Som CMO er du avhengig av et budsjett som gir deg handlingsrom til å sette markedsstrategien ut i livet. I dette innlegget, som er beregnet for medlemmer av toppledergruppen og ledere som har egne salgs- og markedsbudsjetter, vil jeg gi noen råd om hvordan du bør går fram for å få gjennomslag for ditt budsjett.
Les mer ›Slik får du et markedsbudsjett som kan realisere dine ambisjoner
Av Tore Berntsen 16. august 2016 | 5 minutter lesetid
Temaer: markedsbudsjett, markedsplan
Markedsføring Ad hoc – tips for (mer) effektive prosjekter
Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid
Ad hoc prosjekter er som en gift for markedsbudsjettet. Det gjelder derfor å sørge for at dosen blir så liten så mulig – samtidig som prosjektet blir gjennomført på en ordentlig måte.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsbudsjett, tips, markedsplan
Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet
Av Tønnes Sannem Heian 29. november 2012 | 1 minutter lesetid
La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår allikevel heller som følge av mangelfull planlegging eller en uthullet markedsstrategi.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, markedsplan
Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå
Av Erlend Førsund 21. november 2012 | 3 minutter lesetid
Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?
Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedsbudsjett, strategi, markedsplan