I dette blogginnlegget forklarer jeg hvordan du kan bruke prinsippet om lavthengende frukt til å oppnå raske, gode resultater med betalt annonsering.
Les mer ›Hvordan oppnå raske resultater med betalt annonsering
Av Ken Gjøran Leren 27. juni 2023 | 3 minutter lesetid
Temaer: ROI, betalt annonsering, performance marketing
Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?
Av Christian Nordhelle 15. juni 2021 | 4 minutter lesetid
Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, annonsering, betalt annonsering, økt engasjement, tredjepartscookies
I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalte medier, betalt annonsering, digital synlighet, annonsering i Google
4 fordeler ved å bruke Facebook Ads Manager for annonsering
Av Line Glimsdal 20. april 2021 | 4 minutter lesetid
Har du lagt merke til den blå knappen som dukker opp på innlegget du publiserte på Facebook? Kanskje du har vært fristet til å trykke på knappen «Boost» eller «Frem innlegg»? Dette er en enkel måte å få litt ekstra oppmerksomhet rundt innlegget ditt på, men i denne artikkelen vil jeg fortelle deg om 4 fordeler ved å ha en gjennomført annonsestrategi med Facebook sitt annonseverktøy − Ads Manager.
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering, fordeler ved Facebook Ads Manager, Facebook Ads Manager
Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?
Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid
Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering
Derfor har prisen på annonsering gått ned under covid-19
Av Christian Nordhelle 24. april 2020 | 2 minutter lesetid
Når man er inne i en usikker tid er det mange som velger å kutte utgifter for å spare penger. Reklamebudsjettet blir ofte påvirket når slike tiltak settes i kraft, men er dette riktig for alle?
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering, Covid-19
Betalt annonsering: Hvor skal du plassere markedsføringskronene?
Av Christian Nordhelle 24. mai 2018 | 5 minutter lesetid
Se for deg scenarioet at salgssjefen kommer inn på kontoret ditt og ber på sine knær om flere salgskvalifiserte leads. Du får innvilget ekstra budsjetter for å gjennomføre aktiviteter i digitale kanaler. Men hvilke kanaler skal du gå for, og hvordan skal du fordele budsjettet? Skal du annonsere på web-tv, sosiale medier, betalt søk eller bannerannonser, og hvilke retninger skal du velge innenfor disse kanalene? I dette innlegget gir jeg noen råd om hvordan du bør tenke når du står ovenfor denne problemstillingen.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, betalt annonsering
Facebook-annonsering: Få bedre avkastning med riktig plassering
Av Christian Nordhelle 30. januar 2018 | 4 minutter lesetid
Har du kontroll på hvordan og hvor Facebook-annonsene dine vises? På Facebook har du nemlig 12 potensielle plasseringer for din annonse, og det er mange fallgruver å gå i. I dette blogginnlegget viser jeg deg hvordan du får mest uttelling for annonsene dine med riktig annonseplassering og tilpasset innhold.
Les mer ›Temaer: tips, Facebook, betalt annonsering
- Hvorfor fikk akkurat jeg se denne annonsen? [retargeting]
Av Jonas Bjørnstad 12. desember 2017 | 2 minutter lesetid
Har du sett en annonse som treffer deg nesten for godt, enten det går på budskap eller timing? Da er det naturlig å stille seg spørsmålet fra overskriften. Sjansen for at det var et slumpetreff er liten. La oss se på mulige årsaker.
Les mer ›Temaer: retargeting, betalt annonsering
Kaster du bort penger når du annonserer på nett?
Av Elin Schjelderup 28. november 2017 | 4 minutter lesetid
Det kan fort bli dyrt å overlate spesialistarbeid til ufaglærte personer. Rørleggere og elektrikere ser mange rare løsninger når de er ute på befaring i privatboliger, men det samme gjør vi som jobber med digital markedsføring. I denne artikkelen deler jeg de sju feilene som oftest går igjen.
Les mer ›Temaer: betalt annonsering
6 råd som kan eksplodere ROI-en for dine AdWords-annonser
Av Elin Schjelderup 14. november 2017 | 4 minutter lesetid
Hvorfor ser så mange AdWords-annonser nesten like ut? Om alle hermer etter alle, blir resultatet stagnering. Å la seg inspirere av konkurrentenes digitale annonser kan gi en benchmark og innsikt i hva som antageligvis fungerer. Hva du gjør videre er avgjørende for hva slags resultater du kan forvente.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, betalt annonsering
7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering
Av Elin Schjelderup 2. november 2017 | 5 minutter lesetid
Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.
Les mer ›Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering
Fem tegn på at du bør investere i native advertising
Av Elin Schjelderup 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid
Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering
5 måter betalt søk kan supplere din inbound marketing
Av John Brenne 15. desember 2016 | 4 minutter lesetid
Selv om betalt annonsering på nett i mange sammenhenger brukes som eksempel på det «motsatte» av inbound marketing, er det faktisk ingen selvmotsigelse å kombinere de to. Betalt søk kan nemlig forsterke effektene av din inbound marketing betydelig.
Les mer ›Temaer: Google Adwords, betalt annonsering
Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 15. november 2016 | 4 minutter lesetid
Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.
Les mer ›Temaer: annonsering, betalt annonsering