For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om digital markedsføring

Digital markedsføring i styrerommet: 3 grep som gjør at du blir hørt

Styret har stor påvirkningskraft og fungerer som øverste leders sparringspartner og kontrollorgan. Ideelt sett påvirker styret arbeidet med digital markedsføring fra flere perspektiver: Strategisk: Hvordan skal selskapet nå målet sitt? Hvordan skal ...

Hva skiller digitale kundereiser fra tradisjonelle kundereiser?

Denne uka har jeg hatt flere møter både med kunder og potensielle kunder der det samme spørsmålet dukker opp. Hva er egentlig verdien av det «digitale» i «digitale kundeiser»? Det «digitale» i kundereiser handler om to sentrale elementer: Hvordan de ...

Digital markedsføring: For store krav til kompetanse?

Krever virksomheter for mye av en kandidat når de satser på digital markedsføring og må rekruttere ny kompetanse? Temaet blir stadig diskutert, og én konklusjon er at dette feltet krever et spekter av kompetanse − men hos hvem?

Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert

En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et ...

6 måneder med covid-19: Hva gjør markedssjefene nå?

Da vi satt oss ned med fire markedssjefer i april 2020 (via Zoom, naturligvis), var det viktig for oss å kunne benchmarke en liten del av historien. Ta tempen på hvordan situasjonen påvirket arbeidsrollen i forskjellige bransjer, mens koronakrisen ...

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

At alle, oss selv inkludert, var så uforberedt på de store konsekvensene koronakrisen førte med seg, har vært mest overraskende forklarer Sverre Tragethon, salg- og markedssjef i Hallingplast AS. Selv etter å ha fulgt med på nyheter om hvordan ...

Hva er et digitalt marketing-økosystem?

Et resultat av digitaliseringen er at bransjer kolliderer og smelter sammen i nye økosystemer. I dette innlegget ser jeg nærmere på hva dette har å si for markedsføring, salg og service, og hvordan toppledere og markedsdirektører bør forholde seg ...

Bør du outsource marketing?

De fleste av oss benytter outsourcing i dag. Har du tenkt over at du kan outsource strategisk viktige oppgaver, men samtidig beholde kontroll over resultatene? I dette innlegget tar jeg for meg fordeler og ulemper ved outsourcing og ser på ulike ...

Hva jeg lærte av å bruke millioner på digital markedsføring

Det skulle ta et halvt år i ny jobb før jeg møtte meg selv i døra. Jeg har tidligere stått i spissen for flere endringsprosjekter innenfor merkevareposisjonering og utvikling av strategier for digitale flater. De feilene og suksessene jeg har hatt, ...

Hindrer IT-direktøren innovasjon innen marketing og salg?

Mange norske virksomheter overlater ansvaret for IT-investeringer til IT-direktøren. Mye tilsier at det bør endres. De som eier forretningsprosessene må sitte i førersetet.

Se flere av våre blogger