Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om salg (2)

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av ...

Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg

Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.

3 soleklare grunner til å bruke video i salgsprosessen [casestudie]

Jeg var nylig på et to dagers salgskurs med HubSpot, verdens ledende leverandør av programvare som automatiserer markedsføring og salg. Selskapet er innovative og alltid tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi. Er det et sted man kan lære nye og ...

Personalisert video i e-post bryter isen og gir kunden hakeslepp

Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Som konsumenter bombarderes vi daglig med salgs- og markedsføringsbudskap, og det meste trenger ikke engang igjennom våre innebygde spamfiltere, også kalt selektiv persepsjon. ...

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som ...

Salgssjefen forteller: Slik øker vi salget med inbound sales-strategien

Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som ...

Hvordan best planlegge salg og markedsføring i din virksomhet?

I dagens marked investerer forbrukere aktivt i teknologi som hjelper dem å unngå markedsføringskampanjer. Samtidig vet vi at 60 % av en kundes kjøpsreise allerede er gjennomført før en person kommer i kontakt med en selger. Hvilke konsekvenser får ...

Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere

Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at ...

To BI-studenters erfaringer med Inbound Marketing-Dagen 2017

Onsdag 15. mars hadde vi gleden av å delta på Inbound Marketing-Dagen 2017 i regi av MarkedsPartner. Som markedsføringsstudenter ved Handelshøyskolen BI var vi så heldige å få delta på arrangementet, opprinnelig ment for toppledere, markeds- og ...

Slik selger du til 5 ulike beslutningstakere

Ifølge Society of Neuroscience tar en gjennomsnittlig person tusenvis av beslutninger hver eneste dag. Disse beslutningene varierer fra ubetydelige (”Hvilken frokostblanding skal jeg spise til frokost?”), til mer signifikante beslutninger (”Burde ...

Øk salget på nettsiden med en god søkestruktur

Med et stadig mer omfattende utvalg av produkter og tjenester på nettstedet, blir det vanskelig å finne frem gjennom menyoversikten. Her er noen tips om hvordan du hjelper kundene med å finne innholdet ditt.

Se flere av våre blogger