Hvilke nettsider vises på førstesiden av Google?

Av Elin Strømseng 18. juli 2017

Du har lest diverse SEO-tips, og lagt ned tid og ressurser i å optimalisere nettsiden din for å vises på førstesiden av Google. Nå er du frustrert over at arbeidet ikke ser ut til å gi resultater. Har du gjort noe feil, eller er disse SEO-greiene bare tull og vås, diktet opp av marketingbransjen for å ha noe å selge til lettlurte kunder?

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Bli enda mer synlig på Google: Lag innhold til featured snippets!

Av Hanne Sofie Hammer 7. februar 2017

Google jobber kontinerlig med å forbedre hvordan de viser søkeresultater til brukerne sine. I den senere tid har de økt antallet featured snippets, eller fremhevede utdrag fra websider, som vises i en boks øverst på resultatsidene for noen søkeord eller søkefraser. Innhold som blir fremhevet i slike snippets kan få en boost i trafikken fra organiske søk. La oss se nærmere på hva featured snippets egentlig er og hvordan ditt innhold kan havne der. Lykkes du, blir du enda mer synlig på Google!

Les mer >

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google

Hvordan søkemotoroptimaliserer du etter Googles retningslinjer?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. januar 2017

I takt med at Google har blitt en viktigere del av vår hverdag, er det gjennomført en rekke endringer og oppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen. Disse har i stor grad bidratt til å påvirke hvordan digitale markedsførere må tenke for å rangere høyt i søkeresultatene.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017

Av Cecilie Henriksen 22. november 2016

Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, Google Penguin

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle