Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om annonsering

LinkedIn VS Facebook for B2B

Det er vanskelig å velge hvilke plattformer du bør annonsere på. Felles for oss B2B-annonsører er at vi vil nå ut til konkrete målgrupper (ofte beslutningstakere), med bransjespesifikt «nisjeinnhold». Som for eksempel dette blogginnlegget. LinkedIn ...

Slik bruker du AI for bedre kampanjeresultater med Meta Advantage+ Audience

AI (kunstig intelligens) er et av de heteste temaene om dagen, og mange ser etter måter AI kan effektivisere arbeidsdagen på. Meta har lansert flere AI-drevne produkter, inkludert Advantage+ Audience, Advantage+ Shopping Campaigns og Advantage+ ...

Hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg? 

Etter stor etterspørsel fra sine brukere, har Apple med sin iOS 14.5-oppdatering gjort det mulig å takke nei til å bli sporet på tvers av apper. Dette har revolusjonert den datadrevne markedsføringen og ført til at Facebook har blitt nødt til å ...

LinkedIn Conversation Ads: kostnadseffektiv og personlig annonsering

LinkedIn er en viktig plattform for B2B-bedrifter som ønsker å komme i direkte kontakt med beslutningstakere, fordi plattformen tillater deg å segmentere godt på stillingstitler, roller og bedrifter.Med Conversation Ads kan du nå flere med mer ...

AI i betalt søk: en game changer

Kunstig intelligens (AI) er blitt en kraftig alliert for markedsførere, og har drastisk endret måten vi nærmer oss betalt søksannonsering på. AI har gjort det mulig å ha en mer effektiv og målrettet tilnærming til betalt søk, med blant annet smarte ...

Hvordan lykkes med annonsering på Google Ads?

Google Ads er en av de mest effektive annonseringsplattformene for å drive trafikk til nettstedet ditt, øke salget og nå ut til målgruppen din. Det kan imidlertid være vanskelig å lykkes hvis du ikke har riktig strategi og tilnærming. Her er noen ...

Hvilke bilder bør du bruke i annonsene dine?

Hvor viktig er egentlig bildebruk i PerformanceMarketing? Svaret er – ganske viktig! I dette blogginnlegget gir jeg mine beste tips til hvilke bilder som egner seg best når du skal annonsere.

Hva er performance marketing?

Måten bedrifter kan jobbe med å annonsere budskapet sitt på har endret seg drastisk med tiden. Før i tiden opererte man med massekommunikasjon hvor man segmenterte på hvilken papiravis som skulle brukes og møtte utfordringer med å kunne måle ...

Hva er en god annonsetekst, og hvordan skriver du den?

Du kan være så god du bare vil på å sette opp målgrupper i Meta Ads Manager, men er ikke annonsene dine gode vil du slite med å generere den trafikken og de leadene du håper på.

Hva er programmatisk annonsering? (Enkelt forklart, uten nerdeprat)

Programmatisk annonsering er en økende trend innen annonsering på nett. Her gir vi deg en enkel innføring i hva programmatisk er, uten alle de tekniske detaljene.

Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?

Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte ...

Se flere av våre blogger