Blogginnlegg om strategi (2)
Hva krever en inbound marketing-satsing av din virksomhet?
Inbound marketing - hvor vanskelig kan det være? Hvis du er blant dem som tenker at virksomhetens etablerte markedsteam kan håndtere en satsing på inbound marketing, så bør du lese dette innlegget. Det kan forhindre at du kaster bort tid og penger.
4 lederegenskaper du bør se etter i din neste markedssjef
Markedsføringsledelse er et «brand new game» i forhold til hva det var. Endringer i teknologi og forbrukeratferd setter nye krav til kompetansen til dem som jobber med markedsføring og salg. Ikke minst til markedssjefen. I dette innlegget vil jeg ...
Strategisk ledelse av bedrifter med leadsgenerering som forretningsmål
God ledelse er strategisk ledelse. Og for å være en strategisk leder må du vite hva som kreves av deg for å lykkes i en digital økonomi. I dette innlegget argumenterer jeg for hvorfor leadsgenerering er det viktigste av alle viktige emner du som ...
Er du en tiltaksstyrt markedsfører?
Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?
Markedsføring - en definisjon
Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?
Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå
Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?
Fungerer nyhetsbrevet ditt som det skal?
Et nyhetsbrev som er riktig gjennomført kan være en utmerket kanal for å kommunisere ditt budskap. Så sørg for å styre unna de verste fallgruvene!
Sjekkliste: Bør du ha en Facebookside?
At “alle andre er der” er strengt talt ikke en god nok grunn til å sette opp en Facebookside for bedriften du jobber i. Jeg har derfor laget en sjekkliste, for at du kan bli sikker på at det å opprette en Facebookside er en strategisk riktig ...
Har du en strategi for sosiale medier?
Flere og flere virksomheter ønsker å bruke sosiale medier. Det er lett å kaste seg ut i det, men det kan gi uheldige konsekvenser hvis det ikke ligger en plan bak. Hva er egentlig en strategi for bruk av sosiale medier? Jo, du må ha en plan for hva ...