Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering

Av Lise Lippert 1. november 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post

Tilpass chat-løsningen din med chatflows fra HubSpot

Av Ann Helen Fossheim 18. oktober 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5
Ved hjelp av chatflows kan du bygge din egen live chat. Du får mulighet til å tilpasse automatiske meldinger, velge hvem som får tilgang til å se og bruke live chat, og du får velge når og hvor live chat skal være tilgjengelig. Tilpassede chat-løsninger kan, hvis det gjøres riktig, gi besøkende en bedre opplevelse på dine nettsider og føre til flere fornøyde kunder på sikt.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Øk antall konverteringer med Live Chat

Av Ann Helen Fossheim 4. oktober 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5
Vi ønsker svar på spørsmålene våre raskere enn noen gang før og vi vil at det skal være så enkelt og effektivt som mulig. Mange bruker allerede chat-løsninger i applikasjoner som SnapChat, Facebook Messenger og Instagram hver dag. Vi har blitt vant til denne formen for kommunikasjon og det oppleves som trygt og effektivt. Med en chat-løsning er terskelen for å kontakte deg og din bedrift lavere, noen som kan resultere i flere leads og salg.
Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, live chat

Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar

Av Maria Pettersson 27. september 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot. 

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar

Slik blir du mer relevant med lister i HubSpot

Av Anders Sollie Hoff 16. august 2019

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering

Øk antall konverteringer med bruk av HubSpot Smart CTA

Av Maria Pettersson 17. mai 2019

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

 

Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Hvordan personliggjøre automatiske e-postutsendelser i HubSpot?

Av Anders Sollie Hoff 13. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement

HubSpot Meetings: La potensielle kunder booke møter direkte i kalenderen din

Av Maria Pettersson 15. juni 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.

Les mer ›

Temaer: salg, tips, HubSpot

Øk trafikken til nettsiden ved å velge riktig søkeord i HubSpot

Av Hanne Sofie Hammer 6. oktober 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Ikke undervurder verdien av en grundig søkeordsanalyse. Velger du riktige søkeord vil du rangere høyere i søkemotorenes resultatsider (SERPs) og dermed generere mer organisk trafikk. I denne oppskriften lærer jeg deg hvordan du velger riktige søkeord i HubSpot. 
Les mer ›

Temaer: HubSpot, søkemotor, økt trafikk

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen