Se for deg at du bygger et hus, det er en god investering og det gir deg fotfeste langt fram i tid. Men det tar tid, krever tålmodighet, erfaring og det koster penger for materialer og arbeidere. Og hvor skal du være mens huset ditt bygges? Dette er hvor Paid Search kommer inn i bildet – det er hotellrommet du bor på når du er på besøk i Performance-verden. Rett og slett et sted å bo når du bygger SEO (huset ditt).
Les mer ›Hva er Paid Search og hvordan få mest ut av det?
Av Ken Gjøran Leren 22. november 2022 | 6 minutter lesetid
Temaer: SEO, strategi, paid search
Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier
Av Siri Hofstad Ruud 16. august 2022 | 5 minutter lesetid
Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi
Har virksomheten din en digital markedsstrategi? Hvis svaret er «nei» utnytter du ikke de mulighetene du har for å kapre nye kunder. I dette blogginnlegget vil jeg gå gjennom 5 trinn som vil hjelpe deg å optimalisere din digitale strategi, og vinne flere kunder i 2022.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, strategi, digital markedsstrategi
Hva er marketing automation og hvordan lykkes med det?
Av Kristofer Anker 3. november 2020 | 5 minutter lesetid
Ville det ikke vært fint å lene seg tilbake med bena på bordet med armene i kors mens markedsføringen gikk av seg selv? Om ikke bare for å slappe av, så vil automatisering av markedsføring frigi tid som kan brukes på andre ting.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, strategi, marketing automation
Derfor bør du vurdere video i din inbound-strategi
Av Anders Sollie Hoff 18. juni 2019 | 4 minutter lesetid
Video er blitt så vesentlig for å generere trafikk at formatet nærmest er en nødvendighet i inbound marketing. Her gir vi deg en dypere forståelse av årsakene.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, video, strategi
2018 – året da kjøpstrakten ble erstattet av svinghjulet
Av Linda Harlem 18. desember 2018 | 4 minutter lesetid
Det kunne kanskje vært en artig nyhet i lokalavisen, men det er ikke det det handler om her. Det dreier seg om HubSpots nye metode, eller verktøy, the Flywheel. Har du rukket å bli kjent med det ennå? Hvis ikke, er det på høy tid. Her er en innføring!
Les mer ›Temaer: strategi, digital markedsstrategi
Webstrategi: Sørg for rød tråd fra besøk til konvertering
Av Jonas Bjørnstad 25. mai 2017 | 3 minutter lesetid
Veien til en velfungerende og konverterende web starter med strategiarbeid. I dette blogginnlegget ser vi nærmere på fire hovedelementer som bør inngå i strategien og hvordan de henger sammen. Har du arbeidet målrettet med dette i ditt selskaps webstrategi?
Les mer ›Temaer: webstrategi, strategi
I dette innlegget skal jeg rydde litt opp i jungelen av fagterminologi innen markedsføring og salg. Konsulenter, fagpresse og leverandører strør om seg faguttrykk som kan forvirre deg som kunde. Tillat meg å forklare deg forskjellen og likheten mellom CRM og inbound marketing.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, strategi, CRM
Annonsering på Google er ikke noe for oss som driver med inbound marketing, tenker du kanskje? Kort oppsummert er Google AdWords en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt. Bryter vi det ned til det helt fundamentale, handler en inbound marketing-strategi om å produsere kvalitetsinnhold, tilpasset ulike målgrupper, som skaper konverteringer, og deretter skaper kunder.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, Google Adwords, strategi
Inbound marketing: Hvordan bli funnet av dem som ikke leter?
Av Hanne Sofie Hammer 8. desember 2016 | 4 minutter lesetid
Inbound marketing er for mange virksomheter den ideelle tilnærmingen til markedsføring. En kostnadseffektiv løsning som prospektene dine faktisk liker – kan det bli bedre?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, strategi
Hva krever en inbound marketing-satsing av din virksomhet?
Av Hanne Sofie Hammer 29. november 2016 | 7 minutter lesetid
Inbound marketing - hvor vanskelig kan det være? Hvis du er blant dem som tenker at virksomhetens etablerte markedsteam kan håndtere en satsing på inbound marketing, så bør du lese dette innlegget. Det kan forhindre at du kaster bort tid og penger.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, strategi
4 lederegenskaper du bør se etter i din neste markedssjef
Av Tore Berntsen 9. juni 2016 | 4 minutter lesetid
Markedsføringsledelse er et «brand new game» i forhold til hva det var. Endringer i teknologi og forbrukeratferd setter nye krav til kompetansen til dem som jobber med markedsføring og salg. Ikke minst til markedssjefen. I dette innlegget vil jeg trekke fram fire konkrete lederegenskaper en markedssjef bør ha for å lykkes i dagens scenario.
Les mer ›Strategisk ledelse av bedrifter med leadsgenerering som forretningsmål
Av Tore Berntsen 18. februar 2016 | 6 minutter lesetid
God ledelse er strategisk ledelse. Og for å være en strategisk leder må du vite hva som kreves av deg for å lykkes i en digital økonomi. I dette innlegget argumenterer jeg for hvorfor leadsgenerering er det viktigste av alle viktige emner du som toppleder bør ha på blokken din.
Les mer ›Temaer: strategi, leadsgenerering, ledelse
Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?
Les mer ›Temaer: markedsføring, markedsaktiviteter, strategi, markedsplan
Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?
Les mer ›Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, strategi, markedstilbud, reklame