Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om innholdsmarkedsføring (2)

Hvordan bli en mester på innholdsmarkedsføring

Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. ...

Salg + marked: Sammen får dere økt ROI på innholdsmarkedsføring

Når marked og salg samarbeider om innhold som gir svar på kundenes spørsmål, kan det gi bedre og raskere økonomiske resultater. Noen viktige forutsetninger må være på plass.

B2B-personas du ikke bør glemme i inbound marketing

Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er ...

Troverdig innholdsmarkedsføring – går det an?

Sjefredaktør i E24, Gard Michalsen, skriver på lederplass at DNB Nyheter, bankens innholdsmarkedsføringssatsning, gir mange råd, men ikke det beste (hint: be om bedre rente eller bytt). Er det egentlig mulig å være troverdig når det du sender fra ...

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Video i innholdsmarkedsføring: Bruk nok tid på planlegging og logistikk

Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.

17 spørsmål og svar om bedriftsblogging

Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.

Se på innholdskanalene dine som produkter, ikke marketingtaktikker

Innholdsstrategen Robert Rose er en ledende global skikkelse innen content marketing. Sammen med Joe Pulizzi har han drevet Content Marketing Institute i en årrekke, og vært en aktiv podcaster på «This Old Marketing». Vi intervjuet ham på Epic ...

7 ting jeg har lært av å skrive tekst for kunder

Jeg var så ung og grønn den dagen jeg første gang troppet opp på kontoret til Markedspartner. Med en utdannelse innen kreativ skrivning og en lidenskap for historiefortelling følte jeg meg beredt til å produsere engasjerende tekster uansett tema. ...

Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem

Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke oppsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt ...

Content marketing: 7 metoder for å få mer ut av innholdet ditt

En av de store feilene som begås innen inbound- og content marketing er at vi bruker mye tid og ressurser på å produsere innhold – og mindre tid og ressurser på å promotere det. Her følger syv metoder for effektiv innholdspromotering, og hvordan du ...

Se flere av våre blogger