- Hvorfor fikk akkurat jeg se denne annonsen? [retargeting]

Av Jonas Bjørnstad 12. desember 2017 | 2 minutter lesetid

Har du sett en annonse som treffer deg nesten for godt, enten det går på budskap eller timing? Da er det naturlig å stille seg spørsmålet fra overskriften. Sjansen for at det var et slumpetreff er liten. La oss se på mulige årsaker.

Les mer >

Temaer: retargeting, betalt annonsering

Kaster du bort penger når du annonserer på nett?

Av Elin Strømseng 28. november 2017 | 4 minutter lesetid

Det kan fort bli dyrt å overlate spesialistarbeid til ufaglærte personer. Rørleggere og elektrikere ser mange rare løsninger når de er ute på befaring i privatboliger, men det samme gjør vi som jobber med digital markedsføring. I denne artikkelen deler jeg de sju feilene som oftest går igjen.   

Les mer >

Temaer: betalt annonsering

6 råd som kan eksplodere ROI-en for dine AdWords-annonser

Av Elin Strømseng 14. november 2017 | 4 minutter lesetid

Hvorfor ser så mange AdWords-annonser nesten like ut? Om alle hermer etter alle, blir resultatet stagnering. Å la seg inspirere av konkurrentenes digitale annonser kan gi en benchmark og innsikt i hva som antageligvis fungerer. Hva du gjør videre er avgjørende for hva slags resultater du kan forvente.

Les mer >

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering

7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering

Av Elin Strømseng 2. november 2017 | 5 minutter lesetid

Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.

Les mer >

Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering

Fem tegn på at du bør investere i native advertising

Av Elin Strømseng 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid

Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.

Les mer >

Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering

5 måter betalt søk kan supplere din inbound marketing

Av John Brenne 15. desember 2016 | 4 minutter lesetid

Selv om betalt annonsering på nett i mange sammenhenger brukes som eksempel på det «motsatte» av inbound marketing, er det faktisk ingen selvmotsigelse å kombinere de to. Betalt søk kan nemlig forsterke effektene av din inbound marketing betydelig.   

Les mer >

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering

Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 15. november 2016 | 4 minutter lesetid

Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.

Les mer >

Temaer: annonsering, betalt annonsering

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Geir S. Nodland 3. november 2016 | 4 minutter lesetid

Når kun 2 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle