Har virksomheten din en digital markedsstrategi? Hvis svaret er «nei» utnytter du ikke de mulighetene du har for å kapre nye kunder. I dette blogginnlegget vil jeg gå gjennom 5 trinn som vil hjelpe deg å optimalisere din digitale strategi, og vinne flere kunder i 2022.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
strategi,
digital markedsstrategi
Ville det ikke vært fint å lene seg tilbake med bena på bordet med armene i kors mens markedsføringen gikk av seg selv? Om ikke bare for å slappe av, så vil automatisering av markedsføring frigi tid som kan brukes på andre ting.
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
strategi,
marketing automation
Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
markedsstrategi,
strategi
Video er blitt så vesentlig for å generere trafikk at formatet nærmest er en nødvendighet i inbound marketing. Her gir vi deg en dypere forståelse av årsakene.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
video,
strategi
Det kunne kanskje vært en artig nyhet i lokalavisen, men det er ikke det det handler om her. Det dreier seg om HubSpots nye metode, eller verktøy, the Flywheel. Har du rukket å bli kjent med det ennå? Hvis ikke, er det på høy tid. Her er en innføring!
Les mer ›
Temaer:
strategi,
digital markedsstrategi
Veien til en velfungerende og konverterende web starter med strategiarbeid. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på fire hovedelementer som bør inngå i strategien og hvordan de henger sammen. Har du arbeidet målrettet med dette i ditt selskaps webstrategi?
Les mer ›
Temaer:
webstrategi,
strategi
I dette innlegget skal jeg rydde litt opp i jungelen av fagterminologi innen markedsføring og salg. Konsulenter, fagpresse og leverandører strør om seg faguttrykk som kan forvirre deg som kunde. Tillat meg å forklare deg forskjellen og likheten mellom CRM og inbound marketing.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
strategi,
CRM
Annonsering på Google er ikke noe for oss som driver med inbound marketing, tenker du kanskje? Kort oppsummert er Google AdWords en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt. Bryter vi det ned til det helt fundamentale, handler en inbound marketing-strategi om å produsere kvalitetsinnhold, tilpasset ulike målgrupper, som skaper konverteringer, og deretter skaper kunder.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
Google Adwords,
strategi
Inbound marketing er for mange virksomheter den ideelle tilnærmingen til markedsføring. En kostnadseffektiv løsning som prospektene dine faktisk liker – kan det bli bedre?
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
strategi
Inbound marketing - hvor vanskelig kan det være? Hvis du er blant dem som tenker at virksomhetens etablerte markedsteam kan håndtere en satsing på inbound marketing, så bør du lese dette innlegget. Det kan forhindre at du kaster bort tid og penger.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
strategi
Markedsføringsledelse er et «brand new game» i forhold til hva det var. Endringer i teknologi og forbrukeratferd setter nye krav til kompetansen til dem som jobber med markedsføring og salg. Ikke minst til markedssjefen. I dette innlegget vil jeg trekke fram fire konkrete lederegenskaper en markedssjef bør ha for å lykkes i dagens scenario.
Les mer ›
Temaer:
strategi,
ledelse,
analyse
God ledelse er strategisk ledelse. Og for å være en strategisk leder må du vite hva som kreves av deg for å lykkes i en digital økonomi. I dette innlegget argumenterer jeg for hvorfor leadsgenerering er det viktigste av alle viktige emner du som toppleder bør ha på blokken din.
Les mer ›
Temaer:
strategi,
leadsgenerering,
ledelse
Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
markedsaktiviteter,
strategi,
markedsplan
Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
markedskommunikasjon,
strategi,
markedstilbud,
reklame
Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?
Les mer ›
Temaer:
markedsstrategi,
markedsføring,
markedsbudsjett,
strategi,
markedsplan