ROI + Markedsføring = Sant

Av Hanne Sofie Hammer 8. juni 2017 | 3 minutter lesetid

Denne våren har jeg skrevet Masteroppgave ved Økonomisk Markedsføring-linjen ved Copenhagen Business School. Temaet? Inbound marketing. Ikke så rart, i og med at det er markedsføring jeg studerer og inbound marketing deltidsjobben min i MarkedsPartner baserer seg på. Jeg har avdekket flere interessante funn. Her får du en smakebit på ett av dem.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, markedsstrategi, ROI

En webstrategi kan ha stor effekt på bedriftens omsetning

Av John Brenne 23. mai 2017 | 4 minutter lesetid

En bevisst strategi for bedriftens aktivitet på web vil gi synlige effekter for både omsetning og bunnlinje. Her er noen sentrale elementer i en webstrategi.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, ROI

Digital markedsføring i egne kanaler gir rentes rente

Av Stig Hammer 24. mars 2015 | 2 minutter lesetid

Den langsiktige gevinsten i å investere i innhold i digitale kanaler overgår avkastningen på tradisjonell markedsføring med høy margin. Dette blir mer forståelig når man innser at det å jevnlig produsere kvalitetsinnhold i egne kanaler i praksis er å tilegne seg aktiva og å generere rentes renter. 

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring

Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?

Av Erlend Førsund 16. februar 2015 | 1 minutter lesetid

Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?

Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, ROI, inbound markedsføring

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013 | 2 minutter lesetid

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

Av Erlend Førsund 22. oktober 2012 | 2 minutter lesetid

Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle