Hvorfor en responsiv webside er viktigere enn noen gang

Av Christina Weberg Haukebø 5. juni 2023 | 5 minutter lesetid

Har du hørt uttrykk som responsiv web, mobile first og WCAG? Hvis du ikke har det, er det ikke så rart, for i det tempoet den digitale verden utvikler seg skal det godt gjøres å holde følge.Det gjelder i hvert fall de bedriftene som ikke selger et digitalt produkt. Selger du for eksempel antikke kaffekanner kan det være vanskelig å ha i hodet at den digitale presentasjonen av ditt brand/varemerke også må være like oppdatert og finjustert som selve produktet. Noe av det viktigste for å oppnå dette er å ha en responsiv web. Men hva betyr egentlig det og hvordan sørger du for at din webside er responsiv?  

Les mer ›

Temaer: webutvikling, websider, responsiv

Bilder på web: dette må du vite om kvalitet og formater

Av Elise Hofmo 29. mars 2022 | 3 minutter lesetid

Bilder spiller en vesentlig rolle for å få en webside til å se bra ut. Som designer får jeg ofte spørsmål om bruk av bilder. Her får du mine tips for å velge det riktig filformat, bestemme fysisk størrelse på bildet, vurdere størrelsesforholdet i bildet og størrelse på bildefilen.

Les mer ›

Temaer: bildebehandling, websider, kvalitet og formater

7 grunner til at skisser skaper verdi i ditt webprosjekt

Av Elise Hofmo, Lise Lippert og Marius Wallin 17. desember 2019 | 3 minutter lesetid

 

Er det nyttig å lage skisser i et webprosjekt? Eller spiser det bare av verdifull prosjekttid? Tre interaksjonsdesignere har tatt en nærmere titt på hvilken verdi som tilføres ved å legge tid i skisser.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, webutvikling, websider, skisser, visualisering

Hjertesukk fra en webredaktør: Når kjærligheten til publiseringsverktøyet dør

Av Anett Gunnerud 21. mai 2019 | 2 minutter lesetid

«Du kom inn i mitt liv en kald vinterdag i februar for fire år siden. En felles bekjent introduserte oss, og det var litt kleint til å begynne med. Du kom fra et helt annet miljø, og jeg var ikke helt sikker på om vennene mine ville like deg. Med litt tid og innsats fra flere ble du bare bedre og bedre, og jeg ble hodestups forelsket. Du var sexy! Vi hadde fire herlige år sammen. Du utviklet deg sakte og sikkert, ble mer og mer moden. Jeg kjente deg ut og inn, og vårt forhold var befriende og uproblematisk. Men en dag skjedde noe som endret på vårt gode forhold ...

Les mer ›

Temaer: innhold, webutvikling, websider, prosjektledelse

Sjekkliste: Husk dette før du lanserer nytt nettsted

Av Anett Gunnerud 13. november 2018 | 2 minutter lesetid

 

Er du i ferd med å lansere et nytt nettsted, men du er litt usikker på om du har husket alt du burde huske? Da kan dette blogginnlegget spare deg for mye frustrasjon og tid.

Les mer ›

Temaer: websider

Redesign av websiden? Her er 5 kritiske ting du bør tenke over

Av Hanne Marthinsen 27. juni 2017 | 3 minutter lesetid

 

Tiden er inne. Websidene dine er klare for et ansiktsløft. Men før du setter i gang er det viktig å ta et steg tilbake, og stille seg selv noen kritiske spørsmål. Husk at en redesignprosess gir deg sjansen til å avdekke nye behov og gi slipp på det du ikke trenger lenger. Her gir jeg deg en pekepinn på hvilke spørsmål du bør stille deg før du redesigner websidene dine.

Les mer ›

Temaer: webutvikling, websider

Webstrategi: Slik planlegger du en web som selger

Av Stig Hammer 21. mars 2017 | 3 minutter lesetid

 

Nettstedet til virksomheten din må gi rett brukeropplevelse for de som er klare til å ta en kjøpsbeslutning. Men ikke glem kundeopplevelsen for de som ennå ikke er klare til å kjøpe.

Les mer ›

Temaer: webstrategi, kjøpsprosess, websider

Hva er en redirect vs. en canonical tag? [IT-tips til markedsførere]

Av Evert Meulie 9. februar 2017 | 4 minutter lesetid

 

I dette innlegget blir jeg litt teknisk, men heng på - denne kunnskapen kan være kritisk for at et redesign eller nytt webprosjekt blir vellykket eller ikke. Konsekvensen av å ikke ta hensyn til redirects (omdirigeringer av nettadresser) kan bety at du mister gode plasseringer på Google og betydelig tap av trafikk. Med innsikten du får her, vil du kunne sikre at nettstedene dine opprettholder den tekniske kvaliteten som kreves.  

Les mer ›

Temaer: webstrategi, websider, omdirigering, canonical tag

Hva er inbound marketing workflows?

Av Hanne Sofie Hammer 27. desember 2016 | 5 minutter lesetid

 

Du har kommet igang med inbound marketing og har allerede begynt å se effektene av denne leadsgenererende maskinen. Kontaktbasen din vokser, og det samme gjør mengden data om kontaktene og deres atferd. Hvordan kan du få mest mulig nytte av dette datagrunnlaget? Svaret er inbound marketing workflows.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, websider, workflows

Webredaktørens 7 største tidstyver

Av Anett Gunnerud 22. september 2016 | 5 minutter lesetid

 

En kollega ringer deg for å fortelle at du må legge ut en nyhet raskt og at det helst skulle vært gjort i går. Du får ikke gjort noe med tiden som har gått, men du skal selvsagt klare å få ut nyheten raskt. Eller… gjør du?

Les mer ›

Temaer: innhold, websider

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle