Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om markedsføring (5)

MarkedsPartner på Facebook: Nei, det er ikke "Aprilsnarr"

I dag, 1 april 2014, lanserer MarkedsPartner sin firmaside på Facebook. Sent, men godt, kan en vel si. 10 år, 1 måned og 28 dager etter at unge Zuckerberg og hans fire roomies ved Harvard grunnla selskapet. Så, hvorfor så sent?

Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?

De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i ...

Hendelsesutløst markedsføring – kilden til unike kundeopplevelser

For å skape unike kundeopplevelser som kundene snakker om må vi tilby noe «uventet etterlengtet». «Uventet etterlengtet» betyr at vi gir kunden noe som de ikke forventer å få.

Med markedstilbudet som en varig differensiator

Mens markedskommunikasjon er essensielt for å skaffe kunder, er markedstilbudet (market offering) sannhetens øyeblikk i forhold til hvor godt du lykkes med å oppnå høy kundetilfredshet, positiv vareprat og sterke kunderelasjoner.

Skaler omtanke og personifisering med inbound marketing

Var besteforeldrene dine flinkere med kundene enn deg? Antakelig. I hvert fall hvis vi skal ta sosiale medier- og forretningsmannen Gary Vaynerchuk på ordet.

En mobil webrevolusjon er her. Er du forberedt?

Det skjer en stille men betydningsfull revolusjon i nettverdenen. Slagordet under den franske revolusjonen (1789 - 1799) var oppsummert av tre franske ord: liberté, égalité, fraternité (frihet, likhet, brorskap). Som i 1789 vil hoder rulle, men kun ...

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Er du en tiltaksstyrt markedsfører?

Det finnes mange årsaker til å gjennomføre en markedsaktivitet. Hva baserer du dine valg på?

Markedsføring - en definisjon

Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?

Hvorfor markedsførere bør tenke mer som forskere

Vitenskapen vet ennå ikke hva det er som holder universet sammen. Men en eller annen kraft er det, og den kalles "mørk materie".

Se flere av våre blogger