5 grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren

Av Knut Arild Vold 4. juli 2023 | 3 minutter lesetid

Mange B2B-selskaper opplever at sommeren er en stille periode. Det betyr ikke at du bør trappe ned markedsføringen din.  

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, markedsplan

Derfor bør du ha en helhetlig innholdsplan

Av Siri Hofstad Ruud 30. mai 2023 | 3 minutter lesetid

En innholdsplan er en strategisk plan som beskriver hva slags innhold som skal produseres. Alle bedrifter burde ha en helhetlig innholdsplan fordi den gir en overordnet strategi og en plan for hvordan innholdet dere lager skal utvikles og distribueres over tid. Så, hvordan komme i gang?

Les mer ›

Temaer: markedsplan, innholdsproduksjon, innholdsplan

Blogginnleggene dere likte best i 2022

Av Helene Nissen 27. desember 2022 | 5 minutter lesetid

I år som i fjor ser jeg tilbake på året som har gått, og vil gjerne dele med dere hvilke blogginnlegg som ble mest lest i 2022. Kanskje har du gått glipp av noen av de? Kanskje var de så spot on at du vil lese på nytt? Her kommer i hvert fall de 10 mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen i 2022. Enjoy!

Les mer ›

Temaer: SEO, markedsplan, salgssuksess, oppsummering

Hva skal en markedsplan inneholde?

Av Helene Nissen 7. juni 2022 | 5 minutter lesetid

Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsplan, kundereiser

Hvordan lage en markedsplan?

Av Helene Nissen 5. april 2022 | 5 minutter lesetid

Markedsplanen er veikartet som viser hvordan bedriften skal nå markedsføringsmålene dere har satt. I dette blogginnlegget får du 8 steg du kan følge for å lage en enkel og oversiktlig markedsplan. 

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsplan

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016 | 4 minutter lesetid

 

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Slik planlegger du din digitale markedsføring

Av Stig Hammer 27. oktober 2016 | 3 minutter lesetid

Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer.

Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se markedsføring og salg i sammenheng.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, digital markedsføring, markedsplan

Slik får du et markedsbudsjett som kan realisere dine ambisjoner

Av Tore Berntsen 16. august 2016 | 5 minutter lesetid

 

Som CMO er du avhengig av et budsjett som gir deg handlingsrom til å sette markedsstrategien ut i livet. I dette innlegget, som er beregnet for medlemmer av toppledergruppen og ledere som har egne salgs- og markedsbudsjetter, vil jeg gi noen råd om hvordan du bør går fram for å få gjennomslag for ditt budsjett.

Les mer ›

Temaer: markedsbudsjett, markedsplan

Hvordan lage en markedsplan som hjelper deg å generere leads

Av Jonas Bjørnstad 14. januar 2016 | 8 minutter lesetid

 

Disse 12 tiltakene bør du seriøst vurdere å ta inn i markedsplanen din hvis målet ditt er å generere leads til salgsavdelingen. 

Les mer ›

Temaer: markedsplan, leadsgenerering

Din kjøreplan for å bli synlig på nett i år

Av Elin Schjelderup 7. januar 2016 | 6 minutter lesetid

 

Nå som julematen har fått synke litt, og nyttårsfeiringen er vel overstått er det på tide å tenke over din forretningsstrategi for å bli mer synlig på nett i 2016. Mange lager seg store nyttårsforsetter, noe som er vel og bra, men de er lite verdt med mindre en faktisk har en klar plan for hvordan en skal nå målene sine. I dette blogginnlegget skriver jeg litt om hvilke tiltak som bør være en del av din nettstrategi for året som kommer.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, markedsplan

Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring

Av Stig Hammer 15. januar 2015 | 4 minutter lesetid

Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de riktige tingene og med en felles visjon.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, salgsprosess, markedsplan

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid

 

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser osv.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 1 minutter lesetid

 

Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige tingene.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsaktiviteter, markedsplan

Er du en tiltaksstyrt markedsfører?

Av Tønnes Sannem Heian 5. juni 2013 | 1 minutter lesetid

 

Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsaktiviteter, strategi, markedsplan

Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter

Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid

 

Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsbudsjett, tips, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle