Firma-bloggerens guide til å finne overskrifter og titler som selger

Av Erlend Førsund 24. september 2015 | 2 minutter lesetid

Overskriften (eller tittelen) du velger til blogginnlegget ditt har enorm innvirkning på hvor mange lesere det tiltrekker seg. Gode titler er derfor et suksesskriterium for enhver vellykket firmablogg eller privat blogg. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å få til gode overskrifter, og derfor vil jeg dele tre inspirasjonskilder hvor du kan hente ferdige overskrifter med futt i. Håper det vil gjøre bloggingen litt enklere. Lykke til! 

Les mer ›

Temaer: blogging

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Av Espen Nordal 16. juli 2015 | 3 minutter lesetid

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som inkompetent eller useriøs.

Les mer ›

Temaer: content marketing, blogging, innholdsproduksjon

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Av Stig Hammer 9. februar 2015 | 3 minutter lesetid

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.

Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring

Hvorfor du bør begynne å blogge nå - og ikke senere

Av Erlend Førsund 4. februar 2015 | 3 minutter lesetid

Etter mange års erfaring som blogger og basert på studier fra ledende aktører i markedsføringsbransjen er konklusjonen min klar: Blogging er en kritisk suksessfaktor for de fleste bedrifter som har leadsgenerering (dvs. å skape innkommende henvendelser fra potensielle kunder) som målsetning for sin markedskommunikasjon.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, blogging

Nyheter på eget nettsted/blogg/sosiale medier: En sjekkliste

Av Elise Hofmo 12. november 2012 | 2 minutter lesetid

Mange virksomheter har behov for å publisere nyheter jevnlig, men erfaringsmessig er dette et forsømt område på mange nettsteder. Hensikten med denne sjekklisten er å gi ideer til nyhetssaker som kan publiseres på en virksomhets eget nettsted, blogg eller i sosiale medier.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, markedsaktiviteter, blogging

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle