Hvorfor betalt søkemotorannonsering er nødvendig for å nå salgsmålene

Av Cecilie Henriksen 6. juni 2017

Å bli synlig på Google blir stadig viktigere for merkevarer og bedrifter. Kampen om de beste plasseringene tilspisses – noe som gjør søkemotorannonsering stadig viktigere. Adwords-annonsering bidrar til å demme opp for de tekniske begrensningene som fortsatt eksisterer innenfor SEO (Search Engine Optimization).

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEO, Google Adwords

Søkemotormarkedsføring: Nå kjøpeklare kunder med AdWords

Av Jonas Bjørnstad 9. mars 2017

I denne artikkelen får du bli med på en reise i søkemotormarkedsføringens verden, med kjøpsprosessens tre trinn som reiseguide. Her gir jeg deg tips til hvordan du kan optimalisere AdWords-annonseringen din for hver av de tre trinnene. I tillegg byr jeg på et innspill til hvordan du kan høste effekten av dine konkurrenters markedsføring.

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, Google Adwords, kjøpsprosess

Hva har slips til felles med SEO?

Av Elin Strømseng 21. februar 2017

Når du hører ordet SEO, eller søkemotoroptimalisering, tenker du gjerne på kampen om å vises på førstesiden av Google for ditt viktigste søkeord. Det gjelder å sikre seg denne posisjonen. Punktum. Nå vil jeg utfordre deg litt på den tanken.

Les mer >

Temaer: SEO, Google Adwords, søkemotoroptimalisering

Vi knuser 3 myter om Google AdWords

Av Cecilie Henriksen 16. februar 2017

Annonsering på Google er ikke noe for oss som driver med inbound marketing, tenker du kanskje? Kort oppsummert er Google AdWords en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt. Bryter vi det ned til det helt fundamentale, handler en inbound marketing-strategi om å produsere kvalitetsinnhold, tilpasset ulike målgrupper, som skaper konverteringer, og deretter skaper kunder.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, Google Adwords, strategi

5 måter betalt søk kan supplere din inbound marketing

Av John Brenne 15. desember 2016

Selv om betalt annonsering på nett i mange sammenhenger brukes som eksempel på det «motsatte» av inbound marketing, er det faktisk ingen selvmotsigelse å kombinere de to. Betalt søk kan nemlig forsterke effektene av din inbound marketing betydelig.   

Les mer >

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering

Google AdWords + Inbound marketing = Økt salg

Av Cecilie Henriksen 1. desember 2016

Har du tenkt på at inbound marketing kan kombineres med betalte søk? Annonsering via Google AdWords kan faktisk være mer lønnsomt i dag enn noen gang tidligere.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, SEM, Google Adwords

Slik takler du de nye endringene for Google AdWords annonsering

Av Elin Strømseng 10. mars 2016

Nyheten om at Google har valgt å gjøre drastiske endringer i visningen av betalte annonser på Google Adwords ble bekreftet i forrige måned. Endringen med å fjerne alle annonser på høyre side av søkeresultatene ble rullet ut verden over den 22. februar. Nå vises fire annonser på toppen og tre på bunnen - og midt i mellom de organiske «gratis» søkeresultatene. I dette innlegget gir jeg fem råd til hvordan du takler endringene

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEM, Google Adwords

Bli synlig på Google med disse AdWords-tipsene

Av Hanne Marthinsen 16. februar 2016

Google AdWords er en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt på. Annonsene vises når noen søker på Google etter det du tilbyr. Du kan målrette annonsene mot spesifikke målgrupper. Du har også hundre prosent kostnadskontroll og kan måle resultatene og se om det gir den effekten du ønsker.

Les mer >

Temaer: PPC, annonsering, Google Adwords

Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?

Av Tønnes Sannem Heian 11. februar 2011

Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.

Les mer >

Temaer: PPC, markedsføring, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, internettmarkedsføring, Google Adwords

Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011

Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler . I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.

Les mer >

Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn

Hvorfor fungerer ikke Google AdWords for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. januar 2011

Er ikke annonseringen i Google lønnsom for bedriften din?

Les mer >

Temaer: PPC, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, Google Adwords

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle