Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.
Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv
Nøkkelen til en høy konverteringsrate er ofte en god CTA (Call-to-Action). I HubSpot har du mulighet til å A/B-teste flere ulike versjoner for å finne den som fungerer best. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: leadsgenerering, A/B-test, økt konvertering, CTA
En CTA (Call to action) er et grafisk element eller tekst, ofte i form av en knapp som du kan bruke på nettsiden din for å veilede leserne og fortelle dem hva de skal gjøre videre. En god CTA er nødvendig for å konvertere lesere til leads. Utformingen av denne CTA-en kan være avgjørende for å få flest mulig klikk. I denne oppskriften gir jeg deg mine beste tips for å oppnå nettopp dette.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA
Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering
Av Lise Lippert 1. november 2019
E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post
Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar
Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.
Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering
Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.
Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse
Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA
Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.
Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest
Stadig flere bedrifter tar i bruk webinarer. Slike online presentasjoner er enkle å arrangere, samtidig som internett muliggjør deltakelse fra alle kriker og kroker i verden. Enten det har til hensikt å generere leads eller rett og slett spre det glade budskap, spiller webinarer en viktig rolle for de fleste bedrifter. I denne vekstoppskriften deler jeg noen tips og triks som vil øke deltakerlisten frem mot ditt neste webinar.
Temaer: økt konvertering, webinar