Bloggforfatter: Slik takler du et uoverkommelig produksjonskrav

Av Espen Zachariassen 11. juli 2017

Oppgaven kan virke overveldende for deg som er fersk i rollen som innholdsprodusent for virksomhetens satsing på inbound marketing. Tekst, bilder og grafikk skal publiseres i jevn takt over tid for å få effekt av satsingen. Her er noen tips for å få ned pulsen.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, blogging, innholdsproduksjon

5 statistiske fakta om blogging enhver bedriftsleder bør vite om

Av Irene Fossen 9. mai 2017

Fortsatt finnes det bedriftsledere som rynker på nesa når de hører ordet "blogging". Skeptikere som henger igjen i myten om at blogger bare er dagbøker på nett for husmødre og unge håpefulle. Om du selv er i denne kategorien, eller om du er en markedsfører som sliter med å bli hørt av sjefen, så trenger du noen harde fakta om firmablogging. De får du her.

Les mer >

Temaer: blogging, innhold, blogg

Ordene som bygger troverdighet og gir flere leads

Av Magne Henriksen 20. april 2017

”What are words” – du kjenner sikkert sangtittelen fra den amerikanske artisten Chris Medina. Hvilke ord er det som betyr noe for kundene dine? Hva slags blogginnhold gir deg leads og salg? Det viktigste av alt: Du må vise med handling at du gjør det du skriver. 

Les mer >

Temaer: blogging, leadsgenerering, innhold

Optimalisering av fortiden: Taktikken ingen snakker om

Av Anneli Setalo 13. april 2017

Fra en tidlig alder lærer vi at fortid er fortid og at vi er nødt til å akseptere og lære av de feilene vi har gjort, for det eneste vi kan endre på er fremtiden.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, blogging

Hvordan starte en blogg til din bedrift? Her er hjelpen du trenger for å komme i gang

Av Espen Nordal 28. februar 2017

Er du blant dem som har utsatt å etablere en firmablogg fordi arbeidet virker overveldende? Da skal du lese denne artikkelen. Endel forarbeid må til, men følger du denne lista med tips og ressurser blir du publisist raskere enn du hadde forestilt deg.

Les mer >

Temaer: blogging, blogg

Hva koster et blogginnlegg?

Av Erlend Førsund 6. september 2016

Ledelsen har tatt beslutningen om å investere i inbound marketing og en egen firmablogg, og nå skal markedsbudsjettet for neste periode fastsettes. Et spørsmål som i den forbindelse dukker opp er: «Hva koster et blogginnlegg?»

Les mer >

Temaer: blogging

Hvordan skrive et blogginnlegg du kan være stolt av

Av Erlend Førsund 12. april 2016

Undersøkelser viser at 8 av 10 personer i snitt leser tittelen på blogginnlegget ditt, men at kun 2 leser resten. Tittelen utgjør mindre enn 1% av hele innlegget, men allerede her vil godt håndverk utgjøre stor forskjell. I dette innlegget vil jeg forklare hvordan du går fram for å skrive et blogginnlegg du kan være stolt av.

Les mer >

Temaer: blogging, innholdsproduksjon

Bedriftsblogging: Hvordan skrive et blogginnlegg som treffer

Av Espen Nordal 9. februar 2016

Jeg skal fjerne en av unnskyldningene dine for ikke å blogge: at du ikke vet hvordan du skal gjøre det. For du er jo klar over at virksomheter som blogger genererer mye flere leads enn de som ikke gjør det? Og at bloggen er en perfekt arena for å posisjonere seg som tankeleder innenfor ditt felt? Du har jo flust med gode ideer, visjoner og erfaringer du gjerne deler med et lydhørt publikum. Særlig de som selv har valgt å høre på det du har å si? En unnskyldning mindre. Det er alt jeg lover.

Les mer >

Temaer: blogging

Hvordan skrive 104 gode innlegg på firmabloggen på ett år?

Av Erlend Førsund 15. desember 2015

"Ja, vi tror på at content marketing og inbound marketing virker ... men hvordan i all verden skal vi få produsert alt innholdet som kreves til firmabloggen?" Kjenner du deg igjen i dette utsagnet, vil dette blogginnlegget forhåpentligvis lette på byrden.

Les mer >

Temaer: content marketing, blogging

Hvorfor firmabloggen handler mer om sjekking enn om salg

Av Espen Nordal 25. september 2015

Sjekking er et vanskelig fag. Noen har naturlige ferdigheter og får napp nesten uansett hvilke omstendigheter som rår. Andre står forundret rundt og tenker at ”jammen jeg er jo mye kjekkere enn han”. Atter andre kjører bulldoser og nærmest tvinger det utvalgte objektet til å vise interesse.

Les mer >

Temaer: tips, inspirasjon, blogging, innhold

Firma-bloggerens guide til å finne overskrifter og titler som selger

Av Erlend Førsund 24. september 2015

Overskriften (eller tittelen) du velger til blogginnlegget ditt har enorm innvirkning på hvor mange lesere det tiltrekker seg. Gode titler er derfor et suksesskriterium for enhver vellykket firmablogg eller privat blogg. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å få til gode overskrifter, og derfor vil jeg dele tre inspirasjonskilder hvor du kan hente ferdige overskrifter med futt i. Håper det vil gjøre bloggingen litt enklere. Lykke til! 

Les mer >

Temaer: blogging

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Av Espen Nordal 16. juli 2015

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som inkompetent eller useriøs.

Les mer >

Temaer: content marketing, blogging, innholdsproduksjon

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Av Stig Hammer 9. februar 2015

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.

Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring

Hvorfor du bør begynne å blogge nå - og ikke senere

Av Erlend Førsund 4. februar 2015

Etter mange års erfaring som blogger og basert på studier fra ledende aktører i markedsføringsbransjen er konklusjonen min klar: Blogging er en kritisk suksessfaktor for de fleste bedrifter som har leadsgenerering (dvs. å skape innkommende henvendelser fra potensielle kunder) som målsetning for sin markedskommunikasjon.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, content marketing, blogging

Nyheter på eget nettsted/blogg/sosiale medier: En sjekkliste

Av Elise Hofmo 12. november 2012

Mange virksomheter har behov for å publisere nyheter jevnlig, men erfaringsmessig er dette et forsømt område på mange nettsteder. Hensikten med denne sjekklisten er å gi ideer til nyhetssaker som kan publiseres på en virksomhets eget nettsted, blogg eller i sosiale medier.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, markedsaktiviteter, blogging

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle