For at bedriften din virkelig skal få utbytte av CRM-systemet må du sikre at det blir tatt godt i bruk av ansatte. I denne artikkelen ser vi nærmere på strategier som hjelper deg med god brukeradopsjon.
Les mer ›Slik sikrer du god brukeradopsjon av CRM-systemet ditt
Av Roxanna Karlsen 29. august 2023 | 5 minutter lesetid
Temaer: CRM-system, HubSpot CRM, brukeradopsjon
Bruk sommeren til å få god datakvalitet
Av Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen 11. juli 2023 | 3 minutter lesetid
Nå som ferien nærmer seg blir det som regel litt mindre å gjøre hos oss markedsførere. Hvis du skal jobbe i sommer har jeg noen tips til ting du kan gjøre for å forbedre datakvaliteten i CRM-systemet ditt – som du kanskje ikke har tid til ellers.
Les mer ›Temaer: CRM-system, HubSpot CRM, datakvalitet
Derfor burde automatisering være viktig for din bedrift
Av Sandra Benrud 10. januar 2023 | 4 minutter lesetid
Hvis du ikke har automatisert noen av dine arbeidsprosesser, burde du begynne med det med en gang. Her er det masse tid spart – og muligheter for å gi dine leads og kunder en mye bedre kundeopplevelse.
Les mer ›Temaer: marketing automation, CRM-system, HubSpot CRM
I en stadig skarpere kamp om kundene er det små marginer som skiller. Tidligere i år gikk jeg gjennom en klassisk digital kundereise hvor jeg hadde erkjent behovet, evaluert løsningen og var i beslutningsfasen. Jeg hadde valgt meg en leverandør og tatt kontakt, likevel tapte leverandøren meg som kunde på målstreken. I dette blogginnlegget skal jeg se nærmere på hvor viktig et godt CRM-system er for å ikke tape kjøpeklare kunder.
Les mer ›Temaer: kundeservice, CRM-system, digitalisering av kundereisen, livechat
Slik kan du bruke CRM som et verktøy i markedsføringen din
Av Helene Zeylon 10. mai 2022 | 4 minutter lesetid
Det er enkelt å se for seg kundereisen som en enkel reise fra A til Å, hvor du følger beste vei fra annerkjennelse av behov, til vurdering, til kjøp. I realiteten tar kunden ofte flere omveier før de kommer frem til mål. Om du ønsker et mer fullstendig bilde av kundereisen er det essensielt å koble markedsføringstiltakene dine med det mest sentrale systemet i bedriften, nemlig CRM.
Les mer ›Temaer: CRM-system, markedsføringsverktøy, marketing
Hvorfor marketing automation og CRM bør kobles sammen
Av Roxanna Karlsen 22. februar 2022 | 4 minutter lesetid
Har bedriften din CRM og Marketing Automation på to ulike plattformer? Da går du glipp av en rekke fordeler, og bør vurdere å integrere systemene. Eller ha de på en og samme plattform.
Les mer ›Temaer: CRM, marketing automation, CRM-system
10 grunner til å teste HubSpot – helt gratis og så lenge dere vil
Av Sten-Martin Andreassen 2. juni 2020 | 10 minutter lesetid
HubSpot er ikke bare et CRM-system. Det er en programvare som i tillegg til å inneholde et svært intuitivt CRM-system, også har fullverdige funksjoner for e-post, kundeservice, sosiale medier, blogging, analyse av nettstedstrafikk og kampanjer. For å nevne noen. Og best av alt? Samtlige funksjoner er samlet på ett sted.
Les mer ›Temaer: HubSpot, CRM-system, Friksjonsfritt salg
Lanseringer på INBOUND19: Hva er nytt i HubSpot?
Av Erlend Førsund 10. september 2019 | 7 minutter lesetid
Med 110 utviklerteam og oppdateringer hver eneste dag, er HubSpot en svært dynamisk plattform. 2018/19 har imidlertid vært et S-år* for HubSpot, som har jobbet mye med å forbedre eksisterende grunnfunksjonalitet, hurtighet og brukervennlighet, men de kunne likevel by på nyheter på årets INBOUND-konferanse som samlet over 26 000 i Boston forrige uke. Her får du de viktigste oppdateringene fra deres Marketing, Sales og Service Hub!
Les mer ›Temaer: marketing automation, HubSpot, CRM-system
Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg
Av John Brenne 26. desember 2017 | 4 minutter lesetid
Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, CRM, CRM-system
Beste praksis for vedlikehold av kontaktdatabasen din
Av Hanne Marthinsen 14. desember 2017 | 4 minutter lesetid
Kontaktdatabasen er en av bedriftens viktigste eiendeler. Kontaktinformasjon til kunder, prospekter og andre interessenter er imidlertid ferskvare, enten de bor i selskapets ERP- eller CRM-system. I dette innlegget får du tips til hvordan du sikrer en alltid vedlikeholdt kontaktdatabase, både med tanke på kvalitet, personvern og nytteverdi.
Les mer ›Temaer: tips, CRM, CRM-system
Dårlige kundeopplevelser kan være ødeleggende for bedrifter. Du må raskt svare på kundens behov, spesielt hvis det er snakk om negative tilbakemeldinger. Gode kundeopplevelser er hva enhver bedrift ønsker å oppnå, og det å velge et riktig CRM-system (Customer Relationship Management) spiller en stor rolle for bedriftens suksess. Nøkkelordet her er riktig.
Les mer ›Temaer: CRM, CRM-system
3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere
Av Sten-Martin Andreassen 16. mai 2017 | 4 minutter lesetid
Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.
Les mer ›Temaer: tips, CRM, HubSpot, CRM-system
7 grunner til at CRM-systemet ditt ikke treffer godt nok
Av John Brenne 10. januar 2017 | 4 minutter lesetid
Løsninger som bygger på gamle metoder, ikke fanger opp kundereisen, jager brukerne over på regneark og ikke deler data - de har gått ut på dato.
Les mer ›Temaer: CRM, CRM-system
HubSpot eller Salesforce: Hvilket CRM-system passer best for din virksomhet?
Av Tore Berntsen 13. oktober 2016 | 7 minutter lesetid
Et godt fungerende CRM-system har som hovedoppgave å legge til rette for god dialog med dine kunder basert på gode data. Flere selskaper hevder at de har programvare som gjør nettopp dette (og mye annet), men hvilket system passer best for din virksomhet? I dette innlegget sammenligner jeg HubSpot vs Salesforce.
Les mer ›Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, SalesForce