og frustrerende. I dette innlegget stiller jeg syv spørsmål som forhåpentligvis vil avdekke om ditt CRM-system gir deg god verdi.

Les mer ›

Temaer: CRM, salgsledelse

Nå skal enda mer data flyte i HubSpot!

Av Tone Hammer 22. juni 2021 | 3 minutter lesetid

 

Se for deg at du har et CRM hvor kontaktinfo oppdateres automatisk. Som gir deg fortløpende informasjon om hendelser som er relevante for deg, som generer forslag til høyaktuelle temaer til åpningssamtaler med potensielle kunder, og hjelper deg å ta de rette avgjørelsene. Ønskedrøm? Den kan i tilfelle fort bli virkelighet. Du trenger bare den rette løsningen!

Les mer ›

Temaer: CRM, digitalisering av kundereisen, HubSpot CRM

Hvordan komme i gang med HubSpot? (7 enkle steg for implementering)

Av Hans Viken Sunde 12. februar 2020 | 5 minutter lesetid

Her er en enkel oversikt over hvordan du går frem for å komme i gang med HubSpot, enten du ønsker gjøre alt selv eller om du får hjelp av en HubSpot-partner. Artikkelen er basert på erfaring fra å implementere og drifte HubSpot for et stort antall kunder og måten vi i MarkedsPartner bruker HubSpot selv.

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot

Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg

Av John Brenne 26. desember 2017 | 4 minutter lesetid

 

Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, CRM-system

Beste praksis for vedlikehold av kontaktdatabasen din

Av Hanne Marthinsen 14. desember 2017 | 4 minutter lesetid

 

Kontaktdatabasen er en av bedriftens viktigste eiendeler. Kontaktinformasjon til kunder, prospekter og andre interessenter er imidlertid ferskvare, enten de bor i selskapets ERP- eller CRM-system. I dette innlegget får du tips til hvordan du sikrer en alltid vedlikeholdt kontaktdatabase, både med tanke på kvalitet, personvern og nytteverdi.

Les mer ›

Temaer: tips, CRM, CRM-system

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Av Cecilie Henriksen 14. september 2017 | 3 minutter lesetid

 

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som samarbeider leverer 76 prosent høyere bidrag til salgsomsetningen fra markedsføringen sin.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, CRM

CRM: OK, du logger selgeratferd. Men logger du kjøperatferd?

Av Tore Berntsen 5. september 2017 | 4 minutter lesetid

 

9 av 10 virksomheter sitter med CRM-systemer som gir ledelsen god innsikt i hva selgerne driver med. Likevel vet de ingen ting om kjøpernes atferd. Dette til tross for at denne innsikten er lett tilgjengelig og vil kunne bidra til økt hitrate og vekst i topplinjen. Budskapet mitt i dette blogginnlegget er at du ikke trenger å være blind på det ene øyet lenger.  

Les mer ›

Temaer: CRM

6 tips til innkjøpere av CRM-system

Av Sten-Martin Andreassen 17. august 2017 | 3 minutter lesetid

 

Dårlige kundeopplevelser kan være ødeleggende for bedrifter. Du må raskt svare på kundens behov, spesielt hvis det er snakk om negative tilbakemeldinger. Gode kundeopplevelser er hva enhver bedrift ønsker å oppnå, og det å velge et riktig CRM-system (Customer Relationship Management) spiller en stor rolle for bedriftens suksess. Nøkkelordet her er riktig.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system

3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere

Av Sten-Martin Andreassen 16. mai 2017 | 4 minutter lesetid

 

Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.

Les mer ›

Temaer: tips, CRM, HubSpot, CRM-system

Hva er forskjellen på CRM og Inbound Marketing?

Av Tore Berntsen 11. mai 2017 | 4 minutter lesetid

 

I dette innlegget skal jeg rydde litt opp i jungelen av fagterminologi innen markedsføring og salg. Konsulenter, fagpresse og leverandører strør om seg faguttrykk som kan forvirre deg som kunde. Tillat meg å forklare deg forskjellen og likheten mellom CRM og inbound marketing.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, strategi, CRM

7 grunner til at CRM-systemet ditt ikke treffer godt nok

Av John Brenne 10. januar 2017 | 4 minutter lesetid

Løsninger som bygger på gamle metoder, ikke fanger opp kundereisen, jager brukerne over på regneark og ikke deler data - de har gått ut på dato.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system

Tips til førstegangskjøpere av CRM

Av Tore Berntsen 13. desember 2016 | 5 minutter lesetid

 

Når du har innsett at et godt CRM-system er helt nødvendig for økt salg og produktivitet, gjenstår "bare" å overbevise alle andre i bedriften om det samme. Du skal også "bare" velge en CRM-leverandør. Lettere sagt enn gjort? Helt klart. Derfor bør du lese dette.

Les mer ›

Temaer: CRM

HubSpot eller Salesforce: Hvilket CRM-system passer best for din virksomhet?

Av Tore Berntsen 13. oktober 2016 | 7 minutter lesetid

 

Et godt fungerende CRM-system har som hovedoppgave å legge til rette for god dialog med dine kunder basert på gode data. Flere selskaper hevder at de har programvare som gjør nettopp dette (og mye annet), men hvilket system passer best for din virksomhet? I dette innlegget sammenligner jeg HubSpot vs Salesforce.

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, SalesForce

Derfor bør du integrere hjemmesidene med CRM- og/eller økonomisystemet

Av Lars-Erik Aabech 2. august 2016 | 3 minutter lesetid

 

Smarte ledere tar sine salgs- og markedsbeslutninger basert på data om markedet og kjøpernes digitale atferd. Men for at det skal kunne være mulig må IT-systemene dine være rigget for å snakke med hverandre. Gjør de ikke det, kan en integrasjon mellom hjemmesidene dine og virksomhetens CRM- og/eller økonomisystem fort bli en av de beste investeringene du vil gjøre i år.

Les mer ›

Temaer: CRM, webutvikling, interaksjonsdesign, integrasjon, økonomisystem

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle