Kostnadene knyttet til inbound marketing dreier seg om mer enn prislappen på en programvarelisens. Du må vurdere behovet for egeninnsats, endringer i organisasjonen og opplæring, men også hva det vil koste å droppe satsingen på digital markedsføring.
Les mer ›Influencer marketing: Hvordan få mest mulig igjen for investeringen?
Av Marius Torjusen 11. oktober 2018 | 3 minutter lesetid
Når man først velger å satse på influencer marketing, kommer man raskt til spørsmålet om hvordan man kan få mest mulig igjen for investeringen. Mange nøyer seg med å betale for at noen produkter skal vises frem eller omtales i sosiale medier, men potensialet er veldig mye større om du velger å ta influencer marketing seriøst.
Les mer ›Temaer: ROI, influencer marketing
Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i MarkedsPartner baserer seg på. Jeg har avdekket flere interessante funn. Her får du en smakebit på ett av dem.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, ROI
En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning
Av John Brenne 23. mai 2017 | 4 minutter lesetid
En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, webstrategi, ROI
Digital markedsføring i egne kanaler gir rentes rente
Av Stig Hammer 24. mars 2015 | 2 minutter lesetid
Den langsiktige gevinsten i å investere i innhold i digitale kanaler overgår avkastningen på tradisjonell markedsføring med høy margin. Dette blir mer forståelig når man innser at det å jevnlig produsere kvalitetsinnhold i egne kanaler i praksis er å tilegne seg aktiva og å generere rentes renter.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring
Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?
Av Erlend Førsund 16. februar 2015 | 1 minutter lesetid
Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?
Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, ROI, inbound markedsføring
Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?
Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013 | 2 minutter lesetid
Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI
Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften
Av Erlend Førsund 22. oktober 2012 | 2 minutter lesetid
Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan