For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

5 salg- og markedskonferanser som går digitalt i 2020

Hvert år diskuteres det hvem i bedriften som skal sendes til hvilken konferanse, og hvor «vi» som bedrift kan hente ut markedsføringskroner og salg i etterkant. I år er valget forståelig nok uendelig, med mye bra innhold for både nykommere og ...

Det har aldri vært enklere å være salgsdirektør

Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte ...

7 grunner til å bruke account-based marketing (ABM) i B2B

ABM er en markedsføringsmetodikk som går ut på å målrette markedsførings- og salgsressurser mot konkrete bedrifter med målsetting om å etablere relasjoner og utvikle disse til salgsmuligheter. I motsetning til inbound marketing, som starter med å ...

Hva skal til for å vellykket innføre et nytt system i din bedrift?

Som leder eller del av en ledergruppe har du ansvar for minst ett system, sannsynligvis flere. Min erfaring er at det nesten alltid er knyttet motstand og utfordringer til innføring av nye systemer og løsninger i en organisasjon. I denne artikkelen ...

STEG FOR STEG: Hvordan endre en markedsplan

Enhver markedsplan bør være et levende dokument som kan justeres kontinuerlig. Markedet kan plutselig endre seg, og både store og små situasjoner kan gjøre at deler av den originale markedsplanen må utgå. Det betyr ikke at du nødvendigvis må endre ...

– Jeg ler godt når roboter leter etter sikkerhetshull på nettsidene våre

Hvert år deler CMS-giganten Umbraco ut anerkjennelser til systemutviklere rundt om i verden som har gjort seg fortjent til tittelen MVP. Forkortelsen står ikke for Most Valuable Programmer, Umbraco kaller det heller Most Valuable People. For Umbraco ...

Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?

Jeg heter Stig Hammer, og det er jeg som er Friksjonsfrie Freddy. Det vil si, jeg er ikke den eneste – det er allerede mange av oss. Og enda flere skal vi bli. Som en del av «Friksjonsfrie Freddy»-gruppen faller jeg ikke bare av når jeg møter på ...

15 råd for friksjonsfrie kundereiser i koronaens tid

Hva får du når du intervjuer en trendforsker, en høyskolelektor i forbrukeradferd og en reklameveteran? Jo, du får 15 innsiktsfulle observasjoner, råd og strategier for hvordan forstå og nå nye og eksisterende kunder – post korona. For når ...

Fordelene HubSpot gir din virksomhet i B2B og B2C

HubSpot har vokst fra å være et salgs- og markedsføringssystem med fokus på Inbound Marketing, til et fullverdig system for oppfølging av salg, markedsføring, kundeservice og support – en kundedataplattform. I denne artikkelen tar jeg for meg ...

Hvordan øke lønnsomheten ved å jobbe med kundereiser?

I mange bedrifter er det mer lønnsomt å forbedre kundereiser enn å hente nye kunder. Likevel tror jeg det er lite fokus på det, og mange tenker at kundereisen er slutt når kunden har fått det hun eller han har kjøpt. Det betyr tapte mulige ...

Se flere av våre blogger