Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om markedsføring (4)

Slik kan du som leder nå salgsmålene dine

Globalisering og digitalisering endrer kjøpernes atferd. Men også leverandørenes spilleregler. Hvis salg og marked jobber på «gamlemåten», hvor realistisk er da en videre vekst i topplinjen? Skal du nå målene, må du snu skuta nå.

Markedsdirektøren som ikke forstår Big Data får ikke jobb i 2018

Skal du lykkes som markedsdirektør fremover, er det helt avgjørende at du forstår hva big data er og hvordan du kan utnytte det i selskapets salgs- og markedsføringsarbeid. CMO-er som ikke har kunnskap om dette vil bli akterutseilt av 24-åringer ...

Hvordan markedsføre til unge forbrukere

De ser ikke på tv, de har Adblock på datamaskinen og de er så vant til reklame fra alle kanter, at de omtrent ikke enser det lenger. Den unge generasjonen forbrukere har skapt mye hodebry for markedsføringsansvarlige. Det er egentlig helt uten ...

Hva kjennetegner markedsdirektørene som virkelig lykkes?

Markedsdirektøren står i en unik posisjon for å skape vekst i selskapet og er en viktig ressurs i enhver moderne virksomhet. Samtidig har CMO-er historisk sett den korteste levetiden sammenlignet med andre roller i ledergruppen. Hva er det som ...

Hvilket "buzzword" beskriver din markedsføring best?

Det er alt for få buzzord innen markedsføring. Derfor har jeg lagd noen nye og vridd litt på andre. Passer ett eller flere av disse 8 på deg?

5 gratis bilderessurser som øker brukeropplevelsen på nettsidene

Ønsker du å styrke brukeropplevelsen på nettsidene dine? Det er vel kjent at det å bruke bilder i innholdet ditt kan forbedre engasjement og delinger, spesielt i sosiale medier. De kan fremkalle følelser, fortelle historier og formidle budskapet ...

Slik får du et forsprang med digital markedsføring i nedgangstider

Den fallende oljeprisen har ført til store oppsigelser i olje- og gassindustrien og færre nye investeringer. Deler av det norske næringslivet vil kjenne ringvirkningene av dette på kroppen og må tenke nytt for å få mer ut av hver investerte krone. ...

Kom i gang med markedsføring på LinkedIn

Over 1 million nordmenn er på LinkedIn. Er du? Hvis ja, er virksomheten din representert der? Hvis du hittil har ignorert denne kanalen, hent deg en kopp kaffe og pløy gjennom dette blogginnlegget, så vil du få den starthjelpen du trenger for å ...

Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing

La meg komme med en spådom: I år 2020 driver "alle" norske bedrifter med inbound marketing. 90 prosent av dem vil angre på at de ikke begynte tidligere - og de få fremsynte i hver bransje vil allerede ha høstet svært gode resultater i mange år.

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på ...

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og ...

Se flere av våre blogger