Blogginnlegg om ROI
Hvordan oppnå raske resultater med betalt annonsering
I dette blogginnlegget forklarer jeg hvordan du kan bruke prinsippet om lavthengende frukt til å oppnå raske, gode resultater med betalt annonsering.
Influencer marketing: få mest mulig igjen for investeringen
Velger man å investere i influencer marketing er det gjerne et spørsmål som raskt dukker opp. What’s in it for me? Tar man influencer marketing på alvor, vil man både se et mye større potensiale og avkastning, enn om man nøyer seg med å betale for å ...
Hva koster inbound marketing?
Kostnadene knyttet til inbound marketing dreier seg om mer enn prislappen på en programvarelisens. Du må vurdere behovet for egeninnsats, endringer i organisasjonen og opplæring, men også hva det vil koste å droppe satsingen på digital markedsføring.
ROI + Markedsføring = Sant
Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i ...
En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning
En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.
Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?
Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing? Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir ...
Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?
Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.
Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften
Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.