Måten bedrifter kan jobbe med å annonsere budskapet sitt på har endret seg drastisk med tiden. Før i tiden opererte man med massekommunikasjon hvor man segmenterte på hvilken papiravis som skulle brukes og møtte utfordringer med å kunne måle avkastningen på markedsføringsinvesteringene sine. Heldigvis endrer teknologien seg med tiden, og vi sitter nå med både muligheten til å målrette kampanjer mot ulike målgruppesegmenter, og analytiske verktøy som gir oss umiddelbar respons på markedsføringsaktivitetene våre.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, annonsering, digital markedsstrategi, performance marketing, hva er performance marketing?, performance
Hva er en god annonsetekst, og hvordan skriver du den?
Av Siri Hofstad Ruud 4. april 2023 | 2 minutter lesetid
Du kan være så god du bare vil på å sette opp målgrupper i Meta Ads Manager, men er ikke annonsene dine gode vil du slite med å generere den trafikken og de leadene du håper på.
Les mer ›Temaer: annonsering, performance marketing, annonsetekst
Hva er programmatisk annonsering? (Enkelt forklart, uten nerdeprat)
Av Ken Gjøran Leren 6. desember 2022 | 7 minutter lesetid
Programmatisk annonsering er en økende trend innen annonsering på nett. Her gir vi deg en enkel innføring i hva programmatisk er, uten alle de tekniske detaljene.
Les mer ›Temaer: annonsering, programmatisk annonsering, kjøpe programmatisk, ulemper med programmatisk, hvordan fungerer programmatisk, fordeler med programmatisk
Hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg?
Av Mia Kristine Garder 11. januar 2022 | 6 minutter lesetid
Etter stor etterspørsel fra sine brukere, har Apple med sin iOS 14.5 oppdatering gjort det mulig å takke nei til å bli sporet på tvers av apper. Dette har revolusjonert den datadrevne markedsføringen, og ført til at Facebook har blitt nødt til å tenke annerledes når det kommer til sporing og annonsering. CAPI er Facebook sin nye måte å spore brukerne sine på, men hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg om det?
Les mer ›Temaer: annonsering, Facebook, CAPI
Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?
Av Christian Nordhelle 15. juni 2021 | 4 minutter lesetid
Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, annonsering, betalt annonsering, økt engasjement, tredjepartscookies
I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalte medier, betalt annonsering, digital synlighet, annonsering i Google
4 fordeler ved å bruke Facebook Ads Manager for annonsering
Av Line Glimsdal 20. april 2021 | 4 minutter lesetid
Har du lagt merke til den blå knappen som dukker opp på innlegget du publiserte på Facebook? Kanskje du har vært fristet til å trykke på knappen «Boost» eller «Frem innlegg»? Dette er en enkel måte å få litt ekstra oppmerksomhet rundt innlegget ditt på, men i denne artikkelen vil jeg fortelle deg om 4 fordeler ved å ha en gjennomført annonsestrategi med Facebook sitt annonseverktøy − Ads Manager.
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering, fordeler ved Facebook Ads Manager, Facebook Ads Manager
Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?
Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid
Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering
Derfor har prisen på annonsering gått ned under covid-19
Av Christian Nordhelle 24. april 2020 | 2 minutter lesetid
Når man er inne i en usikker tid er det mange som velger å kutte utgifter for å spare penger. Reklamebudsjettet blir ofte påvirket når slike tiltak settes i kraft, men er dette riktig for alle?
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering, Covid-19
Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?
Av Lars Hansen 18. januar 2018 | 3 minutter lesetid
I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av de viktigste aktivitetene for året var å ta ansvar for MarkedsPartners jubileumstur til New York. Vi fylte nemlig 20 år i 2017. Så hva gjør man da, når man er ansvarlig for at 60 personer kommer seg frem og tilbake til New York, og i tillegg sørger for at de får et fantastisk opphold? Jo, man ber selvfølgelig Google om hjelp.
Les mer ›Temaer: salg, annonsering, SEO, Google
7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering
Av Elin Schjelderup 2. november 2017 | 5 minutter lesetid
Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.
Les mer ›Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering
Fem tegn på at du bør investere i native advertising
Av Elin Schjelderup 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid
Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering
Hva er native annonsering, hvordan fungerer det og hva er fordelene? I denne artikkelen kan du lese mer om hva som skiller native annonsering fra tradisjonelle bannerannonser, samt lære hvorfor dette formatet er godt egnet for optimalisering underveis i en pågående kampanje.
Les mer ›Temaer: annonsering, bannerannonser, native advertising
Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 15. november 2016 | 4 minutter lesetid
Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering
Annonsering på nett med kirurgisk presisjon: Slik lykkes du
Av Jonas Bjørnstad 7. april 2016 | 3 minutter lesetid
Leadsgenererende bedrifter bør bruke retargeting som en del av sin digitale markedsplan. Med denne typen annonsering på nett treffer du målgruppen din bedre, får høyere konverteringsrater og mer for hver krone investert. I dette innlegget får du oppskriften på hvordan du går fram.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, annonsering, retargeting