I MarkedsPartner jobber vi alltid med å forbedre kundereiser. Vi har tidligere skrevet om gode metoder for å jobbe med kundereiser, hvordan kundereiser blir bedre med data i kjernen og hvordan du bør forbedre dine kundereiser med 6-trinnsmodellen. Felles for overnevnte er at de er helhetlige, men langsiktige, initiativ. I dette blogginnlegget kommer jeg med tips som gir deg den raskeste veien til bedre kundereiser!
Les mer ›Temaer: B2B, lønnsomhet, kundereiser
VIDEO: «Account-Based» markedsføring og salg i en B2B inbound-strategi
Av Anneli Setalo 4. september 2018 | 1 minutter lesetid
Få et innblikk i hva Account-Based Marketing er, samt hvordan det henger sammen med, og kan forsterke en inbound-strategi i dette foredraget av Stig Hammer.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, B2B, markedsdirektør, account-based marketing
Hva B2B-bloggere kan lære av NTB-tabben "Kongen er død"
Av Hanne Sofie Hammer 3. oktober 2017 | 4 minutter lesetid
Faksimile: NRK.no
I slutten av september i år gikk det ut en nyhetsmelding fra NTB om at Kong Harald er død. Slottet kunne på sin side melde at ingenting var galt med Kongens helsetilstand, og NTBs kjempefiasko var et faktum. Den feilaktige publiseringen av Kongens nekrolog skyldtes sannsynligvis en teknisk feil i NTBs system under rutinemessige oppdateringer av saken.
Les mer ›
89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, B2B, kjøpsprosess, trender
B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet
Av Erlend Førsund 5. mai 2014 | 2 minutter lesetid
Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og salget vårt.
Les mer ›Temaer: markedsføring, webstrategi, tips, B2B, innholdsmarkedsføring
Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring
Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013 | 1 minutter lesetid
Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess
Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si
Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid
Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring
Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din
Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid
Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...
Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?
Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook