Blogginnlegg om innholdsmarkedsføring (3)
Video fra INBOUND-konferansen dag 3: Bedre innhold, ikke mer
I dagens video fra INBOUND i Boston, har vi snakket med Scott D. Meyer, som holdt foredraget "Do better, not more". Budskapet er at kvalitet trumfer kvantitet når det gjelder innhold. Meyer hadde tallene til å bevise det og ga håndfaste råd som ...
Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold
Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel ...
96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?
Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også?
Hvorfor din CEO ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring
Får du ikke klarsignal fra din CEO til å investere i innholdsmarkedsføring? Usikker på hvordan du skal kommunisere fordelene? Forsøk å sette deg i hans posisjon, og du vil forstå hvorfor han ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring - ennå.
Innholdsmarkedsføring har reformert digital markedsføring og salg
Fram til rundt 2012 hadde SEO-byråene omtrent monopol på oppskriften til å bli funnet på Google, og dermed løsningen på hvordan øke trafikk og salg. Mange var like flinke på å selge SEO-avtaler til blåøyde markedssjefer som dominikanermunkene var på ...
Tre ting Grunnloven kan lære oss om innholdsmarkedsføring
Innholdsmarkedsføring var neppe et begrep da Eidsvollsmennene samlet seg for å forfatte og vedta Norges Grunnlov i 1814. Men mer enn 80 år tidligere brukte en av USAs landsfedre, Benjamin Franklin, innhold for å markedsføre sin egen bedrift. I dette ...
Oslo Content Marketing Camp: Innholdsmarkedsføring på agendaen
Da er vi tilbake etter en vellykket dag på Content Marketing Camp, hvor vi deltok i paneldebatt og hadde stand. Hele 300 deltagere hadde funnet veien inn på Rockefeller - hvor temaet var innholdsmarkedsføring.
Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?
Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri ...
2014: Året da content marketing inntok scenen
Fra å være et begrep få nordmenn hadde hørt om i 2013, og som kun et fåtall bloggere begynte å sette på dagsordenen, kom content marketing virkelig i rampelyset i 2014, godt illustrert av grafen fra Google Trends:
Annonseblokkering: seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring
Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere. Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?
De to skoleretningene innen content marketing: Branding og inbound
Content marketing benyttes hovedsakelig for å oppnå én av to ulike målsettinger: Som del av en branding-strategi eller som del av en inbound-strategi. Branding, eller merkevarebygging, er en svært dyr øvelse og det er derfor de aller største og mest ...