Innholdsmarkedsførere produserer og publiserer mye innhold. Dessverre blir mye av dette innholdet glemt og begravet av nytt innhold. Det er synd. Mye innsats er lagt ned for å produsere dette innholdet og mange informative blogginnlegg og artikler blir liggende skjult for nye lesere. Denne oppskriften viser deg hvordan du kan øke trafikken inn til de eldre blogginnleggene eller artiklene dine.
Slik går du fram
For å øke trafikken til eldre blogginnlegg og artikler, er du nødt til å identifisere innhold det er verdt å oppdatere, oppdatere og optimalisere innholdet, og republisere og promotere de oppdaterte artiklene eller blogginnleggene på nytt.
Denne oppskriften tar for seg eldre blogginnlegg med lite antall sidevisninger. Hvis du sliter med lav konverteringsrate, kan du heller sjekke ut denne oppskriften.
Konkrete ideer for best mulig utbytte
- Gjør det lett for leserne å dele innlegget: Inkluder delingslinker til sosiale medier, eller benytt deg av Click-to-Tweet for å legge inn forhåndsskrevne Twitter-meldinger.
- Bruk det samme innlegget når du republiserer: Istedenfor å publisere et nytt innlegg på bloggen din, bør du oppdatere innholdet i det allerede publiserte blogginnlegget. Da unngår du problemer med duplikatinnhold.
- Legg til en merknad om at innholdet i innlegget er oppdatert: For ordens skyld bør du synliggjøre at innholdet er oppdatert. Da unngår du at nye lesere blir forvirret av kommentarer fra flere måneder eller år tilbake i tid når innlegget har en helt fersk publiseringsdato.
- Send ut en manuell e-post til abonnenter: Enkelte programvarer for bloggpublisering sender ikke ut automatiske e-poster med innlegg som allerede er publisert. Hvis det gjelder deg og programvaren du bruker, bør du sende ut en manuell e-post for å promotere det oppdaterte blogginnlegget.
Detaljert fremgangsmåte
1. Identifiser blogginnlegg det er verdt å oppdatere
Skaff deg en oversikt over hvilke blogginnlegg og artikler som genererer lite sidevisninger og som kan forbedres, oppdateres og optimaliseres. Det kan være artikler og blogginnlegg med utdatert informasjon eller innhold som kan optimaliseres for å treffe bedre på søk i søkemotorer.
2. Oppdater innholdet i blogginnlegget
Google verdsetter ferskt og oppdatert innhold. Det gjør leserne dine og. Sørg for at innholdet i blogginnlegget eller artikkelen er nøyaktig, ferskt og omfattende. Her får du noen tips til hva du bør tenke på:
- Slett innhold som ikke lenger er relevant, og oppdater utdatert innhold.
- Erstatt utdatert data og statistikk med ferskere og nyere tall.
- Oppdater skjermbilder hvis noe har forandret seg i for eksempel en programvare, særlig hvis blogginnlegget ditt er en trinnvis guide der du veileder leseren gjennom stegene ved hjelp av bilder.
- Legg til eventuelle nye råd og beste praksiser som har dukket opp siden innlegget først ble publisert, og fjern utdaterte praksiser som ikke lenger fungerer like bra.
- Sjekk og erstatt interne linker hvis du har bedre sider og innholdstilbud å sende leserne til.
- Oppdater innleggets CTA om du har laget et innholdstilbud som er mer relevant for innlegget du optimaliserer.
Gjennomfør en søkeordsanalyse og inkluder søkeordene du identifiserer i analysen på strategiske steder i blogginnlegget eller artikkelen. Denne e-boken gir deg en grundig innføring i hvordan du gjør dette, og bruk gjerne følgende tips når du søkemotoroptimaliserer selve innholdet:
- Inkluder søkeordene i blogginnleggets tittel: Jo nærmere begynnelse av tittelen du plasserer søkeordet eller søkefrasene, jo bedre. Når det er sagt bør du ikke ofre klikkvennligheten til tittelen din for søkemotoroptimalisering alene.
- Inkluder søkeord i overskriftene i blogginnlegget: Har blogginnlegget ditt flere søkeordsmuligheter, er overskrifter godt egnet til å rette leserens oppmerksomhet mot de øvrige søkeordene du ikke bruker i tittelen. Dette innlegget er et bra eksempel på hvordan det kan gjøres.
- Inkluder søkeord i brødteksten: Nevn søkeordene dine i begynnelsen av blogginnlegget ditt, for eksempel i introduksjonen.
- Skriv en klar, konsis og overbevisende metabeskrivelse: Googles algoritmer bruker ikke lenger metabeskrivelser som rangeringsfaktor. Likevel kan metabeskrivelsen påvirke klikkraten fra organisk søk, ved at den reflekterer innholdet i innlegget og svarer på det leseren søker etter.
Når innholdet er oppdatert og redigert, publiserer du det. Husk å oppdatere publiseringsdatoen og -tidspunktet. Da dukker innlegget opp øverst på bloggoversikten din. Og promoter det. Send det til e-postabonnentene dine, del det i sosiale medier og bruk andre relevante promoteringskanaler.
Kilder
Optimise the Past: The Secret to Doubling Blog Traffic & Leads