Zendesk vs. HubSpot Service Hub - fordeler og ulemper

Av Per Raknes 3. desember 2019 | 4 minutter lesetid

Markedspartner har i flere år benyttet Zendesks programvare for kundestøtte. I 2018 kom HubSpot med en egen modul for kundestøtte, kalt HubSpot Service Hub. MarkedsPartner byttet i 2019 programvare fra Zendesk til HubSpot Service Hub. Forut for dette byttet gjorde vi en evaluering av både Zendesk og HubSpot Service Hub. Her deler jeg våre erfaringer med Zendesk og HubSpot.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, Zendesk, hubspot service hub

Hos oss kommer alltid kunden først (særlig!)

Av Tone Hammer 25. september 2019 | 4 minutter lesetid

De aller fleste virksomheter liker å fortelle at de setter kunden i fokus. Og hvorfor ikke? Det er jo tross alt kundene en lever av. HubSpot har sett litt nærmere på dette i en rapport om kundeservice i 2019. Hvor mange dykker egentlig ned bak markedsføringsbudskapet sitt og gjør det som må til for at kunden alltid skal komme først? I praksis? Og bruker data og verktøy som er tilgjengelige for å bli bedre? Jeg har tatt en titt i rapporten, og trukket ut noen av funnene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, kundeservice, kundetilfredshet, HubSpot

«Hvordan du selger, er hvorfor du vinner.» Har det ikke alltid vært slik?

Av Anders Sollie Hoff 17. september 2019 | 5 minutter lesetid

INBOUND er ferdig for i år. For oss som jobber med HubSpot og digital markedsføring er konferansen i Boston et høydepunkt, og i år deltok 26 000 mennesker. Selv fikk jeg dessverre ikke vært med denne gangen, men jeg har fulgt konferansen fra avstand, og særlig ett foredrag fanget oppmerksomheten min. Keynoten til HubSpot-grunnlegger Brian Halligan.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, disrupsjon

Lanseringer på INBOUND19: Hva er nytt i HubSpot?

Av Erlend Førsund 10. september 2019 | 7 minutter lesetid

Med 110 utviklerteam og oppdateringer hver eneste dag, er HubSpot en svært dynamisk plattform. 2018/19 har imidlertid vært et S-år* for HubSpot, som har jobbet mye med å forbedre eksisterende grunnfunksjonalitet, hurtighet og brukervennlighet, men de kunne likevel by på nyheter på årets INBOUND-konferanse som samlet over 26 000 i Boston forrige uke. Her får du de viktigste oppdateringene fra deres Marketing, Sales og Service Hub!

Les mer ›

Temaer: marketing automation, HubSpot, CRM-system

INBOUND i Boston 2018 - dag 3

Av Magne Henriksen 8. september 2018 | 1 minutter lesetid

Hva er nytt i HubSpot, og hvor er plattformen på vei? På konferansen fikk vi se at HubSpot nå er i ferd med å bli en fullverdig vekstplattform også for enterprise-segmentet. I siste viderapport fra INBOUND intervjuer vi HubSpots CEO, Brian Halligan og SVP of Product, Christopher O'Donnell.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, INBOUND 2018

HubSpot vs. Marketo: Hvilket marketing automation-system er best?

Av Per Christian Kjølberg 7. juni 2018 | 4 minutter lesetid

Markedsføring blir en stadig mer kompleks øvelse, og nye fagområder utvikler seg kontinuerlig; søkemotoroptimalisering, leadsgenerering, sosiale medier, automatisering, dataanalyse, innholdsmarkedsføring, blogging, e-postmarkedsføring, osv. Med en marketing automation-plattform kan du koble disse funksjonene sammen til en helhetlig «markedsførings-maskin». I dette blogginnlegget sammenligner jeg to av disse MA-systemene: HubSpot og Marketo.

Les mer ›

Temaer: marketing automation, HubSpot, Marketo

Skal vi etablere og drifte HubSpot selv eller bruke en HubSpot-partner?

Av Erlend Førsund 8. mai 2018 | 4 minutter lesetid

Enten du nettopp har kjøpt HubSpot eller planlegge å kjøpe det, må du stille deg spørsmålet: «Skal vi sette det opp og drifte programvaren selv, eller skal vi få hjelp fra en profesjonell HubSpot-partner?» I dette innlegget har jeg samlet en del momenter dere bør tenke på i den sammenheng.

Les mer ›

Temaer: HubSpot

Her får du gratis kurs i digital markedsføring og salg

Av Maria Pettersson 20. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Å følge med på utviklingen som skjer innen marketing og salg nå om dagen kan føles litt som å drikke vann fra en brannslange – det strømmer stadig på med nye verktøy, apper og beste praksiser for smart bruk av sosiale medier. I dette innlegget vil jeg presentere et gratistilbud du bør benytte deg av, enten du er en fersk eller erfaren markedsfører, eller bare ønsker å forstå de digitale mulighetene for virksomheten din bedre.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring, HubSpot

HubSpot: Fordeler og ulemper

Av Hanne Sofie Hammer 12. september 2017 | 4 minutter lesetid

Har du oppdaget behovet for å organisere og håndtere dine digitale aktiviteter? Kanskje foretar du mange av de samme markedsføringsoppgavene om igjen og om igjen? Visste du at det finnes en løsning som lar deg redusere mengden av repeterende oppgaver, og som samtidig gjør din hverdag som markedsfører tusen ganger enklere?

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, marketing automation, HubSpot

Hva koster HubSpot? Passer det for min bedrift?

Av Hanne Sofie Hammer 20. juni 2017 | 3 minutter lesetid

Systematisk jobbing med inbound marketing krever et marketing automation-verktøy. Du kan jobbe med inbound marketing uten et slikt verktøy, men du risikerer å måtte bruke en mengde verktøy med ulike innlogginger, som ikke snakker sammen og åpner for en haug av menneskelige feil. 

Les mer ›

Temaer: marketing automation, HubSpot

3 HubSpot-funksjoner som gjør markedsførerens liv enklere

Av Sten-Martin Andreassen 16. mai 2017 | 4 minutter lesetid

Er det mulig å skaffe flere kvalifiserte leads samtidig som du sparer tid? Det er ikke så utopisk som det høres ut. Lær deg disse tre teknikkene i Hubspot og du er langt på vei til å oppnå akkurat det.

Les mer ›

Temaer: tips, CRM, HubSpot, CRM-system

HubSpot eller Salesforce: Hvilket CRM-system passer best for din virksomhet?

Av Tore Berntsen 13. oktober 2016 | 7 minutter lesetid

Et godt fungerende CRM-system har som hovedoppgave å legge til rette for god dialog med dine kunder basert på gode data. Flere selskaper hevder at de har programvare som gjør nettopp dette (og mye annet), men hvilket system passer best for din virksomhet? I dette innlegget sammenligner jeg HubSpot vs Salesforce.

Les mer ›

Temaer: CRM, HubSpot, CRM-system, SalesForce

Hva er HubSpot? [inbound marketing software]

Av Per Raknes 15. mars 2016 | 10 minutter lesetid

Da Brian Halligan og Dharmesh Shah møtte hverandre på MIT i 2006, var det starten på noe som 10 år senere skulle bli verdens ledende marketing automation-system: en programvare som automatiserer markedsføring og salg basert på inbound marketing-metoden. I dette innlegget vil jeg fortelle hva HubSpot er og presentere noen av de mange spennende funksjonene.

Les mer ›

Temaer: marketing automation, HubSpot

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle