Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om B2B

LinkedIn VS Facebook for B2B

Det er vanskelig å velge hvilke plattformer du bør annonsere på. Felles for oss B2B-annonsører er at vi vil nå ut til konkrete målgrupper (ofte beslutningstakere), med bransjespesifikt «nisjeinnhold». Som for eksempel dette blogginnlegget. LinkedIn ...

Den raskeste veien til bedre kundereiser

I MarkedsPartner jobber vi alltid med å forbedre kundereiser. Vi har tidligere skrevet om gode metoder for å jobbe med kundereiser, hvordan kundereiser blir bedre med data i kjernen og hvordan du bør forbedre dine kundereiser med 6-trinnsmodellen. ...

VIDEO: «Account-Based» markedsføring og salg i en B2B inbound-strategi

Få et innblikk i hva Account-Based Marketing er, samt hvordan det henger sammen med, og kan forsterke en inbound-strategi i dette foredraget av Stig Hammer.

Hva B2B-bloggere kan lære av NTB-tabben "Kongen er død"

Faksimile: NRK.no I slutten av september i år gikk det ut en nyhetsmelding fra NTB om at Kong Harald er død. Slottet kunne på sin side melde at ingenting var galt med Kongens helsetilstand, og NTBs kjempefiasko var et faktum. Den feilaktige ...

Trender innen digital B2B markedsføring

89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med ...

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og ...

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i ...

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ...

Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din

Spørsmålet dukker opp oftere og oftere... Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?

Se flere av våre blogger