Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat
En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA
I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.
Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering
Av Lise Lippert 1. november 2019
E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat
Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar
Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.
Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering
Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA
Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.
Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA
Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement