Hvordan fungerer Google RankBrain, og hva betyr det for din SEO?

Av Elin Strømseng 3. april 2018 | 3 minutter lesetid

Er du opptatt å øke trafikken fra Google til ditt nettsted, bør du kjenne til Google RankBrain. I dette innlegget får du vite mer om Googles algoritmer, hvorfor gamle SEO-teknikker ikke fungerer lenger, og ikke minst, hvilket innhold Google og publikummet ditt egentlig vil ha.  

Les mer ›

Temaer: SEO, innhold, Google

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

Av Lars Hansen 18. januar 2018 | 3 minutter lesetid

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av de viktigste aktivitetene for året var å ta ansvar for MarkedsPartners jubileumstur til New York. Vi fylte nemlig 20 år i 2017. Så hva gjør man da, når man er ansvarlig for at 60 personer kommer seg frem og tilbake til New York, og i tillegg sørger for at de får et fantastisk opphold? Jo, man ber selvfølgelig Google om hjelp.

Les mer ›

Temaer: salg, annonsering, SEO, Google

Hvilke nettsider vises på førstesiden av Google?

Av Elin Strømseng 18. juli 2017 | 4 minutter lesetid

Du har lest diverse SEO-tips, og lagt ned tid og ressurser i å optimalisere nettsiden din for å vises på førstesiden av Google. Nå er du frustrert over at arbeidet ikke ser ut til å gi resultater. Har du gjort noe feil, eller er disse SEO-greiene bare tull og vås, diktet opp av marketingbransjen for å ha noe å selge til lettlurte kunder?

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Bli enda mer synlig på Google: Lag innhold til featured snippets!

Av Hanne Sofie Hammer 7. februar 2017 | 5 minutter lesetid

Google jobber kontinerlig med å forbedre hvordan de viser søkeresultater til brukerne sine. I den senere tid har de økt antallet featured snippets, eller fremhevede utdrag fra websider, som vises i en boks øverst på resultatsidene for noen søkeord eller søkefraser. Innhold som blir fremhevet i slike snippets kan få en boost i trafikken fra organiske søk. La oss se nærmere på hva featured snippets egentlig er og hvordan ditt innhold kan havne der. Lykkes du, blir du enda mer synlig på Google!

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google

Hvordan søkemotoroptimaliserer du etter Googles retningslinjer?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. januar 2017 | 3 minutter lesetid

I takt med at Google har blitt en viktigere del av vår hverdag, er det gjennomført en rekke endringer og oppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen. Disse har i stor grad bidratt til å påvirke hvordan digitale markedsførere må tenke for å rangere høyt i søkeresultatene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016 | 4 minutter lesetid

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017

Av Cecilie Henriksen 22. november 2016 | 3 minutter lesetid

Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, Google Penguin

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle