Hva B2B-bloggere kan lære av NTB-tabben "Kongen er død"

Av Hanne Sofie Hammer 3. oktober 2017 | 4 minutter lesetid

Faksimile: NRK.no

I slutten av september i år gikk det ut en nyhetsmelding fra NTB om at Kong Harald er død. Slottet kunne på sin side melde at ingenting var galt med Kongens helsetilstand, og NTBs kjempefiasko var et faktum. Den feilaktige publiseringen av Kongens nekrolog skyldtes sannsynligvis en teknisk feil i NTBs system under rutinemessige oppdateringer av saken.

Les mer >

Temaer: B2B, blogging, blogg

Trender innen digital B2B markedsføring

Av Erlend Førsund 30. juni 2016 | 4 minutter lesetid

89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, B2B, kjøpsprosess, trender

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Av Erlend Førsund 5. mai 2014 | 2 minutter lesetid

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og salget vårt.

Les mer >

Temaer: markedsføring, webstrategi, tips, B2B, innholdsmarkedsføring

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013 | 2 minutter lesetid

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid

 

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.

Les mer >

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring

Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din

Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid

Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...

Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?

Les mer >

Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle