Hvordan oppnå raske resultater med betalt annonsering

Av Ken Gjøran Leren 27. juni 2023 | 3 minutter lesetid

I dette blogginnlegget forklarer jeg hvordan du kan bruke prinsippet om lavthengende frukt til å oppnå raske, gode resultater med betalt annonsering.  

Les mer ›

Temaer: ROI, betalt annonsering, performance marketing

Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?

Av Christian Nordhelle 15. juni 2021 | 4 minutter lesetid

 

Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, betalt annonsering, økt engasjement, tredjepartscookies

Digital synlighet – del 3 av 3: Betalte medier

Av Erlend Førsund 1. juni 2021 | 3 minutter lesetid

I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.

Les mer ›

Temaer: annonsering, native advertising, betalte medier, betalt annonsering, digital synlighet, annonsering i Google

4 fordeler ved å bruke Facebook Ads Manager for annonsering

Av Line Glimsdal 20. april 2021 | 4 minutter lesetid

 

Har du lagt merke til den blå knappen som dukker opp på innlegget du publiserte på Facebook? Kanskje du har vært fristet til å trykke på knappen «Boost» eller «Frem innlegg»? Dette er en enkel måte å få litt ekstra oppmerksomhet rundt innlegget ditt på, men i denne artikkelen vil jeg fortelle deg om 4 fordeler ved å ha en gjennomført annonsestrategi med Facebook sitt annonseverktøy − Ads Manager.

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, fordeler ved Facebook Ads Manager, Facebook Ads Manager

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Christian Nordhelle 21. juli 2020 | 4 minutter lesetid

 

Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

Derfor har prisen på annonsering gått ned under covid-19

Av Christian Nordhelle 24. april 2020 | 2 minutter lesetid

Når man er inne i en usikker tid er det mange som velger å kutte utgifter for å spare penger. Reklamebudsjettet blir ofte påvirket når slike tiltak settes i kraft, men er dette riktig for alle?

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering, Covid-19

Betalt annonsering: Hvor skal du plassere markedsføringskronene?

Av Christian Nordhelle 24. mai 2018 | 5 minutter lesetid

 

Se for deg scenarioet at salgssjefen kommer inn på kontoret ditt og ber på sine knær om flere salgskvalifiserte leads. Du får innvilget ekstra budsjetter for å gjennomføre aktiviteter i digitale kanaler. Men hvilke kanaler skal du gå for, og hvordan skal du fordele budsjettet? Skal du annonsere på web-tv, sosiale medier, betalt søk eller bannerannonser, og hvilke retninger skal du velge innenfor disse kanalene? I dette innlegget gir jeg noen råd om hvordan du bør tenke når du står ovenfor denne problemstillingen.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, betalt annonsering

Facebook-annonsering: Få bedre avkastning med riktig plassering

Av Christian Nordhelle 30. januar 2018 | 4 minutter lesetid

 

Har du kontroll på hvordan og hvor Facebook-annonsene dine vises? På Facebook har du nemlig 12 potensielle plasseringer for din annonse, og det er mange fallgruver å gå i. I dette blogginnlegget viser jeg deg hvordan du får mest uttelling for annonsene dine med riktig annonseplassering og tilpasset innhold.

Les mer ›

Temaer: tips, Facebook, betalt annonsering

- Hvorfor fikk akkurat jeg se denne annonsen? [retargeting]

Av Jonas Bjørnstad 12. desember 2017 | 2 minutter lesetid

 

Har du sett en annonse som treffer deg nesten for godt, enten det går på budskap eller timing? Da er det naturlig å stille seg spørsmålet fra overskriften. Sjansen for at det var et slumpetreff er liten. La oss se på mulige årsaker.

Les mer ›

Temaer: retargeting, betalt annonsering

Kaster du bort penger når du annonserer på nett?

Av Elin Schjelderup 28. november 2017 | 4 minutter lesetid

 

Det kan fort bli dyrt å overlate spesialistarbeid til ufaglærte personer. Rørleggere og elektrikere ser mange rare løsninger når de er ute på befaring i privatboliger, men det samme gjør vi som jobber med digital markedsføring. I denne artikkelen deler jeg de sju feilene som oftest går igjen.   

Les mer ›

Temaer: betalt annonsering

6 råd som kan eksplodere ROI-en for dine AdWords-annonser

Av Elin Schjelderup 14. november 2017 | 4 minutter lesetid

 

Hvorfor ser så mange AdWords-annonser nesten like ut? Om alle hermer etter alle, blir resultatet stagnering. Å la seg inspirere av konkurrentenes digitale annonser kan gi en benchmark og innsikt i hva som antageligvis fungerer. Hva du gjør videre er avgjørende for hva slags resultater du kan forvente.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering

7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering

Av Elin Schjelderup 2. november 2017 | 5 minutter lesetid

 

Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos søkemotor-giganten.

Les mer ›

Temaer: annonsering, Google Adwords, betalt annonsering

Fem tegn på at du bør investere i native advertising

Av Elin Schjelderup 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid

 

Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.

Les mer ›

Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering

5 måter betalt søk kan supplere din inbound marketing

Av John Brenne 15. desember 2016 | 4 minutter lesetid

 

Selv om betalt annonsering på nett i mange sammenhenger brukes som eksempel på det «motsatte» av inbound marketing, er det faktisk ingen selvmotsigelse å kombinere de to. Betalt søk kan nemlig forsterke effektene av din inbound marketing betydelig.   

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering

Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 15. november 2016 | 4 minutter lesetid

 

Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle