Blogginnlegg om økt konvertering
Øk antall ordre i nettbutikken ved å påminne om forlatt handlekurv
Tid: 1 time Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til ...
Slik A/B-tester du en CTA i HubSpot
Tid: 1 timer Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg ...
Slik lager du en CTA som konverterer
Tid: 30 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig ...
Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering
Tid: 1 time Vanskelighetsgrad: 3 av 5 E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring ...
Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar
Tid: 30-60 minutter Vanskelighetsgrad: 3 av 5 Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren ...
Slik blir du mer relevant med lister i HubSpot
Tid: 30-60 minutter Vanskelighetsgrad: 3 av 5 Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.
Bruk Hotjar til å forbedre bedriftens nettside
Tid: Kontinuerlig arbeid Vanskelighetsgrad: 3 av 5 Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er ...
Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA
Tid: 40-60 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere ...
Bruk Pinterest til å bli oppdaget av potensielle kunder
Tid: 30-45 minutter Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller ...
Hvordan øke antall registreringer til webinarer
Tid: 2-3 timer Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Stadig flere bedrifter tar i bruk webinarer. Slike online presentasjoner er enkle å arrangere, samtidig som internett muliggjør deltakelse fra alle kriker og kroker i verden. Enten det har til hensikt å ...