Jeg har samlet 10 populære artikler på iboundbloggen i 2024. Er det noen du har gått glipp av? Et du likte spesielt godt og vil lese på nytt igjen kanskje?
1. GPT-er: Personlige AI-assistenter alle kan lage
Det er ikke noe hemmelighet at det har blitt mange artikler om AI i 2024. Denne skrevet av digitalkonsulent Marcus ble spesielt populær. I innlegget gir han et helt konkret eksempel på hvordan du kan komme i gang med AI ved å bygge en assistent trent til å være spesialisert mot nøyaktig dine behov –– helt uten kode.
2. Hvordan fanger du leseren når tiden sier TikTok?
Innholdsrådgiver Steffen har en spesielt god penn og innleggene hans slår alltid godt an. Artikkelen handler om hvor kort unge i dag klarer å holde på oppmerksomheten og hvordan vi som markedsførere må tilpasse oss denne endringen.
3. Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier
Sosiale medier er alltid et tema som engasjerer og 2024 var intet unntak. I denne artikkelen gir innholdsrådgiver Siri gode råd og tips om elementer du kan ha med i strategien din for sosiale medier.
4. 6 ting du må vite om sosiale medier akkurat nå
Snakker om sosiale medier! En annen artikkel som ble lest av mange av dere i fjor handler om 6 ting du må vite om sosiale medier akkurat nå. Selv om mange spådde at sosiale medier ville nå sin topp, viste tall fra 2024 at plattformene er viktigere enn noen gang. I dette blogginnlegget ser vi på hvordan denne utviklingen, sammen med veksten av mikroplattformer, økt fokus på personvern og innholdsskaping ved hjelp av AI, former landskapet for digital markedsføring i Norge.
5. CRM er et kraftfullt verktøy i markedsføringen
Vi i Markedspartner blir alltid glade for å se CRM på lista over temaer følgerne våre liker å lese om. Mange er godt kjent med CRM og hva det brukes til, men det er ikke alle som bruker systemet sitt fullt ut. I denne artikkelen tok digitalrådgiver Helene for seg hvordan du kan bruke CRM-systemet som et ekstra verktøy i markedsføringen langs hele kundereisen.
6. Hva skal en markedsplan inneholde?
Nok et år med markedsplan på lista! Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert.Du kan også laste ned en markedsplan-guide og mal i artikkelen.
7. 5 måter du kan bruke AI på i din markedsføring akkurat nå
Litt mer AI! «Alle» bruker AI om dagen, og det lanseres nye verktøy i en voldsom hastighet. Det kan være overveldende å se på hvor mye du kan bruke AI til. I denne artikkelen har digitalrådgiver Sandra trukket frem 5 bruksområder med forslag til verktøy du kan begynne med. Det viktigste å tenke på når du bruker AI-verktøy er at du ikke bør fokusere på hvordan AI kan gjøre hele jobben for deg, men hvordan AI kan bidra til at du kan jobbe mer effektivt og produktivt!
8. Derfor er eide kanaler så viktig i markedsføringen
Markedssjefen vår skrev om hvorfor eide kanaler er så viktig i markedsføringen. (Vi har også artikler om betalte medier og fortjente kanaler). I en digital markedsstrategi er alle kanalene viktige for å nå publikummet du ønsker å treffe med markedsføringen din. I denne artikkelen kommer han med tips til hvordan du kan bygge publikum og forklarer hvorfor eide kanaler er så viktig.
9. Hva er HubSpot?
Vi blir aldri lei av å snakke om HubSpot! I dette blogginnlegget får du en kjapp og oversiktlig innføring i HubSpot, hvilke funksjoner som er de viktigste og hvordan du kommer i gang.
10. Dette må du sjekke før du velger CRM-system
Å velge riktig CRM-system kan være et vanskelig valg. I denne artikkelen går forretningsrådgiver Jeanette gjennom 6 ting du bør tenke på før du tar valget. Her kan du også laste ned en gratis e-bok som tar for seg beste praksis ved bytte eller innføring av CRM.
Det var oppsummering av 2024! Håper dere lærte noe nytt og er klare for å ta fatt på 2025. Vi blogger jevnlig om mange ulike temaer her på Inboundbloggen, så det er bare å abonnere hvis du ønsker å følge med.
PS: Vi blogger også på Digitalleder og på HubSpotbloggen!