ROI + Markedsføring = Sant

Av Hanne Sofie Hammer 8. juni 2017

Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i MarkedsPartner baserer seg på. Jeg har avdekket flere interessante funn. Her får du en smakebit på ett av dem.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, ROI

En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning

Av John Brenne 23. mai 2017

En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, ROI

Digital markedsføring i egne kanaler gir rentes rente

Av Stig Hammer 24. mars 2015

Den langsiktige gevinsten i å investere i innhold i digitale kanaler overgår avkastningen på tradisjonell markedsføring med høy margin. Dette blir mer forståelig når man innser at det å jevnlig produsere kvalitetsinnhold i egne kanaler i praksis er å tilegne seg aktiva og å generere rentes renter. 

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring

Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?

Av Erlend Førsund 16. februar 2015

Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?

Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, ROI, inbound markedsføring

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

Av Erlend Førsund 22. oktober 2012

Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle