Hvordan øke antall registreringer til webinarer

Av Anders Sollie Hoff 25. januar 2019

Tid: 2-3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Stadig flere bedrifter tar i bruk webinarer. Slike online presentasjoner er enkle å arrangere, samtidig som internett muliggjør deltakelse fra alle kriker og kroker i verden. Enten det har til hensikt å generere leads eller rett og slett spre det glade budskap, spiller webinarer en viktig rolle for de fleste bedrifter. I denne vekstoppskriften deler jeg noen tips og triks som vil øke deltakerlisten frem mot ditt neste webinar.

Les mer ›

Temaer: økt konvertering, webinar

Optimaliser fortiden: Slik øker du konverteringsraten på blogginnlegg

Av Rune André Reiakvam 21. desember 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Du har en firmablogg med mange besøkende, men få av dem blir til potensielle kunder. Høres det ut som deg, bør du sjekke ut denne oppskriften. Her viser jeg deg steg for steg hvordan du øker konverteringsraten på de eldre blogginnleggene dine, og får mer ut av de innleggene som drar folk inn til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt konvertering, CTA, økt konverteringsrate

Hvordan bruke video til leadsgenerering

Av Anders Sollie Hoff 23. november 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Video som verktøy til å formidle et budskap er forventet å stå for 82 % av trafikken på internett i 2021. Der man før var avhengig av dyre videokameraer, kan man i dag produsere video i HD-kvalitet med mobilen. Dette er en av årsakene til den store veksten av video på nettet i dag. Og best av alt: Det tar ikke spesielt lang tid.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, innhold, økt konvertering

Få flere leads med skjemamur i videoene dine

Av Maria Pettersson 7. september 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, få flere leads, økt konvertering, leads, webinar

Øk konverteringene på landingssiden din med HubSpot Smart Content

Av Cecilie Henriksen 9. februar 2018

Tid: 20-40 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan få landingssiden din til å konvertere mer? HubSpot Smart Content personaliserer innholdet på landingssiden din slik at besøkende mottar et skreddersydd budskap. Denne oppskriften viser deg hvordan slik at du øker antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: få flere leads, økt konvertering

Facebook Custom Audience: Øk antall konverteringer med HubSpot-lister

Av Anders Sollie Hoff 9. januar 2018

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Facebook Custom Audience tar målrettet markedsføring til et nytt nivå. Funksjonen lar deg skreddersy annonser til kontakter i CRM-systemet ditt. Tenk mulighetene som åpner seg når du i teorien kan tilby 20 % rabatt til kontakter du vet er i bunn av kjøpsprosessen, og som nettopp har sett produkt x elleve ganger de siste to dagene.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, økt konvertering

Få økt salg i butikk med Google Store Visits

Av Maria Pettersson 26. desember 2017

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest butikkbesøk for bedriften din. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, betalt annonsering, økt konvertering

Bruk Pinterest til å bli oppdaget av potensielle kunder

Av Maria Pettersson 8. desember 2017

Tid: 30-45 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest

Konverter besøkende i WordPress med exit pop-ups fra Sumo

Av Cecilie Henriksen 7. november 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Forlater folk nettsiden din uten å legge igjen viktige spor som en e-postadresse? Hver gang du går glipp av en e-postadresse, går du glipp av et lead (og en senere salgsmulighet). I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du øker antall leads ved å presentere et innholdstilbud på bloggen gjennom en exit pop-up. 

Les mer ›

Temaer: få flere leads, økt konvertering, e-post

Få flere leads ved å arrangere og gjennomføre et webinar

Av Maria Pettersson 3. november 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med dine potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot. 

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen