Google Ads kan være et godt verktøy for å generere trafikk, leads og nye kunder, men det forutsetter også at du som markedsfører behersker verktøyet slik at du unngår unødvendige feil. I dette blogginnlegget tar jeg for meg de vanlige feilene man kan gjøre i Google Ads og hvordan du unngår de.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, Google, få flere leads, leads, økt trafikk
AdWords er historie: Google oppdaterer sine annonseplattformer
Av Christian Nordhelle 3. juli 2018 | 2 minutter lesetid
Google annonserte onsdag forrige uke at de gjør endringer i annonseplattformene sine. Etter flere år med utvikling og oppkjøp av digitale verktøy har Google nå valgt å endre navn på og slå sammen flere av verktøyene de tilbyr annonsører og publisister, blant annet Google AdWords.
Les mer ›Temaer: søkemotormarkedsføring, SEM, Google Adwords
6 råd som kan eksplodere ROI-en for dine AdWords-annonser
Av Elin Schjelderup 14. november 2017 | 4 minutter lesetid
Hvorfor ser så mange AdWords-annonser nesten like ut? Om alle hermer etter alle, blir resultatet stagnering. Å la seg inspirere av konkurrentenes digitale annonser kan gi en benchmark og innsikt i hva som antageligvis fungerer. Hva du gjør videre er avgjørende for hva slags resultater du kan forvente.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, betalt annonsering
7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering
Av Elin Schjelderup 2. november 2017 | 5 minutter lesetid
Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.
Les mer ›Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering
Google gjør endringer i AdWords 2017: Dette må du vite
Av Cecilie Henriksen 24. oktober 2017 | 4 minutter lesetid
Er du forberedt på de kommende endringene i AdWords? Hvis ikke, bør du starte allerede nå. Endringene som kommer peker i retning av at fokus på nøkkelord blir byttet ut med fokus på målgrupper. Dette kan være starten på en fundamental endring i måten vi jobber med søkemotormarkedsføring på.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, Google, annonsering i Google
Hvorfor betalt søkemotorannonsering er nødvendig for å nå salgsmålene
Av Cecilie Henriksen 6. juni 2017 | 3 minutter lesetid
Å bli synlig på Google blir stadig viktigere for merkevarer og bedrifter. Kampen om de beste plasseringene tilspisses – noe som gjør søkemotorannonsering stadig viktigere. Adwords-annonsering bidrar til å demme opp for de tekniske begrensningene som fortsatt eksisterer innenfor SEO (Search Engine Optimization).
Les mer ›Temaer: søkemotormarkedsføring, SEO, Google Adwords
Søkemotormarkedsføring: Nå kjøpeklare kunder med AdWords
Av Jonas Bjørnstad 9. mars 2017 | 3 minutter lesetid
I denne artikkelen får du bli med på en reise i søkemotormarkedsføringens verden, med kjøpsprosessens tre trinn som reiseguide. Her gir jeg deg tips til hvordan du kan optimalisere AdWords-annonseringen din for hver av de tre trinnene. I tillegg byr jeg på et innspill til hvordan du kan høste effekten av dine konkurrenters markedsføring.
Temaer: søkemotormarkedsføring, Google Adwords, kjøpsprosess
Når du hører ordet SEO, eller søkemotoroptimalisering, tenker du gjerne på kampen om å vises på førstesiden av Google for ditt viktigste søkeord. Det gjelder å sikre seg denne posisjonen. Punktum. Nå vil jeg utfordre deg litt på den tanken.
Les mer ›Temaer: SEO, Google Adwords, søkemotoroptimalisering
Annonsering på Google er ikke noe for oss som driver med inbound marketing, tenker du kanskje? Kort oppsummert er Google AdWords en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt. Bryter vi det ned til det helt fundamentale, handler en inbound marketing-strategi om å produsere kvalitetsinnhold, tilpasset ulike målgrupper, som skaper konverteringer, og deretter skaper kunder.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, Google Adwords, strategi
5 måter betalt søk kan supplere din inbound marketing
Av John Brenne 15. desember 2016 | 4 minutter lesetid
Selv om betalt annonsering på nett i mange sammenhenger brukes som eksempel på det «motsatte» av inbound marketing, er det faktisk ingen selvmotsigelse å kombinere de to. Betalt søk kan nemlig forsterke effektene av din inbound marketing betydelig.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, betalt annonsering
Google AdWords + Inbound marketing = Økt salg
Av Cecilie Henriksen 1. desember 2016 | 4 minutter lesetid
Har du tenkt på at inbound marketing kan kombineres med betalte søk? Annonsering via Google AdWords kan faktisk være mer lønnsomt i dag enn noen gang tidligere.
Temaer: inbound marketing, SEM, Google Adwords
Slik takler du de nye endringene for Google AdWords annonsering
Av Elin Schjelderup 10. mars 2016 | 4 minutter lesetid
Nyheten om at Google har valgt å gjøre drastiske endringer i visningen av betalte annonser på Google Adwords ble bekreftet i forrige måned. Endringen med å fjerne alle annonser på høyre side av søkeresultatene ble rullet ut verden over den 22. februar. Nå vises fire annonser på toppen og tre på bunnen - og midt i mellom de organiske «gratis» søkeresultatene. I dette innlegget gir jeg fem råd til hvordan du takler endringene
Les mer ›Temaer: søkemotormarkedsføring, SEM, Google Adwords
Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?
Av Tønnes Sannem Heian 11. februar 2011 | 1 minutter lesetid
Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.
Les mer ›Temaer: PPC, markedsføring, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, internettmarkedsføring, Google Adwords
Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?
Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011 | 2 minutter lesetid
Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler. I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.
Les mer ›Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn
Hvorfor fungerer ikke Google AdWords for oss?
Av Tønnes Sannem Heian 7. januar 2011 | 2 minutter lesetid
Temaer: PPC, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, Google Adwords