CRM: – Tap av kunder er blodig alvor
Er du virkelig glad i kundene dine eller bare later du som? Om du mister 20% av kundene og firmaet «blør fra alle kroppens åpninger» - da må du sette inn seriøse helsetiltak. Ellers mister du jobben.
6 suksessfaktorer for en vellykket forretningsmodell
I forrige innlegg definerte jeg forretningsmodell . I dette innlegget skal jeg gi deg noen tips til hvordan du skal utarbeide en forretningsmodell som kan endre, og kanskje til og med revolusjonere en bransje. En digital tidsalder gir uante ...
Hvordan motivere salgssjefen din?
Skal salgssjefen nå budsjettene sine, er hun helt avhengig av å være motivert. En demotivert salgssjef vil ha store problemer med å gjøre det hun skal. I dette innlegget presenterer vi konkrete forslag til hvordan du kan motivere salgssjefen din.
5 tegn på at du bør oppgradere markedssjefen
Markedsfunksjonen er kanskje den funksjonen som er mest påvirket av de digitale trendene rundt delingsøkonomi, kunstig intelligens, robotisering, Internet of Things og Big Data . Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen. Våkne ...
5 tegn på at du bør oppgradere salgssjefen
Har bedriften din uklare salgsstrategier, uforutsigbar salgsrapportering og liten innsikt i kunders digitale atferd? Benytter dere utdaterte metoder og systemer i salgsarbeidet deres? I så fall kan det tenkes at salgssjefen din gjør en ...