5 forskjellige tiltak som kan øke salget når pilene peker nedover

Av Tore Berntsen 9. juli 2015

Dette innlegget er skrevet med tanke på deg som er salgsansvarlig eller daglig leder i en konkurranseutsatt privat virksomhet.

Les mer >

Temaer: salg, leadsgenerering

HubSpot lanserer gratis CRM-system for bedrifter

Av Stig Hammer 12. mars 2015

HubSpot lanserer i disse dager et gratis CRM-system som i følge dem selv er "systemet som er enkelt å bruke og som salgsavdelingen din vil elske". Her deler jeg noen smakebiter av hva du kan forvente deg av HubSpot CRM, samt vår egne erfaringer etter å ha brukt det i to måneder.

Les mer >

Temaer: salg, CRM, salgsprosess

Hvorfor salgsavdelingen ikke bør drive med cold-calling

Av Stig Hammer 2. mars 2015

Cold-calling er når en selger tar kontakt med en potensiell kunde over telefon, uten at det finnes en relasjon på forhånd, og det er selgeren og ikke kunden som tar initiativ til kontakt. Hvis dette er din viktigste metode for å skape nye salgsmuligheter, bør du vurdere din salgsstrategi på nytt. Det er minst fire grunner til det:

Les mer >

Temaer: salg, leadsgenerering

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Av Stig Hammer 9. februar 2015

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.

Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?

Av Tønnes Sannem Heian 23. august 2012

Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, webstrategi, konvertering

3 evner du må ha for å lykkes med digital markedsføring

Av Erlend Førsund 27. juni 2012

Digital markedsføring omfatter mange fagområder. Enhver markedsfører som er ansvarlig for en nettsatsing, og som vil oppnå suksess, bør vie sin tid til å bli en mester på tre konkrete områder innen digital markedsføring.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, konvertering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle