Hvordan lykkes med annonsering på Google Ads?

Av Kristin Hylland 25. juli 2023 | 5 minutter lesetid

Google Ads er en av de mest effektive annonseringsplattformene for å drive trafikk til nettstedet ditt, øke salget og nå ut til målgruppen din. Det kan imidlertid være vanskelig å lykkes hvis du ikke har riktig strategi og tilnærming. Her er noen tips og triks for å hjelpe deg i gang.  

Les mer ›

Temaer: annonsering, performance, google ads

Hvilke bilder bør du bruke i annonsene dine?

Av Vilde Utter Nilsen 13. juni 2023 | 6 minutter lesetid

Hvor viktig er egentlig bildebruk i PerformanceMarketing? Svaret er – ganske viktig! I dette blogginnlegget gir jeg mine beste tips til hvilke bilder som egner seg best når du skal annonsere. 

Les mer ›

Temaer: annonsering, performance, bildebruk

Hva er performance marketing?

Av Vilde Utter Nilsen 25. april 2023 | 6 minutter lesetid

Måten bedrifter kan jobbe med å annonsere budskapet sitt på har endret seg drastisk med tiden. Før i tiden opererte man med massekommunikasjon hvor man segmenterte på hvilken papiravis som skulle brukes og møtte utfordringer med å kunne måle avkastningen på markedsføringsinvesteringene sine. Heldigvis endrer teknologien seg med tiden, og vi sitter nå med både muligheten til å målrette kampanjer mot ulike målgruppesegmenter, og analytiske verktøy som gir oss umiddelbar respons på markedsføringsaktivitetene våre.  

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, digital markedsstrategi, performance marketing, hva er performance marketing?, performance

Hva er en god annonsetekst, og hvordan skriver du den?

Av Siri Hofstad Ruud 4. april 2023 | 2 minutter lesetid

Du kan være så god du bare vil på å sette opp målgrupper i Meta Ads Manager, men er ikke annonsene dine gode vil du slite med å generere den trafikken og de leadene du håper på.

Les mer ›

Temaer: annonsering, performance marketing, annonsetekst

Hva er programmatisk annonsering? (Enkelt forklart, uten nerdeprat)

Av Ken Gjøran Leren 6. desember 2022 | 7 minutter lesetid

Programmatisk annonsering er en økende trend innen annonsering på nett. Her gir vi deg en enkel innføring i hva programmatisk er, uten alle de tekniske detaljene.

Les mer ›

Temaer: annonsering, programmatisk annonsering, kjøpe programmatisk, ulemper med programmatisk, hvordan fungerer programmatisk, fordeler med programmatisk

Hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg? 

Av Mia Kristine Garder 11. januar 2022 | 6 minutter lesetid

Etter stor etterspørsel fra sine brukere, har Apple med sin iOS 14.5 oppdatering gjort det mulig å takke nei til å bli sporet på tvers av apper. Dette har revolusjonert den datadrevne markedsføringen, og ført til at Facebook har blitt nødt til å tenke annerledes når det kommer til sporing og annonsering. CAPI er Facebook sin nye måte å spore brukerne sine på, men hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg om det?  

Les mer ›

Temaer: annonsering, Facebook, CAPI

Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?

Av Christian Nordhelle 15. juni 2021 | 4 minutter lesetid

 

Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, betalt annonsering, økt engasjement, tredjepartscookies

Digital synlighet – del 3 av 3: Betalte medier

Av Erlend Førsund 1. juni 2021 | 3 minutter lesetid

I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.

Les mer ›

Temaer: annonsering, native advertising, betalte medier, betalt annonsering, digital synlighet, annonsering i Google

4 fordeler ved å bruke Facebook Ads Manager for annonsering

Av Line Glimsdal 20. april 2021 | 4 minutter lesetid

 

Har du lagt merke til den blå knappen som dukker opp på innlegget du publiserte på Facebook? Kanskje du har vært fristet til å trykke på knappen «Boost» eller «Frem innlegg»? Dette er en enkel måte å få litt ekstra oppmerksomhet rundt innlegget ditt på, men i denne artikkelen vil jeg fortelle deg om 4 fordeler ved å ha en gjennomført annonsestrategi med Facebook sitt annonseverktøy − Ads Manager.

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, fordeler ved Facebook Ads Manager, Facebook Ads Manager

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid

 

Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

Derfor har prisen på annonsering gått ned under covid-19

Av Christian Nordhelle 24. april 2020 | 2 minutter lesetid

Når man er inne i en usikker tid er det mange som velger å kutte utgifter for å spare penger. Reklamebudsjettet blir ofte påvirket når slike tiltak settes i kraft, men er dette riktig for alle?

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, Covid-19

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

Av Lars Hansen 18. januar 2018 | 3 minutter lesetid

 

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av de viktigste aktivitetene for året var å ta ansvar for MarkedsPartners jubileumstur til New York. Vi fylte nemlig 20 år i 2017. Så hva gjør man da, når man er ansvarlig for at 60 personer kommer seg frem og tilbake til New York, og i tillegg sørger for at de får et fantastisk opphold? Jo, man ber selvfølgelig Google om hjelp.

Les mer ›

Temaer: salg, annonsering, SEO, Google

7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering

Av Elin Schjelderup 2. november 2017 | 5 minutter lesetid

 

Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.

Les mer ›

Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering

Fem tegn på at du bør investere i native advertising

Av Elin Schjelderup 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid

 

Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.

Les mer ›

Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering

Native annonsering vs. bannerannonser

Av Jonas Bjørnstad 14. februar 2017 | 3 minutter lesetid

 

Hva er native annonsering, hvordan fungerer det og hva er fordelene? I denne artikkelen kan du lese mer om hva som skiller native annonsering fra tradisjonelle bannerannonser, samt lære hvorfor dette formatet er godt egnet for optimalisering underveis i en pågående kampanje.

Les mer ›

Temaer: annonsering, bannerannonser, native advertising

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle