Blogginnleggene dere likte best i 2022

2022 summary

I år som i fjor ser jeg tilbake på året som har gått, og vil gjerne dele med dere hvilke blogginnlegg som ble mest lest i 2022. Kanskje har du gått glipp av noen av de? Kanskje var de så spot on at du vil lese på nytt? Her kommer i hvert fall de 10 mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen i 2022. Enjoy!

1. Hva skal en markedsplan inneholde? 

Det mest leste blogginnlegget i 2002 handler om hva en markedsplan skal inneholde. Her kommer jeg med noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert. I blogginnlegget kan du også laste ned en gratis markedsplan-guide og en mal du kan fylle ut selv. 

2. Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier 

Rett bak på pupulæritetslista kommer et blogginnlegg med tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier. I dag er flere virksomheter blitt opptatt av hvordan tilstedeværelsen i sosiale medier skal være. Spørsmål som: «Hva skal målene for arbeidet i sosiale medier være?», «Hvordan skal vi organisere oss?» og «Hvilket innhold skal vi lage?» blir stadig vanligere. I dette innlegget får du noen svar på disse og andre spørsmål rundt strategi for sosiale medier.

3. Hva er programmatisk annonsering? (Enkelt forklart, uten nerdeprat)

På bronsjeplassen finner vi et innlegg om programmatisk annonsering. Det er mange som lurer på hva dette egentlig innebærer, og i dette innlegget gir vår leder for performance deg en enkel innføring, uten alle de tekniske detaljene. Han forklarer hvordan det fungerer, og kommer med fordeler og ulemper ved denne måten å annonsere på. 

4. 3 salgsstrategier for salgssuksess

I dette blogginnlegget deler salgssjefen vår de 3 viktigste strategiene vi i MarkedsPartner har gjennomført siden 2014, som har bidratt til vår vekst. Ingen fremtidsvyer eller visjoner her – kun et usminket bilde av det som har fungert for oss, og som ganske sikkert kan fungere for deg. i blogginnlegget kan du også se et gratis webinar om digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg. 

5. Hvordan lage en digital markedsstrategi?

I dette blogginnlegget går jeg gjennom 5 trinn som vil hjelpe deg å optimalisere din digitale strategi, og vinne flere kunder i 2022. Her kan du også laste ned en veiviser som hjelper deg å utvikle en digital salgs- og markedsstrategi. 

6. Sjekkliste: Slik lager du en PowerPoint-mal tilpasset din bedrift

Dette blogginnlegget er skrevet sommeren 2021, men det er fortsatt et av våre mest leste i 2022. Kanskje ikke så rart! Her får du nemlig både 5 tips til en bedre presentasjon og 10 konkrete trinn for hvordan du går frem for å lage en flott PowerPoint-mal, pluss at du kan laste ned en gratis mal til dine bedriftspresentasjoner! 

7. Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg

For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det. I dette blogginnlegget går vår markedssjef gjennom hvor mange personas du trenger og hvordan du kommer i gang med å lage de. I blogginnlegget kan du også laste ned en gratis mal som hjelper deg å lage personas til din bedrift. 

8. Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?

Et tema som ligger oss i MarkedsPartner nært – og tydeligvis mange av våre lesere også! Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I dette blogginnlegget får du noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten.

9. Hvordan lage en markedsplan?

Mer markedsplan på topplista! I dette blogginnlegget får du 8 steg du kan følge for å lage en enkel og oversiktlig markedsplan. Du får også en kort oversikt over forskjellen på markedsplan og markedsstrategi, og muligheten til å laste ned gratis guide og mal.  

10. Hva er en søkeordanalyse og hvorfor trenger du en?

Siste innlegg på topp ti! Da klinker vi til med søkeordanalyse! Enhver vellykket satsning på SEO (Søkemotoroptimalisering), betalt søk og inbound marketing bygger på en solid søkeordsanalyse. Her avdekker du hvilke søkeord din virksomhet bør fokusere på for økt synlighet på Googe og hva slags innhold målgruppen din er interessert i. Her kan du laste ned en gratis e-bok som heter markedsførerens guide til bedre SEO. 

Det var alt for i år! Håper dere lærte noe nytt og er klare for å ta fatt på 2023 med friskt mot, sømløse kundereiser og effektive salgsprosesser. Vi blogger en gang i uka her på Inboundbloggen, så det er bare å abbonere hvis du ønsker å følge med. 

PS: Vi blogger også på Digitalleder og på HubSpotbloggen! 

Tegnebrett 2

 

Helene Nissen Woie's photo

Av: Helene Nissen Woie

Helene er digital innholdsspesialist i Markedspartner. Helene kommer fra en rolle som Innholdsprodusent og freelance tekstforfatter. Hun har en spennende faglig bakgrunn med studier både ved Norges Kreative Høyskole (tekstforfatter) og en bachelor i Interaktivt design fra Høyskolen Kristiania. I bagasjen har hun har også med seg studier i norsk grammatikk.