Har du holdt på med blogging en stund og begynner å gå tom for ideer om hva du kan skrive om? Eller kanskje du er inne i en hektisk periode og ikke har tid til å spy ut en ny bloggartikkel hver uke? Jeg har løsningen for deg: republiser gamle bloggartikler!
Gjenbruk er i vinden som aldri før. Det gjelder for både møbler, klær og innhold. Gjenbruk av innhold gjør kanskje ikke så mye for miljøet, men det har sine fordeler. La meg fortelle deg litt om hva og hvordan.
Les mer ›
Temaer:
tips,
blogging,
republisering
Har du en firmablogg med x antall abonnenter, ser du sannsynligvis at en stor andel ikke leser eller klikker i e-postene du sender. Hvordan vinner du tilbake oppmerksomheten til disse personene som du jobbet så hardt for å skaffe?
Les mer ›
Temaer:
blogging,
blogg,
e-postmarkedsføring,
epost,
bedriftsblogg
Skal virksomheten din i gang med inbound marketing, kan arbeidsoppgavene fort bli overveldende for selv erfarne markedsførere. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen og produksjonsfrekvens kan aldri gå på bekostning av kvalitet. Her er noen tips for å få ned pulsen.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
innholdsstrategi,
blogging,
innholdsproduksjon
Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
innholdsmarkedsføring,
blogging
Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
content marketing,
blogging
Jobber du i en bedrift som har startet med inbound marketing, og du har fått signaler om at du vil bli en av bidragsyterne – men du er travel og lurer på hva du vil få igjen for strevet? Eller er du kanskje markedssjef og ansvarlig for å rekruttere skribenter til firmabloggen? Er svaret ja på ett av disse spørsmålene, så les videre.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
blogging,
tankelederskap
Faksimile: NRK.no
I slutten av september i år gikk det ut en nyhetsmelding fra NTB om at Kong Harald er død. Slottet kunne på sin side melde at ingenting var galt med Kongens helsetilstand, og NTBs kjempefiasko var et faktum. Den feilaktige publiseringen av Kongens nekrolog skyldtes sannsynligvis en teknisk feil i NTBs system under rutinemessige oppdateringer av saken.
Les mer ›
Temaer:
B2B,
blogging,
blogg
Fortsatt finnes det bedriftsledere som rynker på nesa når de hører ordet "blogging". Skeptikere som henger igjen i myten om at blogger bare er dagbøker på nett for husmødre og unge håpefulle. Om du selv er i denne kategorien, eller om du er en markedsfører som sliter med å bli hørt av sjefen, så trenger du noen harde fakta om firmablogging. De får du her.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
innhold,
blogg
”What are words” – du kjenner sikkert sangtittelen fra den amerikanske artisten Chris Medina. Hvilke ord er det som betyr noe for kundene dine? Hva slags blogginnhold gir deg leads og salg? Det viktigste av alt: Du må vise med handling at du gjør det du skriver.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
leadsgenerering,
innhold
Fra en tidlig alder lærer vi at fortid er fortid og at vi er nødt til å akseptere og lære av de feilene vi har gjort, for det eneste vi kan endre på er fremtiden.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
blogging
Er du blant dem som har utsatt å etablere en firmablogg fordi arbeidet virker overveldende? Da skal du lese denne artikkelen. Endel forarbeid må til, men følger du denne lista med tips og ressurser blir du publisist raskere enn du hadde forestilt deg.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
blogg
Ledelsen har tatt beslutningen om å investere i inbound marketing og en egen firmablogg, og nå skal markedsbudsjettet for neste periode fastsettes. Et spørsmål som i den forbindelse dukker opp er: «Hva koster et blogginnlegg?»
Les mer ›
Temaer:
blogging
Undersøkelser viser at 8 av 10 personer i snitt leser tittelen på blogginnlegget ditt, men at kun 2 leser resten. Tittelen utgjør mindre enn 1% av hele innlegget, men allerede her vil godt håndverk utgjøre stor forskjell. I dette innlegget vil jeg forklare hvordan du går fram for å skrive et blogginnlegg du kan være stolt av.
Les mer ›
Temaer:
blogging,
innholdsproduksjon
Jeg skal fjerne en av unnskyldningene dine for ikke å blogge: at du ikke vet hvordan du skal gjøre det. For du er jo klar over at virksomheter som blogger genererer mye flere leads enn de som ikke gjør det? Og at bloggen er en perfekt arena for å posisjonere seg som tankeleder innenfor ditt felt? Du har jo flust med gode ideer, visjoner og erfaringer du gjerne deler med et lydhørt publikum. Særlig de som selv har valgt å høre på det du har å si? En unnskyldning mindre. Det er alt jeg lover.
Les mer ›
Temaer:
blogging
"Ja, vi tror på at content marketing og inbound marketing virker ... men hvordan i all verden skal vi få produsert alt innholdet som kreves til firmabloggen?" Kjenner du deg igjen i dette utsagnet, vil dette blogginnlegget forhåpentligvis lette på byrden.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
blogging